12:49 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مراتع و آبخیزداری

آغاز عملیات اجرایی آبخیزداری در 6000 نقطه کشور
پایگاه خبری راد: رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: امسال در 6084 نقطه جغرافیایی کشور عملیات اجرایی حوزه‌های آبخیزداری شروع شده است.
فرهنگ درختکاری باید به یک گفتمان ملی تبدیل شود
پایگاه خبری راد: سرپرست معاونت آموزش و پژوهش سازمان محیط‌ زیست گفت: فرهنگ درختکاری و نگهداشت آن باید به یک گفتمان ملی تبدیل شود و نباید آن را تنها در یک روز خاص و مناسبتی خلاصه کرد.
متولیان جلوی قاچاق خاک را بگیرند / فرسایش سالانه ۲ میلیارد تن خاک
پایگاه خبری راد: قاچاق خاک گرچه موضوع جدیدی نیست اما هنوز ابهاماتی حول این مسئله وجود دارد؛ البته در شرایط کنونی ابهام بزرگ این است که بدانیم بالاخره قاچاق خاک داریم یا نه؟ چون در حالیکه سازمان محیط زیست حدود دو ماه پیش صراحتا اعلام کرد که قاچاق خاک وجود دارد اما اخیرا همین سازمان وجود این پدیده مخرب را انکار می‌کند.
از دست رفتن سالانه ۱۶.۷ تن خاک در کشور
پایگاه خبری راد: مدیر کل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه فرسایش و آلودگی خاک از جمله مهمترین تهدیدات زیست محیطی خاک‌ها در کشور ما هستند، گفت: آلودگی خاک‌ها امنیت غذایی را تهدید می‌کند همچنین ما در کشور سالانه ۱۶.۷ تن در هکتار خاک از دست می‌دهیم.
مشارکت مردم در بیش از ۲۰۰ حوضه آبخیز
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان جنگل‌ها با بیان اینکه مردم باید در متن اجرای پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری دیده شوند، گفت: در حال حاضر ۱۹۶ تسهیلگر متخصص در ۱۷۶ شهرستان و ۲۳۳ حوضه آبخیز در سراسر کشور مشغول فعالیت هستند.
اولویت ما مشارکت مردم در اجرای پروژه‌های منابع طبیعی است
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، مشارکت مردم در اجرای پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری را از اولویت‌های سازمان دانست.
امسال پروژه‌های آبخیزداری در یک میلیون هکتار اجرا شده است
پایگاه خبری راد: معاون وزیر جهادکشاورزی، از اجرای پروژه‌های آبخیزداری در یک میلیون هکتار از اراضی ملی و طبیعی در طی سال جاری خبر داد و گفت: تلاش برای اجرای سالانه یک میلیون هکتار دیگر ادامه خواهد داشت.
۸ بهمن، آغاز بررسی افزایش دستمزد کارگران
پایگاه خبری راد: بررسی افزایش دستمزد سال ۱۳۹۸ کارگران، رفع ابهام از سخت و زیان آوری شغل آتش نشانی، افزایش ۱۰۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران و مشارکت تعاونی‌ها در ایجاد صندوق‌ منابع طبیعی، از مهمترین اخبار حوزه کار و تعاون در هفته جاری بود.
از 30 دی ماه ششمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور آغاز می شود
پایگاه خبری راد: سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی استان هرمزگان از آغاز ثبت‌نام ششمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور در سال ۱۳۹۷ از روز یکشنبه، ۳۰ دی ماه خبر داد.
کدام سازمان ها در دسترس هستند؟
پایگاه خبری راد: سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، جایی است که مردم می‌توانند با مراجعه به آن، سوالات و شکایات خود را از دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف مطرح کنند.
مقام نخست ایرانی‌ها در از بین بردن خاک!
پایگاه خبری راد: کارشناس مسئول آبخیزداری و ناظر پروژه های فاقد سد سازمان جنگل‌ها گفت: میزان فرسایش خاک در کشور 2 میلیارد تن بوده و ایران مقام نخست بیشترین فرسایش خاک را در جهان دارد.
۲۸ درصد مساحت کشور درگیر سیلاب‌های طولانی و شدید
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان جنگل‌ها با بیان اینکه ۲۸ درصد مساحت کشور دچار سیلاب‌های طولانی و شدید است، گفت: یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون مترمکعب سیلاب در بارش‌های اخیر توسط فعالیت‌های آبخیز و آبخوان‌داری جمع‌آوری و ذخیره‌سازی شده است.
بودجه در نظر گرفته شده برای وزارت کشاورزی چقدر است؟
پایگاه خبری راد: در لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده، وزارت جهاد کشاورزی و زیرمجموعه‌های آن در جداول مربوط به خلاصه بودجه دستگاه‌های اصلی و زیرمجموعه و اعتبارات متفرقه انتقال یافته و مجموعا بیش از ۵۷۲۴ میلیارد تومان بودجه دارد که این‌ها به غیر از ماده واحده و تبصره‌های این لایحه است.
لزوم تهیه نقشه کاداستر برای ۱۱۰ میلیون هکتار از اراضی ملی
پایگاه خبری راد: مدیر کل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگل‌ها با اشاره به اینکه تهیه نقشه کاداستر برای عرصه‌های طبیعی روش جدی برای مبارزه با زمین‌خواری است، گفت: برای ۱۱۰ میلیون هکتار از اراضی ملی باید تا پایان برنامه ششم توسعه نقشه کاداستر تهیه شود.
 خاک ایران به بهانه صادرات گُل قاچاق می شود!
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات خاک و آب گفت: امیدواریم مسئولین موضوع قاچاق خاک را جدی بگیرند چون خاک یک منبع تجدیدناپذیر و یا دیرتجدیدپذیر است و تشکیل یک سانتیمتر از آن سال‌ها زمان می‌برد.