11:44 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

فلات قاره

اجرایی شدن وعده زنگنه
پایگاه خبری راد: درحالی که یک سال از معرفی بسته‌های نگه‌داشت و افزایش تولید نفت توسط وزیر نفت گذشته است، فرآیند اجرای این طرح‌ها در مناطق نفت‌خیز جنوب درحال اجرا بوده و آخرین اخبار از برگزاری شش مناقصه به ارزش ۴۰۰۰ میلیارد تومان در این شرکت حکایت دارد.
در کنگره‌ی نفت و نیرو چه گذشت؟
پایگاه خبری راد: چهارمین کنگره راهبردی و نمایشگاه نفت و نیرو صبح امروز در مرکز همایش‌های صداوسیما با حضور وزیر نفت و جمعی از مسئولان وزارت نفت برگزار شد. در این کنگره مباحث مهمی پیرامون وضعیت صنعت نفت، کارت سوخت و بازارجهانی نفت در آستانه آغاز تحریم‌های نفتی ایران علیه آمریکا مطرح شد.
سهمیه‌بندی بنزین در دولت در حال بررسی است
پایگاه خبری راد: وزیر نفت ضمن ارائه اطلاعاتی درباره مذاکرات نفتی با روسیه و اروپا و هم‌چنین تشریح وضعیت بازار نفت درباره احیای کارت سوخت و سهمیه‌بندی بنزین گفت: این موضوع در دولت در حال بحث و بررسی است.
ترکیه می‌تواند حفاری در شرق مدیترانه را از پاییز آغاز کند
پایگاه خبری راد: وزیرخارجه ترکیه با بیان خرید یک سکو از سوی این کشور اعلام کرد: ترکیه می‌تواند حفاری در شرق مدیترانه را در پاییز امسال آغاز کند.
جزئیات افزایش تولید ۴۰۰ هزار بشکه‌ای نفت با تکیه بر توان داخلی
پایگاه خبری راد: معرفی طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت و آماده‌سازی بسته ۶ میلیارد دلاری به سالگرد خود نزدیک می‌شود. بسته‌های کاری عنوان شده در قالب قراردادهای EPC اجرایی و با تکیه بر ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، بازپرداخت آن از محل عواید میدان تامین خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود با اجرای کامل این طرح، بیش از ۴۰۰ هزار بشکه نفت به ظرفیت تولید روزانه کشور اضافه ‌شود.
ثبت بزرگ‌ترین زلزله در آذربایجان‌غربی/معرفی مراکز مهمی که بر روی ۳ گسل مهم تهران قرار دارند
پایگاه خبری راد: بزرگترین زلزله هفته گذشته با بزرگای ۴ در "قطور" استان آذربایجان غربی رخ داد ضمن آنکه زلزله‌های استان کرمان و کرمانشاه نیز ادامه داشت.
آرش در اولویت نیست!
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران آخرین وضعیت میادین فروزان و آرش را تشریح کرد.
کار در فاز ۱۱ پارس جنوبی متوقف نشده است
پایگاه خبری راد: معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت در امور مهندسی و توسعه با تاکید بر این‌که با خروج ترامپ از برجام کار در فاز ۱۱ پارس جنوبی متوقف نشده است، توضیحاتی را در مورد آخرین پروژه‌های نفتی کشور ارائه کرد.
بررسی اسناد مناقصه ۲۹ میدان نفتی
پایگاه خبری راد: برای تامین منابع مالی مطمئن در پروژه های افزایش و نگهداشت توان تولید نفت و جلوگیری از افت تولید در سال های آینده، بسته هایی تعریف شد که قرار است با مشارکت شرکت‌های ایرانی اجرایی شوند. طبق برنامه‌ریزی انجام شده اجرای بسته‌های مذکور میزان تولید را ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار بشکه افزایش می‌دهد و چنانچه اقدامات پیشگیرانه انجام نشود، تولید نفت سالانه ۳۰۰ هزار بشکه کاهش پیدا می‌کند.
تخفیف 50 درصدی برای اجرای رساله‌های دانشجویان دانشگاه‌ها در پژوهشگاه نفت/ایجاد شبکه همکاری
پایگاه خبری راد: رئیس پژوهشگاه صنعت نفت از توقف پذیرش دانشجویان دکتری در این پژوهشگاه خبر داد و گفت: این امر موجب شده تا ظرفیت تحقیقاتی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های کشور فراهم شود که در این راستا با تخفیف 50 درصدی،‌ این دانشجویان می‌توانند رساله‌های خود را در پژوهشگاه نفت اجرایی کنند.
پیکر یکی از سرنشینان بالگرد سانحه‌دیده در خلیج‌فارس پیدا شد
پایگاه خبری راد: پیکر یکی از سرنشینان بالگرد سانحه‌دیده در خلیج‌فارس بعد از حدود چهار روز جست‌وجو پیدا شد.
آخرین اخبار از جست‌وجوی مفقودین حادثه سقوط بالگرد در خلیج فارس
پایگاه خبری راد: مدیر روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره آخرین اخبار از جست‌وجوی دو مفقود حادثه سقوط بالگرد این شرکت در آب های خلیج فارس را تشریح کرد.
ادامه عملیات برای نجات دو سرنشین بالگرد سقوط کرده فلات قاره
پایگاه خبری راد: پس از سقوط بالگرد شرکت نفت فلات قاره در شب گذشته در آب های خلیج فارس که باعث فوت دو نفر از سرنشینان آن شد،عملیات برای نجات دو سرنشین دیگر بالگرد که هم اکنون در داخل بالگرد هستند ادامه دارد.
روزگار گروکشی به رفاقت ختم می‌شود؟
پایگاه خبری راد: رابطه نفتی هند و ایران که پیشینه دیرینه‌ای دارد، همواره با فراز و نشیب بسیاری همراه بوده است. کار این دو کشور که بارها پای میز مذاکره نشسته و حتی تا یک قدمی امضای قراردادهای بلندمدت نیز رفته‌اند، بر سر یک پرونده به گروکشی نیز رسیده و مجددا همان پرونده باعث گشایش دور جدیدی از مذاکرات شده است.
سوختن سالانه ۳۰۰ میلیون دلار گاز در خلیج‌فارس متوقف شد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با اشاره به آغاز بهره برداری رسمی از تاسیسات فرآورش گاز میدان هنگام، اعلام کرد: صرفه اقتصادی راه اندازی این تاسیسات جدید معادل ۳۰۰ میلیون دلار در سال برآورد می شود.