13:53 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نامحدود

درج «نهال» و «سحرخیز» بر تابلوی معاملات
نماد برتر- پذیره نویسی دو صندوق کالایی کشاورزی با نمادهای نهال و سحرخیز برای نخستین بار در بورس کالای ایران از امروز آغاز شده و تا ۲۰ دی ماه ادامه دارد. فعالیت این دو صندوق سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر کالای کشاورزی از جمله پسته، زعفران و زیره سبز است.
آیا بازارگردانی به اخلال در بازارسرمایه می‌انجامد؟
نماد برتر- مدیر روابط عمومی سازمان بورس به قدمت ۱۷ ساله عملیات بازارگردانی در بازار سرمایه ایران اشاره کرد و گفت: بازارگردان‌ها در ۹ ماه گذشته ۵۵ هزار میلیارد تومان سهام خریداری کرده‌اند و به میزان ۲۷هزار میلیارد تومان سهام فروخته‌اند.
صندوق سرمایه گذاری ثروت آفرین فیروزه پذیره نویسی می شود
نماد برتر- صندوق سرمایه گذاری خصوصی ثروت آفرین فیروزه ، واحدهای سرمایه گذاری خود را بر اساس مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، از طریق بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران پذیره نویسی می کند.
معاملات ثانویه صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم (پالایش) آغاز شد
نماد برتر- بالاخره انتظارها به سرآمد و معاملات ثانویه صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم (پالایش) از امروز سه شنبه ۱۱ آذر در بورس اوراق بهادار تهران آغاز شد.
فضای رایگان در گوگل فوتو محدود شد
نماد برتر- شرکت گوگل از ژوئن آینده میزان فضایی که کاربران می توانند به رایگان عکسهای کیفیت بالا را در سرویس مبتنی بر ابر Google Photos ذخیره کنند را محدود می کند.
بازار آتی سکه احیا می شود؟
نماد برتر- یک فعال بازار سرمایه در یادداشتی متوقف شدن معاملات آتی سکه را سبب هدررفت هزینه فرصتی دانست که بابت پویایی این بازار پرداخت شده بود. به اعتقاد وی، با این کار پول از این بازار به سمت بازارهای نقدی جریان پیدا کرد و باعث ایجاد التهاب در بازار نقدی طلا خواهد شد.
برگزاری بزرگترین رویدادهای آنلاین کشور در دانشگاه شریف/اعلام مهلت ثبت‌نام
نماد برتر- مسابقات برنامه‌نویسی آنلاین CodeJam Sharif به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای آنلاین کشور توسط دانشگاه صنعتی شریف و گروه Sharif ICT در آذرماه سال ۱۳۹۹ برگزار می‌شود.
رونق بازار خرید اوراق گواهی ظرفیت نیروگاه‌ها توسط مشترکان مشمول
نماد برتر- معاون برنامه‌ریزی شرکت برق حرارتی از رونق بازار خرید اوراق گواهی ظرفیت نیروگاه‌ها توسط مشترکان مشمول خبر داد.
رونق بازار خرید اوراق گواهی ظرفیت نیروگاه‌ها
نماد برتر- معاون برنامه‌ریزی شرکت برق حرارتی با اشاره به رونق بازار خرید اوراق گواهی ظرفیت نیروگاه‌ها توسط مشترکان مشمول، گفت: تاکنون ظرفیت مطمئنه نیروگاه‌های ماهشهر، جهرم و شیروان در بورس انرژی پذیرش شده و در حال حاضر ۲۲۷ مگاوات از آن توسط متقاضیان خریداری شده است.
پرداخت یکسان خسارت بیمه به خودرو میلیاردی و ۲۲۰ میلیونی
نماد برتر- وقتی قانون مصوب در بیمه شخص ثالث با تحولات اقتصادی و انفجار قیمت ها در بازار خودرو همخوانی نداشته و به روز نمی شود، باید صاحبان خودروهایی که این روزها خودرویشان چند صد میلیونی یا میلیاردی شده فقط در حد یک خودروی نهایت ۲۲۰ میلیون تومانی خسارت دریافت کنند و مابقی زیان به کسی مربوط نیست؛ قانونی که حتی صنعت بیمه نسبت به آن معترض و درخواست اصلاح داده است.
تولید انرژی پاک بی حد و حصر با مدار جدید گرافنی !
نماد برتر- یک سیستم جدید، حرکت حرارتی گرافن را مستقیماً به یک جریان الکتریکی تبدیل می کند و با تولید انرژی پاک بی حد و حصر، متناقض با "نظریه فاینمن" است.
پیشنهادات کارگزارن بورس برای اصلاح معاملات و کاهش محدودیت‌ها
نماد برتر- کانون کارگزاران پیشنهاداتی درباره اصلاح ماده ۳۱ آیین نامه اجرایی معاملات و محدودیت سرمایه‌گذاری در اوراق بدون ریسک در کارگروه مطرح کرد تا در صورت تایید اعضا به سازمان منتقل شود.
از اصلاح ماده ۳۱ تا محدودیت سرمایه‌گذاری در اوراق بدون ریسک
نماد برتر - کانون کارگزاران پیشنهاداتی درباره اصلاح ماده ۳۱ آیین نامه اجرایی معاملات و محدودیت سرمایه‌گذاری در اوراق بدون ریسک در کارگروه مطرح کرد تا در صورت تایید اعضا به سازمان منتقل شود.
افتتاح پروژه بومی‌سازی و ساخت شبیه‌ساز رانندگی دامپ تراک
نماد برتر- از سوی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مرکز رشد سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران شبیه ساز رانندگی ساخته و امروز طی مراسمی افتتاح شد.
کنترل پایدار تورم بدون کنترل نیروهای درون‌زای خلق نقدینگی ناممکن است
نماد برتر- اقتصاد ایران در یک دو راهی قرار گرفته که از آن با ورود به تورم‌های شدید و خارج از کنترل یا تحمل تورم‌های بالا اما تحت کنترل، برای یک دوره گذار نام میبرند.