19:45 | شنبه 7 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

منصوری

شرایط پرداخت وام کرونا به متقاضیان فاقد بیمه اعلام شد
نماد برتر- وزارت کار شیوه نامه پرداخت تسهیلات کرونا به کسب و کارهای فاقد بیمه را با هدف حفظ اشتغال فعالان اقتصادی و بنگاه‌هایی که فاقد پرونده بیمه ای یا کد کارگاهی در سازمان تامین اجتماعی هستند اما از شیوع کرونا به شدت آسیب دیده اند، اعلام کرد.
آخرین آمار فارغ التحصیلان متقاضی یارانه دستمزد
نماد برتر- مطابق آخرین آمار عملکرد طرح یارانه دستمزد، تاکنون بیش از ۸۳۰۰ داوطلب در این طرح ثبت نام و بیش از ۱۵۰۰ کارفرما از آن استقبال کرده اند.
بیشترین اشتغال سال ۹۸ متعلق به چه بخشی است؟
نماد برتر- معاون اشتغال وزیر کار با اشاره به ایجاد ۴۲۸ هزار شغل در یکسال منتهی به پاییز ۱۳۹۸ گفت: بخش قابل توجهی از این مشاغل در بخش خدمات و بنگاههای خرد و کوچک بوده و ۳۸ درصد مشاغل ایجاد شده طی این مدت بیمه شده‌اند.
جزییات طرح جدید بیمه بیکاری
پایگاه خبری راد: معاون اشتغال وزیر کار با تشریح جزییات طرح جدید پرداخت بیمه بیکاری گفت: افرادی که دوره‌های کارورزی را گذرانده باشند و در جایی مشغول به کار شوند، وزارت کار سهم بیمه کارفرمای آنها را می‌پردازد.
مودم‌های جیبی گران و از دور خارج شدند
پایگاه خبری راد: مودم‌های جیبی مدتی است که دیگر در بازار موجود نیستند و دلیل عمده‌ی آن هم مشکلات ارزی ذکر شده است.
حمایت از بازار فروش محصولات تولیدی زنان
پایگاه خبری راد: در حالی که بازاریابی و نبود بازار فروش محصولات یکی از چالش‌های پیش روی زنان به شمار می‌رود، صندوق کارآفرینی امید از کسب و کارهای خرد و کوچک و حضور بانوان در تمام مشاغلی که استعداد و توانایی راه‌اندازی آن را داشته باشند، حمایت می‌کند.
حساب یارانه‌ها را به عنوان وثیقه نمی‌پذیریم
پایگاه خبری راد: معاون وزیر کار هدفگذاری اشتغال روستایی در سال ۱۳۹۸ را ۱۵۰ هزار شغل ذکر کرد و گفت: حساب یارانه‌ها را به عنوان وثیقه وام اشتغال روستاییان نمی‌پذیریم و از ظرفیت صندوق‌های ضمانت برای تضمین وام استفاده خواهیم کرد.
طرح "اشتغال روستایی" چند نفر را سرکار گذاشت؟
پایگاه خبری راد: فردا ۲۴ مه و سوم خرداد روز جهانی «مهاجرت ماهیان» است. کارشناس آبزیان آب‌های داخلی سازمان حفاظت محیط زیست در مورد وضعیت نگران‌کننده مسیرهای مهاجرت و مناطق تخم‌ریزی و تولید مثل ماهیان به‌ویژه در رودخانه‌های مناطق مختلف جهان از جمله ایران هشدار داد.
درخواست حذف قیمت از بازار مجازی موتورسیکلت ارائه شد
پایگاه خبری راد: قیمت‌های مجازی که شرایط بازار مسکن و خودرو را بهم ریخته بود در ماه‌های اخیر به بازار موتورسیکلت سرایت کرده است. در این شرایط به نظر می‌رسد با توجه به شرایط حاکم بر این بازار قیمت‌ها از آگهی‌های اینترنتی موتورسیکلت نیز حذف شود.
جزییات پرداخت ۷۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال
پایگاه خبری راد: معاون اشتغال وزیر کار از پرداخت ۷۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی خبر داد و میزان اشتغال ایجاد شده در این طرح طی سال ۹۷ را ۱۱۴ هزار شغل اعلام کرد. وی همچنین از پیشنهاد اختصاص سالانه ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی خبر داد.
یک‌سال تنفس برای بازپرداخت وام سیل‌زدگان لرستان
پایگاه خبری راد: معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اعتماد مردم مناطق سیل‌زده بایدحفظ شود.
سال گذشته چقدر شغل حفظ کردیم؟
پایگاه خبری راد: مهترین خبرهای این هفته حوزه کار به پرداخت ۴,۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی،مذاکره با اروپایی‌ها برای اعزام نیروی کار ایرانی، ممنوعیت بازنشستگی اجباری زنان و تشریح برنامه‌های هفته کارگر اختصاص داشت.
ایجاد دفاتر حفظ امنیت شغلی برای نیروهای کار ایرانی
پایگاه خبری راد: معاون وزیر کار از مذاکره با چند کشور اروپایی برای اعزام نیروی کار ایرانی به خارج و ایجاد دفاتر حفظ امنیت شغلی نیروهای کار شاغل در بعضی کشورها خبر داد.
استعداد ۲۷۰ هزار هکتاری در ایران برای توسعه گلخانه‌ها/ متولیان همکاری کنند
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی اعلام کرد که در کشور ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی، مناسب شهرک‌های گلخانه‌ای و کشاورزی هستند که درصدد هستیم ۳۰۰۰ هکتار از آن را در سال جاری به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی واگذار کنیم و اگر دستگاه‌های متولی و خدمات‌رسان از جمله وزارت نیرو، شرکت گاز و… هر چه سریع‌تر تدبیری برای این مسئله بیاندیشند مشکلی در توسعه گلخانه‌ها نداریم.
ویراژ قیمت‌های غیرواقعی در بازار موتورسیکلت
پایگاه خبری راد: در هفته گذشته که اولین هفته گشایش بازارهای اقتصادی در سال جدید بود، در بازارهای مختلف قیمت‌های پرتی برای کالاها اعلام شد که بازار موتورسیکلت نیز از این قاعده مستثنا نبود. رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت و لوازم‌یدکی معتقد است قیمت‌های اعلامی غیرواقعی جایگاهی در بازار نداشته و خریداری برای این قیمت‌ها وجود ندارد.