09:54 | چهارشنبه 18 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

نسبت تصویب لایحه CFT با مسائل اقتصادی چیست؟
پایگاه خبری راد: 15 مهرماه لایحه CFT یا کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید تا شروعی برای تصویب احتمالی FATF و عضویت کشور در «گروه ویژه اقدام مالی» باشد، اما حال باید دید این اتفاق چه تاثیری می‌تواند در معادلات اقتصادی ما داشته باشد؟
کدام معاونان از وزارت کار می‌روند؟
پایگاه خبری راد: قانون اخیر مجلس در ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان بسیاری از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی را نشانه گرفته است تا آنجا که خبر می‌رسد تعدادی از معاونان وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی نیز ابلاغیه قانون به دستشان رسیده و استعفای خود را تقدیم کرده‌اند.
آغاز مهلت ۶۰ روزه سازمان بازرسی کل کشور به بازنشستگان برای ترک پست‌های دولتی
پایگاه خبری راد: قانون اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان در روزنامه رسمی منتشر شد تا مهلت ۶۰ روزه‌ای که رییس سازمان بازرسی کل کشور به مشمولان برای ترک پست‌های دولتی داده بود آغاز شود.
دیوان عدالت یک مصوبه دولت درباره مسکن مهر را ابطال کرد
پایگاه خبری راد: هیأت عمومی دیوان عدالت اداری مصوبه هیأت وزیران مبنی بر اختصاص ۴ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات مبارزه با حوادث غیرمترقبه به احداث و تکمیل خدمات زیربنایی پروژه‌های مسکن مهر را ابطال کرد.
نان‌ها آب رفت!
پایگاه خبری راد: رییس کانون صنایع غذایی با بیان این‌که کوچک کردن چانه توسط نانوایان نشان‌دهنده افزایش پنهانی قیمت نان است، تاکید کرد: نانوایان چاره‌ای جز این اقدام برای تامین هزینه‌های خود ندارند!
قانون منع تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان به سلامت در پیچ و خم اجرا
پایگاه خبری راد: در برنامه‌های پنجم و ششم توسعه، قانونی تصویب شده که تاکنون نشانه‌ای از اجرای آن دیده نمی‌شود؛ قانون "منع تبلیغات کالاهای آسیب‌رسان سلامت"؛ با وجود تکرار این قانون در دو برنامه توسعه‌ای، اما همچنان اجرا نمی‌شود و سلامت مردم روی دست‌های صنعت می‌چرخد.
اما و اگرهای انتقال آب به یزد
پایگاه خبری راد: نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، گفت: خط دوم انتقال آب یزد به عنوان مهمترین طرح تأمین آب مورد نیاز استان در صورتی آغاز و اجرایی می شود که اعتبار مورد نیاز آن در بودجه سال 98 دیده شود و در غیر اینصورت اجرای این طرح بلاتکلیف است.
نان گران نمی‌شود
پایگاه خبری راد: مقرر شده بود دولت برای قیمت نان، بعد از ماه رمضان تصمیم گیری کند که رئیس اتاق اصناف ایران از احتمال افزایش نیافتن قیمت نان خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد که دولت جبران عوامل موثر در قیمت نان را به افزایش نرخ آن ترجیح می‌دهد.
قیمت گندم نانوایی‌ها تغییری نکرد/ نان گران نمی‌شود؟
پایگاه خبری راد: در حالی که طی سه سال گذشته قیمت نان افزایش پیدا نکرده و مقرر شد تا درباره آن بعد از ماه رمضان تصمیم‌گیری شود، دولت قیمت گندم برای نانوایی‌ها را تغییری نداد که به نظر می‌رسد تصمیمی برای تغییر قیمت نان نیز ندارد.
کوتاهی در اجرای سند تحول بنیادین در ۷سال اخیر/ سند را سیاسی نکنید
پایگاه خبری راد: ماه گذشته و همزمان با هفته معلم، مقام معظم رهبری در دیداری با فرهنگیان کشور، با بیان اینکه «آموزش‌وپرورش برای رسیدن به اهداف والای خود نیازمند نوسازی است و این نوسازی با تحقق سند تحول آموزش‌وپرورش، امکانپذیر است.» از تحقق کمتر از ۱۰ درصدی سند تحول بنیادین گلایه و تاکید فرمودند که تحقق سند تحول از واجب‌ترین کارهاست و مطالبه اصلی من از آموزش و پروش این است که برای تحقق سند تحول، زمانبندی دقیقی معین و این سند اجرا شود.
ممنوعیت خرید کالای خارجی به ۴۸۶‌ قلم رسید
پایگاه خبری راد: در راستای حمایت دولت از تولید ملی، ممنوعیت خرید تعداد کالاهای خارجی که دارای مشابه تولید داخل هستند با اضافه شدن هشت کالای جدید به ۴۸۶ رسید.
حداکثر حقوق کارمندان ۷۸۶۱۰۰۰ تومان
پایگاه خبری راد: سازمان برنامه و بودجه مصوبه تعیین ضریب، حداقل و حداکثر حقوق کارمندان در سال ۱۳۹۷ را منتشر کرد.
رئیس جمهوری ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
پایگاه خبری راد: رئیس جمهوری دو قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت دادگستری ابلاغ کرد.
تصویب لایحه موافقتنامه بین ایران و ارمنستان برای احداث نیروگاه‌های جریانی بر روی رودخانه ارس
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس لایحه موافقتنامه همکاری بین ایران و ارمنستان درباره احداث و بهره‌برداری از نیروگاه های جریانی بر روی رودخانه ارس را تصویب کردند.
 امیدواریم دولت دوباره نرخ ارز را سرکوب نکند
پایگاه خبری راد: رییس کنفدراسیون صادرات ابراز امیدواری کرد که دولت بار دیگر نرخ ارز را سرکوب نکند.