03:20 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قهوه

گزارش مرکز آمار از تورم نقطه‌ای مهر ماه با شکستن رکورد ماهانه
نماد برتر- مرکز آمار اعلام کرد: تورم نقطه ای در مهر سال جاری از ۴۱ درصد عبور کرد و نرخ تورم ماهانه نیز نسبت به ماه قبل به ٧ درصد رسید.
در پرورش قارچ خوراکی چگونه بیماری ها را کنترل کنیم؟
نماد برتر- عضو هیات علمی مؤسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور راه های کنترل بیماری های قارچ خوراکی به هنگام پرورش را تشریح کرد.
محدودیت‌های کرونایی تهران تا ۲ آبان تمدید شد
نماد برتر- استاندار تهران گفت: تمام محدودیت‌های ابلاغی در هفته گذشته از روز یکشنبه ۲۷ مهر تا دوم آبان در استان تهران به قوت باقی است.
عرضه پانسمان‌های پیشرفته برای درمان زخم‌های عفونی در سال آینده/بومی‌سازی دستگاه ریسندگی
نماد برتر- گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس پانسمان‌های پیشرفته‌ای برای ترمیم زخم‌های عفونی مانند زخم بستر بر پایه ماده استخراج شده از جلبک قهوه‌ای و نانو ذرات نقره تولید کردند که قادر است بدون آسیب رساندن به بافت سالم، محل زخم را بهبود بخشد و آنها امیدوارند در سال آینده این محصول را به بازار معرفی و بخشی از خروج ارز از محل واردات این نوع زخم پوش‌ها جلوگیری کنند.
تشدید بازرسی از اصناف برای اجرای جریمه‌های کرونا
نماد برتر-اتاق اصناف ایران طی اطلاعیه‌ای در راستای مصوبات اخیر ستاد ملی مبارزه با کرونا، از تشدید بازرسی‌ها از سوی اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌ها خبر داد و جریمه اصناف متخلف را تشریح کرد.
ادعای ورشکستگی صنف تالارهای پذیرایی
نماد برتر- رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران از ورشکستگی کامل این صنف خبر داد و از مسئولان خواست به این سوال فعالان صنف پاسخ دهند که چرا همچنان تالارهای پذیرایی تعطیل هستند، اما سایر واحدهای پذیرایی مثل رستوران‌ها فعالیت می‌کنند؟
۱۸۶۱ واحد به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شدند
نماد برتر- معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران با بیان اینکه محوریت بازرسی‌های سلامت محور و ضمانت اجرایی اعمال محدودیت‌ها بر عهده وزارت بهداشت است و اتاق اصناف ایران در اجرای گشت‌های بازرسی با آن‌ها همکاری می‌کنند، اعلام کرد که در نیمه اول امسال ۹۷۹ هزار و ۳۰۲ بازرسی در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی این معاونت انجام و ۱۸۶۱ واحد به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شده است.
تصمیم جدید برای پایتخت : تعطیلی یک هفته ایی دانشگاه‌ها، مدارس و...
نماد برتر- با اعلام استانداری تهران ، فعالیت‌ برخی مراکز مانند دانشگاه‌ها، مدارس، آموزشگاه‌ها ، مساجد ، سینماها و تالارهای پذیرایی و... تا ۱۸ مهر تعطیل شد.
اشتباه نکنید! این قیمت‌ها به تومان است
نماد برتر- اگر یک میلیارد داشتید با آن چه می‌کردید؟ شاید به خرید یک خانه کوچک در فلان منطقه‌ یا خرید زمینی در حاشیه شهر فکر کنید و شاید داشتن یک میلیارد با وجود درآمدهای پایین و تورم بالایِ این روزها رویایی دست‌نیافتنی باشد و اصلا به داشتن آن فکر هم نکنید.
چرا تخم مرغهای قهوه ای گرانتر هستند؟
نماد برتر- آیا تخم مرغ های سفید و قهوه ای از نظر کیفیت، طعم و مزه با یکدیگر تفاوت دارند؟
افزایش ۳۴ درصدی هزینه خانوار/ ردپای گرانی تخم مرغ و خودرو
نماد برتر- در حالی هزینه خانوارهای ایرانی در شهریور ماه امسال نسبت به همین ماه در سال گذشته به طور متوسط بیش از ۳۴ درصد افزایش داشته که در این بین رشد قیمت‌ها در گروه لبنیات و حمل و نقل قابل توجه است؛ جایی که رشد قیمت تخم مرغ و ادامه روند گرانی خودرو خودنمایی می‌کند.
تورم شهریورماه اعلام شد
نماد برتر- نرخ تورم سالانه شهریور ماه با افزایش دو درصدی به ۲۶ درصد رسید.
سیر نزولی مبتلایان جدید کرونا در کره جنوبی با اعمال محدودیت‌های بیشتر
نماد برتر- کره جنوبی تا نیمه شب جمعه ۱۶۸ مورد ابتلای جدید به کرونا را ثبت کرده است که پس از وضع قوانین سختگیرانه فاصله گذاری اجتماعی برای کنترل موج دوم عفونت‌ها، کمترین تعداد روزانه در سه هفته اخیر محسوب می‌شود.
۳ اصل مهم در تغذیه دوران بارداری
نماد برتر- سرپرست انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور اعلام کرد: تغذیه مناسب در دوران بارداری باید بر سه اصل کفایت، تعادل و تنوع باشد، یعنی در طول روز به میزان کافی و متعادل و به شکل متنوع از همه گروه های مواد غذایی در تغذیه دوران بارداری استفاده شود.
اوضاع تورم بین کالا و خدمات مصرفی ایرانی‌ها
نماد برتر- تقریبا در بین تمامی گروه کالا و خدمات مصرفی در مرداد ماه افزایش تورم ثبت شده و «حمل و نقل» با ۶۵ درصد افزایش قیمت نسبت به مرداد ماه سال گذشته بیشترین رشد هزینه را برای ایرانیها داشته است.