18:50 | شنبه 14 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نادر

توضیحات رئیس سازمان بورس درباره دغدغه‌های فعالان بازار
دکتر محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به‌منظور شفاف‌سازی و پاسخگویی به موضوعاتی از جمله فروش اوراق دولتی، معاملات الگوریتمی، تغییر مدیریتی در سازمان بورس و موارد دیگری که به‌تازگی به عنوان دغدغه در بین اهالی بازار سرمایه مطرح شده به گفت‌وگو پرداخت.
قیمت ۷ هزار دلاری پراید در عراق ، آمار صادرات و نحوه محاسبه + ۳ دلیل محبوبیت
معاون صادرات سایپا با اعلام سه دلیل محبوبیت پراید در عراق گفت: این محصول در نمایندگی فروش محصولات عراق به قیمت ۷ هزار دلار معادل بیش از ۱۸۰ میلیون تومان و نقدی فروخته می شود.
دادخواهی فعالان بازار سرمایه از رئیس‌جمهوری
فعالان بازار سرمایه در نامه‌ای به سیدابراهیم رئیسی، با اشاره به افزایش فشارها برای توزیع رانت در برخی صنایع بورسی، خواستار حذف قیمت‌گذاری دستوری شدند.
تعیین تکلیف ۴ در هزار سود شرکت‌ها
با توجه به ماده «۱۳» قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مبنی بر پرداخت ۴ درهزار سود پس از مالیات شرکت‌ها به عنوان حق السهم اتاق‌های بازرگانی و یا اتاق تعاون، به دلیل وجود ابهام ها و چالش های بین فعالان اقتصادی و اتاق های یادشده، سازمان امورمالیاتی در پاسخ استفساریه اتاق بازرگانی کرمان به صراحت شمولیت ۴ درهزار کل سود شرکت‌ها پس از کسر مالیات را مورد تاکید قرارداده است
" حبندر " و شرکت در مناقصه اجاره یک فروند یدک کش
شرکت خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریا بندر در مناقصه شرکت نفت فلات قاره شرکت کرد.
رشد بورس با تسهیل ورود شرکت‌های غیربورسی به بازار سرمایه
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: از جمله فرصت‌های ایجاد رشد در معاملات بازار سرمایه، تسهیل و الزام شرایط جهت ورود شرکت‌های غیربورسی و هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری به بازار سرمایه و تامین مالی از طریق این بازار است که باید اقدامات لازم در راستای ورود شرکت‌ها به این بازار فراهم شود.
عدم مداخله در بازار گامی مؤثر در ثبات بازار سرمایه
شکوفایی اقتصاد در گروی حذف قیمت گذاری دستوری است و با عدم مداخله در بازار گامی بلند در تحقق ثبات بازار سرمایه برداشته می شود.
نکاتی درباره خاموشی‌ برق و اقتصاد صنعت برق
حداقل اقدامی که می‌توان برای کاهش شدت بحران برق انجام داد، اصلاح اقتصاد برق در بخش صنعت و سرمایه‌گذاری در توسعه نیروگاهی از ماحصل آن است تا به اقتصاد کشور (به ویژه با تعطیلی اجباری صنایع) آسیب وارد نشود.
روند معاملات سال ٩٩ فراموش شود
روند فعلی بازار طبیعی است و سهامداران نباید معاملات سال گذشته را ملاک تصمیم گیری خود برای سرمایه گذاری در این بازار قرار دهند. بازار سرمایه همیشه نیاز به اصلاح و استراحت دارد.
سود 6072 ریالی در زمین «شیراز»
نماد برتر - انتظار می‌رود در سال جاری با فروکش کردن بحران کروناویروس و افزایش تقاضای چین، قیمت اوره از سطوح 400 دلار نیز عبور کند.
نفع و ضرر آزادسازی محصولات فولادی
نماد برتر - با تائید وزارت صمت، صادرات محصولات فولادی(مقاطع طویل) واحدهای مجاز از ۲۵ اردیبهشت‌ماه به مدت ۳ ماه آزاد شد.
سیگنال «حبندر» به سهامداران خود
نماد برتر - شرکت خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریا بندر در مناقصه اجاره شناور‌ها به منظور تامین ایمنی آبراه" شرکت کرد.
انبارگردانی دلیل ادعای گم شدن فولاد...
نماد برتر - در پی ادعای "گم شدن سه میلیون تن فولاد"، فعالان این حوزه، دیدگاه‌هایی دارند که جمع‌بندی آن مشخص است که این سه میلیون تن حاصل اختلاف آماری است که با انجام انبارگردانی و حسابرسی شرکت‌ها، به وجود آمده است.
افزاش 137 درصدی قیمت برنج و سفره کوچک شده ایرانیان
نماد برتر - قیمت برنج وارداتی در ابتدای سال جاری نسبت به سال گذشته تا بالغ بر۱۳۷ درصد افزایش داشته و بیش از ۳۰ هزار تومان هم فروش رفته است.
قیمت‌گذاری دستوری بلای جان معدنی‌ها
نماد برتر - نظام قیمت‌گذاری محصولات شرکت‌های معدنی از نظام بازار آزاد و قیمت‌های جهانی تابعیت نمی‌کند و به دلیل اعمال شیوه‌نامه‌های نادرست قیمت‌گذاری، جملگی با محدود شدن حاشیه سود مواجه شده که این نوع نرخ‌گذاری‌ها اند.