12:00 | چهارشنبه 6 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مجوز

پتانسیل‌های طلایی بورس برای رشد شرکت‌های دانش بنیان
نماد برتر- عضو هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به نقش بازار سرمایه در تحقق شعار سال ۱۴۰۱، گفت: رشد اقتصادی بدون دخالت دولت برای برطرف کردن موانع رشد در بسیاری از کشورهای درحال توسعه ممکن نیست.
در حوزه نظارت سامانه‌های جدید نظارتی ایجاد می کنیم
نماد برتر- مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران گفت: مهمترین بخش توسعه شرکت نیز به حوزه منابع انسانی باز می‌گردد که می‌توانیم کارشناسان متخصص بیشتری را در اختیار داشته باشیم تا از این طریق درحوزه زیرساخت‌ها به‌گونه قدرتمندتری عمل کنیم.
از اقدامات انجام شده در ۱۴۰۰ تا برنامه‌های پیش‌روی مرکز مبارزه با پولشویی در ۱۴۰۱
نماد برتر- رئیس مرکز مبارزه با پولشویی سازمان بورس اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۰ و همچین برنامه‌های آتی این مدیریت در سال پیش‌رو را تشریح کرد.
"خوساز" نرخ محصولات سه گروه را بالا برد
نماد برتر- شرکت صنعتی محور سازان ایران خودرو از دریافت مجوز تغییر بیش از ۱۰ درصد در نرخ فروش محصولات خبر داذ.
افزایش نرخ ۴۱ درصدی هر کپسول "دکپسول"
نماد برتر- شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران از دریافت مجوز تغییر بیش از ۱۰ درصد در نرخ فروش محصولات خبر داد.
اقدامات مدیریت نظارت برنهادهای مالی در سال ۱۴۰۰
بازبینی در فرایندهای تایید صلاحیت حرفه‌ای و کوتاه کردن زمان بررسی و اعلام نتایج تایید صلاحیت حرفه‌ای داوطلبان تصدی سمت مدیریت در نهادهای مالی از جمله اقدامات اصلاحی شرکت‌های سرمایه‌گذاری و مادر(هلدینگ) مدیریت نظارت برنهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار بوده است.
موافقت سازمان بورس با افزیش سرمایه "صبا"
نماد برتر- شرکت سرمایه گذاری صباتأمین از صدور مجوز افزایش سرمایه خبر داد.
سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه "خکار" صادر کرد
نماد برتر- شرکت صنایع مادیران از صدور مجوز افزایش سرمایه خبر داد.
 ضوابط انتشار انواع صکوک توسط موسسه‌های اعتباری ابلاغ شد
نماد برتر- ضوابط ناظر بر انتشار انواع صکوک توسط موسسه‌های اعتباری در بستر بازار سرمایه با تصویب شورای پول و اعتبار به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد.
از معاملات بی‌کارمزد تا تخفیف‌های فراوان
نماد برتر- سازمان بورس و اوراق بهادار با وجود مخالفت‌های فراوان پای در انحصارزدایی از صنعت کارگزاری گذاشته است تا بعد از چند دهه زنجیر انحصار از دور این صنعت باز شود. اما این یقین و اطمینان از کجا ناشی می‌شد؟ «با نگاه به صنعت کارگزاری در دنیا» صنعت کارگزاری در دنیا گواه و شاهدی بر رقابت‌پذیری بودن این صنعت است.
وقتی همه ناراضی هستند؛ قیمت‌گذاری دستوری بلای جان صنعت خودرو
نماد برتر- تا مادامی که خودروسازان داخلی از دام قیمت‌گذاری دستوری خلاص نشوند، نه سهامداران آنها روی خوش بازار را خواهند دید و نه مصرف کنندگان باید منتظر افزایش کیفیت خودرو باشند.
دولت؛ ناکام یا کامروا در جراحی اقتصادی
نماد برتر- یکی از مهمترین حمایت‌های دولت و مقامات سیاست‌گذار از بازارسرمایه و سایر بخش‌های اقتصادی، افزایش هرچه بیشتر شفافیت اطلاعاتی و به حداقل رساندن ابهامات در مسیر تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران است. در این میان با وجود اعتقاد دولت به جراحی‌های اقتصادی در مسیر افزایش شفافیت، در عمل ناتوانی آن در تحقق این هدف مشهود است.
میلیاردها دلار در جیب دلالان ارز ۴۲۰۰
ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال ۱۳۹۷ توسط دولت دوازدهم برای کالاهای اساسی تعیین شد. هدف ارز ترجیحی، کمک در راستای معیشت خانوارها و دهک‌های پایین درآمدی بود. به بیانی دیگر، این ارز یارانه‌ای بود که به تأمین مواد اولیه شرکت‌های تولیدی و کالاهای اساسی تعلق می‌گرفت تا به حفظ معیشت و قدرت خرید مردم کمک کند.
" وکار " مجوز شرکت تامین سرمایه اخذ کرد
بانک کارآفرین مجوز شرکت تامین سرمایه و صندوق اختصاصی بازارگردانی را دریافت کرد.
تأمین منابع مالی از طریق اوراق بدهی؛ عددی نزدیک به صفر
ارزش فروش اوراق بدهی دولتی و تأمین منابع مالی از طریق این اوراق در بازار سرمایه طی مهرماه، نزدیک به صفر بوده است.