12:27 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مغز

نظر عجیب مدیرعامل مایکروسافت درباره دورکاری
نماد برتر- مایکروسافت یکی از شرکتهای فناوری بوده که از دورکاری کارکنانش به دلیل شیوع ویروس کرونا سود برده اما مدیرعامل این شرکت معتقد است دورکاری مثل خوابیدن در سرکار است.
چرا حمایت دولت ها از بازار سهام را نباید به فال نیک گرفت؟
نماد برتر- پیامدهای برداشت از صندوق توسعه ملی برای تزریق به بازار سرمایه با مقوله شاخص‌سازی با پول تورمی بررسی شد.
کدام کودکان باید واکسن آنفلوآنزا بزنند؟
نماد برتر- یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان با تاکید بر لزوم تزریق واکسیناسیون آنفلوآنزا برای کودکان دارای بیماری‌های زمینه‌ای، گفت: امیدواریم امسال عدالت توزبع واکسن آنفلوآنزا بهتر از سال‌های قبل اجرا شود و افراد واجد شرایط در مرحله اول واکسن را دریافت کنند.
هوای خنک، پسته زرندیه را خندان‌تر کرد
نماد برتر- رئیس هیأت مدیره تعاونی تولیدکنندگان پسته استان مرکزی گفت: کاهش محسوس دما در روزهای اخیر و خنکی هوا موجب سرحال تر شدن پسته تولیدی استان مرکزی شده است.
گرایش استعدادهای برتر به رشته‌های خاص موجب فقیرشدن سایر رشته‌ها می‌شود
نماد برتر- معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر این نکته که اگر در کنار فرار مغز خارجی فرار مغز داخلی را نیز ببینیم،گفت: استعدادهای برتر به چند رشته گرایش دارند و در این شرایط در بقیه رشته‌ها فقیر می‌مانند.
طرح ساماندهی شبکه‌های اجتماعی ایرادات فنی دارد
نماد برتر- رییس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن وارد دانستن ایرادات فنی به طرح ساماندهی شبکه‌های اجتماعی گفت: ما می‌توانیم با تکنیک‌هایی مثل هوش مصنوعی، آسیب‌های امنیتی و اخلاقی در بستر موجود را تا حدودی از بین ببریم.
تکثیر زالوی طبی با طرح بیوتکنیک بومی محققان کشور/دسترسی به خون تازه دامی چالش توسعه این صنعت
نماد برتر- با توجه به کاربردهای پزشکی زالوهای طبی در جراحی قلب و پیوند اعضا، گرفتگی رگ‌های قلب و عروق مغزی، تقویت سیستم ایمنی بدن و رفع انواع عفونت‌ها محققان یکی از شرکت‌های فناور با تدوین طرح تحقیقات بیوتکنیک بومی نسبت به پرورش و تکثیر این جانور اقدام کردند، در حالی که به گفته آنها دسترسی به خون تازه دامی از مهمترین چالش‌های این صنعت به شمار می‌رود.
مبارزی که با بمب‌ها و تحریم‌های اقتصادی جنگید
نماد برتر- حسین کاظم پور اردبیلی که روز شنبه درگذشت، از یک بمب گذاری جان سالم بدر برد که در آن به شدت مجروح شد، به اتهامات قاچاق اسلحه وقعی ننهاد و از منافع ایران در طول جنگ و تحریمها دفاع کرد و یکی از بهترین مذاکره کنندگان اوپک بود.
اعطای ۷۶ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان
نماد برتر- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: امسال‌ نزدیک به ۷۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان تحت حمایت این نهاد اختصاص داده شده است.
آمادگی بازار شیرینی برای عید غدیر + قیمت‌ها
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه شیرینی گفت که واحدهای صنفی در شب عید غدیر آمادگی کامل برای ارائه خدمات دارند.
اروپا منتظر نتیجه ارزیابی خطرات توسعه شبکه ۵G
پایگاه خبری راد: بیشتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا به انجام تحقیقات و بررسی های ارزیابی خطرات و تهدیدات شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G اقدام کرده اند و قرار است نتیجه آن تا ماههای آینده در اختیار مقامات و مسئولان دولتی قرار بگیرد.
وقتی عکس‌ها به حرف می‌آیند!
پایگاه خبری راد: پژوهشگران آزمایشگاه هوش مصنوعی شرکت سامسونگ در روسیه، سیستمی توسعه داده‌اند که می‌تواند تنها از روی تصاویر افراد، مدل صحبت کردن آن‌ها را شبیه‌سازی کند.
حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت نفت
پایگاه خبری راد: وزیر نفت، به منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های مغزافزاری و نرم‌افزاری کشور و رونق تولید ملی به‌ویژه شرایط خطیر کنونی، دستورالعمل تشکیل شورای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت نفت را ابلاغ کرد.
ساخت سیستم ردیابی حرکات چشم برای تشخیص بیماری‌های اعصاب و روان
پایگاه خبری راد: محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با طراحی و ساخت سیستم ردیابی چشم در تلاشند که با استفاده از داده‌های این سیستم نسبت به تشخیص بیماری‌های حوزه روانشناسی و روانپزشکی اقدام کنند.
ارائه روش بهینه تزریق گاز در میدان "سروش" برای ازدیاد برداشت
پایگاه خبری راد: محققان پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران ضمن ارزیابی آزمایشگاهی روش‌های مختلف ازدیاد برداشت برای مخزن نفت سنگین "سروش"، موفق به ارائه روش بهینه به لحاظ تکنیکی شدند.