12:53 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مینی

امکان اعمال سیستمی «اختیار معاملات فروش در سررسید» فراهم شد
نماد برتر- مزیت‌ها: کاهش خطای انسانی و انجام فرایند اعمال با تعداد قابل توجه در یک روز معاملاتی
کاهش تولید فولاد خام، محصولات فولادی، زغال سنگ و سیمان
نماد برتر- کارخانجات بزرگ فولادسازی کشور موفق شدند از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه ۴۴ میلیون و ۵۴۵ هزار و ۸۰۰ تن فولاد خام و انواع محصولات فولادی تولید کنند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با افت حدود ۷ درصدی مواجه شده است.
تالار «حراج باز» میزبان عرضه ۳۵۹ هزار تن سنگ آهن و وکیوم باتوم
نماد برتر- تالارحراج باز بورس کالای ایران روز شنبه ۷ اسفند ماه میزبان عرضه ۳۰۰ هزار و ۵۰۰ تن کنسانتره سنگ آهن، ۵۵ هزار تن سنگ آهن دانه بندی و ۴ هزار تن وکیوم باتوم است.
 از چالش قیمت‌گذاری دستوری تا راه‌کار خودتأمینی و توسعه برق هسته‌ای
نماد برتر- قطع گاز و برق صنایع در سال‌های اخیر از آن‌جا که تولید در صنایع بزرگ و شاخص‌ساز بورسی را هدف قرار می‌دهد، همواره یکی از مهمترین دغدغه‌های اهالی بازار سرمایه بوده است. در این گزارش در راستای پاسخ به این دغدغه به چالش‌ها و راه‌کارهای غلبه بر آن پرداخته شده‌است.
عرضه سیب‌زمینی را یک سوم کرده‌اند تا قیمت‌ها را بالا ببرند
نماد برتر- براساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران، قیمت هر کیلو سیب‌زمینی به بیش از ۱۲ هزار تومان رسیده است. این در حالیست که قیمت آن هفته گذشته کمتر از ۱۰ هزار تومان بود. افزایش قیمتی که رییس اتحادیه بارفروشان تهران علت اصلی آن را انبار کردن سیب زمینی و کاهش عرضه عنوان کرد.
توسعه بازار به حرفه ای شدن بورس کمک می کند
نماد برتر - نهادهای مالی در حال حاضر به سطحی از بلوغ رسیده که بتوان ابزارهای پیچیده تری طراحی کرد تا سطح دانش مالی در بازار سرمایه به صورت مناسب‌تری رشد کند.
«ایرالکو» بدون تغییر در روند فروش
نماد برتر - ایرالکو با ۲ هزار و ۵۰۰ تن از کالا‌ها به رینگ معاملات آمد و درآمدی بالغ بر ۱۷۳ میلیارد و ۷۲۶ میلیون تومان را هم بدست آورد.
صنایع مولد کشور به خانه تکانی نیاز دارند
به گزارش نماد برتر، اقتصاد هر کشوری بر اساس میزان تولید و حرکت اقتصادی آن سنجیده می شود یعنی شما نمی توانید از کشوری که فعالیت اقتصادی آن بر پایه دلالی، واردات، مونتاژ و فروش بنا نهاده شده است توقع رشد و توسعه داشته باشید.
عرضه ۶۲ هزار تن فرآورده های نفتی و پتروشیمی
تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران روز دوشنبه ۱۷ آبان ماه میزبان عرضه ۶۲ هزار و ۱۷۳ تن مواد پلیمری، وکیوم باتوم، گوگرد، لوب کات، قیر و روغن پایه است.
عرضه ۱۵۰ هزار تن زنجیره سنگ آهن در بورس کالا
تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران روز یکشنبه ۱۶ آبان ماه میزبان عرضه ۱۰۰ هزار تن گندله سنگ آهن، ۳۰ هزار تن کنسانتره سنگ آهن، ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن آهن اسفنجی و ۵ هزار تن سنگ آهن دانه بندی است.
"شازند" ۲۵ هزار تن کالا در بازارنقره‌ای فروخت
تمامی وکیوم باتوم پالایش نفت امام خمینی (ره)شازند طی این هفته مورد معامله قرار گرفت و با کاهش تقاضا ۱۹،۷۰۰ تنی طی این هفته روبه‌رو بوده، ارزش معامله وکیوم باتوم فروش رفته این شرکت پالایشی بالغ‌بر ۲۰۴ میلیارد تومان اعلام‌شده است.
درآمد ۴۲ میلیارد تومانی «آلومینیوم المهدی»
در هفته منتهی به ۱۴ آبان‌ماه، آلومینیوم المهدی با میزان عرضه بیش از ۲ هزارتن شمش گام به معاملات بورس کالا گذاشت و در نهایت ۴۳ میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان درآمد کسب کرد.
عرضه اقلام مزایده‌ای غیرتولیدی ایران خودرو در بورس کالا
مدیر مزایده گروه صنعتی ایران خودرو ضمن بیان اینکه از سال گذشته علاوه بر مزایده، اقلام غیرتولیدی ایران‌خودرو از طریق بورس کالا به فروش می‌رسد گفت: این فرآیند موجب ایجاد شفافیت بیشتر و حذف تشریفات اداری زمان‌بر شده است.
سبزپوشی یکپارچه شاخص های منتخب بورس تهران
در جریان معاملات امروز (دوشنبه، دهم آبان ماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۲۱ هزار و ۱۱۴ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۶۱ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۳ هزار و ۱۲۲ واحد افزایش، به رقم ۳۶۳ هزار و ۱۰۵ واحد را به ثبت رساند.
«آلومینیوم المهدی» تنها ۱۰۰ تن فروخت!
در هفته منتهی به ۷ آبان‌ماه، آلومینیوم المهدی با میزان عرضه بیش از ۲ هزارتن شمش گام به معاملات بورس کالا گذاشت و در نهایت تنها ۷ میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان درآمد کسب کرد.