23:48 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مزمن

عوارض داروی بیماری مثانه برای سلامت چشم
پایگاه خبری راد: پزشکان به شواهد بیشتری دست پیدا کردند که نشان‌دهنده ارتباط نوعی داروی رایج برای بیماری مثانه با بروز عارضه چشمی تهدید کننده بینایی است.
ارز دولتی که با پشتیبانی مافیا دود می‌شود
پایگاه خبری راد: مافیای قدرتمند در واردات دخانیات، دست‌های پشت پرده و اختصاص ارز دولتی برای واردات کاغذ سیگار و ارز نیمایی برای توتون، سه گزاره‌ای است که دولتی‌ها و مجلسی‌ها به حقیقت آن اعتراف کردند و حتی خواستار پیگیری و برخورد با عوامل آن شدند؛ اما چرا مسوولان قبل از بحرانی شدن شرایط و رسیدن سن مصرف سیگار و قلیان به ۱۳ سال راهی برای مقابله با آن پیدا نکردند و فقط به طرح مساله آن هم در تریبون‌های رسمی می‌پردازند؟
مقدسی: کوتاه کردن دست دلالان از بازار خودرو موجب کاهش قیمت می‌شود
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح ساماندهی بازار خودرو می‌تواند موجب ایجاد آرامش در بازار خودرو شود، بر ضرورت کوتاه کردن دست دلالان و قیمت‌گذاری شفاف برای کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو تاکید کرد.
افزایش ۱۰۹ درصدی بارش تجمعی در ایران
پایگاه خبری راد: براساس جدیدترین آمار ارائه شده از وضعیت بارندگی در ایران، بارش تجمعی کل کشور در سال آبی جاری ۳۲۱.۹ و در سال آبی گذشته ۱۵۴.۱ میلی‌متر بوده است. این آمار بیانگر این است که میزان بارش تجمعی در سال آبی جاری نسبت به سال آبی گذشته حدود ۱۶۷.۸ میلی‌متر افزایش یافته است.
"بازار باز" تورم را مهار می‌کند؟
پایگاه خبری راد: تصویب اجرای عملیات بازار باز توسط شورای پول و اعتبار بانک مرکزی گزینه‌ای است که این نهاد تنظیم‌گر برای کنترل تورم مطرح کرده است؛ در این باره یک اقتصاددان با تاکید بر مؤثر بودن عملیات بازار باز برای کنترل تورم؛ نسبت به تورم‌زا بودن اجرای این گزینه در کشورهایی که نظام اداری شلخته‌ای دارند هم هشدار داده است.
راهکار یک اقتصاد دان برای کاهش تورم
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشگاه مازندران گفت: جلوگیری از رشد نقدینگی و ارتقای توان تولید می‌تواند کاهش تورم را به همراه داشته باشد.
حذف صفرهای پول ملی در دولت کلید خورد
پایگاه خبری راد: پیشنهاد بانک مرکزی که در سال گذشته مبنی بر حذف چهار صفر از پول ملی به هیأت دولت ارائه شده بود، برای بررسی در دستور کار کمیسیون اقتصادی هیأت دولت قرار گرفت.
۹ توصیه مهم سلامتی برای بهار
پایگاه خبری راد: فصل بهار فرصت مناسبی است تا با رعایت برخی عادات درست در برنامه روزانه به شادابی و سلامتی بیشتری دست پیدا کنیم.
تولید پانسمان‌هایی که با ایجاد فاکتور رشد انواع زخم‌ را ترمیم می‌کند
پایگاه خبری راد: یکی از شرکت‌های مستقر در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با استفاده از زیست‌پلیمرها به ساخت پانسمان‌هایی دست یافتند که با ایجاد فاکتورهای رشد درون سلولی امکان ترمیم انواع زخم‌ها و سوختگی‌های نوع یک و دو را فراهم می‌کند.
بیماری «ارتفاع» چیست و چگونه درمان می‌شود؟
پایگاه خبری راد: مسافرت می‌تواند بیماری‌های مختلفی را به‌همراه داشته باشد. اغلب اوقات این بیماری‌ها به نوعی مرتبط با یک بیماری مزمن در فرد هستند.
ایجاد حباب ارزی در سال 98 بعید است
پایگاه خبری راد: سال 97 از حیث نوسانات شدید اقتصادی، افزایش نرخ ارز و نرخ طلا و متعاقب آن افزایش قیمت کالاهای موجود در بازار اعم از ضروری و غیرضروری، سال متفاوتی برای کشور محسوب می‌شود.
تولید نانوپانسمان‌های دیابتی تحت حمایت صنعت
پایگاه خبری راد: پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با همکاری یک شرکت دارویی موفق به ساخت نانوپانسمان‌های افزایش‌دهنده سرعت ترمیم زخم شده است که از این پانسمان می‌توان جهت تسریع ترمیم زخم‌های عفونی به ویژه زخم‌های دیابتی استفاده کرد.
مؤثرترین توصیه برای بهبود سرماخوردگی
پایگاه خبری راد: در یک بررسی جدید متخصصان رابطه بین خواب کافی و مبارزه با ویروس‌ها را نشان داده‌اند.
چرا مردم با فیزیوتراپی غریبه‌اند؟
پایگاه خبری راد: سالن انتظار پر است از آدم‌هایی که می‌شود توی صورتشان آثار درد را دید. برای بعضی‌هایشان درد آن قدر کهنه شده که دیگر به آن خو کرده‌اند، مثل یک همدم قدیمی؛ یک همدم آزاردهنده.
شناسایی انواع بی‌خوابی
پایگاه خبری راد: در یک مطالعه جدید متخصصان پنج نوع بی‌خوابی را معرفی کرده‌اند که هر یک با ویژگی‌های خاص خود از دیگری متمایزند.