09:56 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مقامات اروپایی

اروپا به دنبال بهانه‌ای برای به زیر کشیدن دلار
پایگاه خبری راد: اروپا با هدف مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران به دنبال ایجاد سازوکاری است که در وهله اول بتواند تجارت با ایران را تسهیل کند و در نهایت با جایگزینی این سیستم به جای سوئیفت و استفاده از یورو به سلطه دلار بر اقتصاد جهانی پایان دهد.
ایتالیا در یورو باقی خواهد ماند
پایگاه خبری راد: نخست وزیر ایتالیا به مقامات اتحادیه اروپا اعلام کرد این کشور در منطقه یورو باقی خواهد ماند.
تحریم‌های ایران دلار را تضعیف می‌کند
پایگاه خبری راد: اکنون که منافع اروپا و آمریکا در ناتو، پیمان آب و هوایی پاریس و از همه مهمتر برجام در تضاد قرار دارد، به نظر می‌رسد که فاصله اروپا و آمریکا در زمینه مالی بیشتر خواهد شد.
پس از مصالحه تجاری آمریکا با اروپا، نوبت به چین رسید
پایگاه خبری راد: آمریکا پس از موافقت با تعلیق اقدامات خصمانه علیه اروپا بر سر تعرفه‌ها، اعلام کرد که قصد دارد مذاکرات تجاری با کانادا و مکزیک را پیش ببرد و توجهش را معطوف چین خواهد کرد.
رنو و پژوسیتروئن در صورت ترک ایران، باید به ایران غرامت دهند
‌پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: شرکتهای خودروسازی اروپایی به ویژه رنو و پژو سیتروئن در صورتی که قراردادها را فسخ و ایران را ترک کنند، باید به ایران غرامت بپردازند.
فشار چین بر اروپا برای تشکیل اتحاد تجاری ضدآمریکایی
پایگاه خبری راد: مقامات اروپایی می‌گویند چین اتحادیه اروپا را برای صدور یک بیانیه مشترک علیه سیاست‌های تجاری ترامپ در نشستی که ماه جاری برگزار می‌شود، تحت فشار قرار داده اما با مقاومت روبرو شده است.
پیامدهای خطرناک درخواست دولت درباره تصویب لوایح مرتبط با FATF
پایگاه خبری راد: سخنگوی دولت در حالی بهبود وضعیت اقتصادی را به تصویب لوایح مرتبط با FATF گره زده است که هم تصویب این لوایح زمینه مناسبی برای اجرای مؤثر تحریم‌های آمریکا فراهم می‌کند و هم رهبر انقلاب بارها از گره زدن حل مسائل کشور با مسائل خارجی، انتقاد کرده‌اند.
استرالیا هواوی را به جاسوسی متهم کرد
پایگاه خبری راد: استرالیا شرکت چینی هواوی را به جاسوسی و مشکلات امنیتی در فعالیت‌های مخابراتی‌اش در این کشور متهم کرد.
چند دقیقه به رویا برویم!
پایگاه خبری راد: در همایشی که جمعی از مدیران و مسئولان داخلی و خارجی گردهم آمده تا در رابطه با روابط بانکی و اقتصادی ایران و اروپا و ابعاد برجام بحث و بررسی‌هایی داشته باشند یک مسئول از وزارت امور خارجه ایران گفت: چند دقیقه همه به رویا برویم. تصور کنیم بعد از برجام همه به تعهدات خود پایبند بودند؛ این می‌توانست فضایی نوین را در منطقه و جهان ایجاد کند.
پاشنه آشیل آمریکایی‌ها در جنگ تجاری با رقبا
پایگاه خبری راد: زمانی که اتحادیه اروپا اوایل امسال تلاش کرد از تعرفه‌های آمریکا اجتناب کند، رهبران اروپایی تهدید کردند با هدف قرار دادن محصولات آمریکایی از جمله کرانبری، آب پرتقال، ویسکی و دخانیات تلافی خواهند کرد.
بعیدی‌نژاد: سیاست گذشته‌ انگلیس در منطقه بسیار تحت تاثیر عربستان بوده است
پایگاه خبری راد: سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلستان، به تشریح علل سفر وزیر امور خارجه انگلستان به تهران و برنامه‌های این سفر پرداخت و مذاکرات پیرامون موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین رایزنی در خصوص مسائل بانکی و مالی را از دیگر موارد پیش‌بینی شده این سفر اعلام کرد.
غول‌های نفتی سبزتر می‌شوند
پایگاه خبری راد: بر هیچ‌کس پوشیده نیست که غول‌های نفتی در میان بزرگ‌ترین شرکت‌های منتشرکننده آلودگی قرار دارند، اما آنچه ممکن است تعجب‌آور باشد این است که آنها هر سال میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش داده و فعالانه در روندی مشارکت می‌کنند که در میان شرکت‌های بزرگ فراگیر شذه است.
صفحه قبل | صفحه بعد