07:53 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ماهیگیری

آغاز فصل صید ماهیان استخوانی در گلستان
پایگاه خبری راد: معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان گفت: فصل صید ماهیان استخوانی در سواحل استان از امروز 15 مهرماه به مدت 6 ماه آغاز شد.
نوجوان اندونزیایی پس از ۴۹ روز سرگردانی در دریا به خانه بازگشت
پایگاه خبری راد: یک نوجوان اندونزیایی که ۴۹ روز در اقیانوس شناور و سرگردان بود در نهایت توسط یک کشتی با پرچم پاناما نجات یافت و به خانه بازگشت.
نرخ رشد اقتصادی بهار اعلام شد
پایگاه خبری راد: مرکز آمار رشد ١,٧ درصدی محصول ناخالص داخلی با نفت و ١.٩ درصدی محصول ناخالص داخلی بدون نفت را برای سه ماهه اول امسال (١٣٩٧) برآورد کرده است.
کاهش واردات ناشی از تحریم نیست/ ماهیگیران چینی برای ایران کار می‌کنند
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به کاهش ۱۶.۶ درصدی واردات طی پنج ماهه نخست امسال گفت: این موضوع ناشی از تحریم نیست بلکه به دلیل نوسان فعالیت‌های اقتصادی ایجاد شده و در سال‌های قبل نیز با چنین موضوعی مواجه بودیم.
خسارت‌های پیدا و پنهان صیادان چینی به آب‌های جنوب کشور
پایگاه خبری راد: تصور بیشتر ما از صیادی و ماهیگری همان تورها و قایق‌های صیادان محلی در آب‌های شمالی و جنوبی کشور است اما این روزها تصاویری از صیادی‌های صنعتی در دریاهای جنوب کشور دیده می‌شود که می‌تواند هشداری برای محیط زیست و ۱۲۰۰ گونه مختلف دریایی جنوب کشور باشد.
توضیح سازمان شیلات درباره فعالیت صیادان چینی در خلیج‌فارس
پایگاه خبری راد: سازمان شیلات ایران درباره فعالیت صیادان چینی در خلیج فارس توضیحاتی اعلام کرد.
واکنش سازمان محیط زیست به ماجرای ماهیگیری چینی‌ها
پایگاه خبری راد: به دنبال حواشی ایجاد شده درباره فعالیت صیادی کشتی‌های چینی در دریای عمان و نگرانی‌ها در مورد آسیب‌های زیست محیطی این کار، مدیرکل دفتر زیست‌بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه احتمال گرفتار شدن گونه‌های در معرض خطر انقراض دریای عمان در تورهای صیادی وجود دارد بر ضرورت تجهیز شناورها به ابزارهای کاهش صید ضمنی تاکید کرد.
نان مازندرانی‌ها با خزر در روغن است؟
پایگاه خبری راد: دریای خزر برای شمالی‌ها یادآور بسیاری از خاطرات گرم و سرد کودکی تا کهنسالی است، خاطراتی که با پهنه آبی آن و با موج‌های کوتاه و بلندش گره خورده، است؛ شاید بتوان از خزر و ساحلش کهن ترین ترانه میهن را ساخت، اما این ترانه امروز گویا به زبان های دیگری قرار است شنیده شود؛ رژیمی که خزر را نحیف کرده و روز به روز باریک ترش می‌کند، خزر رنگ به رخسار ندارد؛ نگران است، اما بیشتر از او حاشیه نشینان اش در این دیارند که چشم به او دوخته اند.
ضعف انگلیس در حفظ گونه‌ها با خروج از اتحادیه اروپا
پایگاه خبری راد: تحلیل‌های جدید گروه‌های زیست محیطی پیش‌بینی کرده است که با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) برنامه‌های محافظتی این کشور برای دلفین‌ها و پرندگان دریایی تضعیف خواهد شد.
«نذر آب» در سیستان و بلوچستان
پایگاه خبری راد: می‌گوید: «روزهای خوش «دریاچه هامون» را فقط در خواب می‌شود دید، روزهایی که نسیم رقص می‌کرد در دل دریاچه و خنکایش می‌نشست در دل مردم. این روزها هامون تقریباً مرکز تل‌های باقی مانده شن‌های روان است که تا وسط جاده هم آمده‌اند و خودنمایی می‌کنند؛ البته دیگر باید بگوییم «کویر هامون»!»
رویای آمریکا علیه ایران هرگز تعبیر نمی‌شود/ رصد اطلاعاتی قاچاقچیان ارز در دستور کار قرار دارد
پایگاه خبری راد: نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح روز سه‌شنبه در پنجمین همایش سالانه مدیران سازمان صدا و سیما گفت: رویای آمریکا برای تبدیل کردن توافق هسته‌ای به قلعه‌ای برای محدودسازی فعالیت‌های متعارف هسته‌ای و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران هرگز تعبیر نخواهد شد.
نرخ رشد روسیه به ۱.۳ درصد رسید
پایگاه خبری راد: در سه ماهه نخست امسال اقتصاد روسیه رشدی ۱.۳ درصدی را تجربه کرد که ۰.۴ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل به شمار می رود.
صیادان: اگر بگوییم، مجوزهایمان را باطل می‌کنند!
پایگاه خبری راد: "حضور کشتی‌ها و صیادان چینی در خلیج‌فارس و صید غیرمجاز آنها" که آسیب جدی به دریا وارد کرده، ماه‌هاست مطرح شده که در پی آن مسئولان بارها آن را تکذیب و اعلام کرده‌اند که " اجازه صید غیرمجاز ترال‌کف به هیچ شناوری در آبهای شمالی و جنوبی کشور داده نمی‌شود" اما صیادان بنادر جنوبی تاکید دارند که " با چشمان خود شناورها و صیادان چینی را در حال صید غیرمجاز دیده‌اند اما نمی‌توانند بگویند چون مجوزهای صیدشان باطل می‌شود"!
گزارش لحظه‌به‌لحظه از دقایق پایانی زندگی در کشتی سانچی
پایگاه خبری راد: پس از چند ماه بررسی، سازمان بنادر گزارش نهایی خود از حادثه سانچی را اعلام کرد که بخشی از آن مربوط به اتفاقاتی است که در دقایق پایانی پیش از وقوع تصادف در این نفتکش ایرانی رخ داده است.
بهترین شهرهای آسیایی برای کارآفرینی
پایگاه خبری راد: هنگامی که نام کارآفرینی می آید ناخودآگاه نام "سیلیکن ولی" که زادگاه شرکت هایی چون اپل و فیس بوک است، به ذهن انسان خطور می کند اما اوضاع در حال تغییر است و شرق آسیا مهد جدید کارآفرینی خواهد بود.