01:51 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

فعال کارگری

98 درصد تسهیلات را در جای دیگری سرمایه‌گذاری می شود!
پایگاه خبری راد: قانون کار سال ها است که به مسلخ برده شده است.
احتمال ترمیم حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
پایگاه خبری راد: نائب رئیس کانون بازنشستگان مشهد ابراز امیدواری کرد که با ورود شورای عالی کار به مبحث دستمزد کارگران، ترمیم حقوق بازنشستگان نیز به شکل واقعی در دستور کار قرار گیرد.
کاهش 53 درصدی قدرت خرید کارگران در 7 ماه اخیر
پایگاه خبری راد: عضو هیئت مدیره کانون عالی شورای اسلامی کار کشور با اشاره به کاهش شدید قدرت خرید کارگران گفت: ما هر روز شاهد افزایش قیمت هستیم این افزایش در هر چیزی که سر سفره کارگران است رخ می‌دهد.
هزینه‌های زندگی کارگران را چطور کاهش دهیم؟
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار تاکید کرد: اگر توانایی ترمیم دستمزد کارگران در شرایط فعلی اقتصاد را نداریم باید مکانیسم‌های حمایت از کارگران نظیر دادن سبد کالا یا وام های ودیعه مسکن را به منظور کاهش هزینه‌های زندگی آنان دنبال کنیم.
توزیع کالاهای اساسی به فروشگاه‌های زنجیره‌ای واگذار شود
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بازار کار بر این باور است که توزیع کارت نقدی خرید کالا بین ۲۵ میلیون نفر در کشور بسیار کم است، چون فارغ از افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و کارگران که نیمی از جمعیت کشور را شامل می‌شوند، بیش از ۸۰ درصد جمعیت کشور نیازمند این حمایت ها هستند.
فارغ التحصیلان، قربانی رشته‌های بیکار!
پایگاه خبری راد: بررسی وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان نشان می‌دهد که در طول سالهای گذشته رشته‌هایی را برای دانشجویان تعریف کردیم که تناسب چندانی با بازار کار کشور نداشته است؛ به همین دلیل امروز با جمعیت بالای فارغ التحصیلان بیکار مواجه شده‌ایم که بازار کاری برای خود متصور نیستند.
کابوس بیکاری برای 200 هزار کارگر قطعه‌ساز
پایگاه خبری راد: عضو هیئت مدیره کانون عالی شورای اسلامی کار کشور با اشاره به اشتغال 200 هزار کارگر در قطعه‌سازی‌های استان البرز، گفت: اگر ایران‌خودرو و سایپا بدهی خود به این قطعه‌سازی‌ها را پرداخت نکنند بخش زیادی از نیروهای شاغل در این صنعت، بیکار خواهند شد.
قدرت خرید کارگران بازنشسته کاهش یافته است
پایگاه خبری راد: عضو هیات رئیسه کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور معتقد است، با افزایش قیمت‌ها قدرت خرید کارگران بازنشسته تا 50 درصد کاهش یافته است.
نرخ بیکاری ۴۰ درصدی در زنان و فارغ التحصیلان
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار نرخ بیکاری زنان و فارغ التحصیلان دانشگاهی را بیش از ۴۰ درصد عنوان کرد و گفت: اگر ساختار اقتصاد کشور متحول شود، ظرفیت‌های بازار کار افزایش و نرخ بیکاری کاهش می‌یابد.
استیضاح وزیرکار کارگشاست؟
پایگاه خبری راد: علی ربیعی باید روز چهارشنبه، ۱۷ مرداد و ۱۴۹ روز پس از اولین استیضاحش در مجلس و دریافت رای اعتماد از نمایندگان، برای دومین بار استیضاح شود. استیضاحی که خودش آن را «عجیب» می‌داند.
لایحه تفکیک وزارت کار عجولانه است
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری معتقد است منابع سازمان تامین اجتماعی از حق بیمه واریزی کارگران و کارفرمایان تشکیل شده و هرگونه تصمیم‌گیری در خصوص تفکیک وزارت کار بدون نظر شرکای اجتماعی پذیرفته نیست.
منابع اشتغال روستایی در کجا هزینه شود؟
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بازار کار حفظ اشتغال موجود در شرایط فعلی اقتصاد را مهمتر از ایجاد شغل می‌داند. او تاکید دارد که دولت منابع اشتغال روستایی را به‌جای ایجاد شغل در روستاهای فاقد منابع آبی در جهت احیای بنگاه‌های خاموش و شهرک‌های صنعتی تعطیل شده صرف کند.
وام اشتغال به دست دلالان نرسد...
پایگاه خبری راد: برنامه ششم توسعه دولت را مکلف کرده تا پایان سال برنامه نرخ بیکاری را تک رقمی و سالانه ۹۷۰ هزار شغل ایجاد کند؛ در همین راستا دولت مصمم است با اجرای طرح "توسعه اشتغال روستایی" بخش اعظمی از این ماموریت را به انجام برساند.
چرا کالایی که تولید می‌کنیم وارد می‌شود؟
پایگاه خبری راد: یک فعال کارگری واردات بی‌رویه را موجب بیکار شدن جوانان و فلج شدن تولید داخل دانست و گفت: در شرایط حاضر به مدیریت صحیح بازار نیاز داریم.
پرداخت وام قرض‌الحسنه برای کمک به مسکن کارگران
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه کارگران قراردادی با بیان اینکه ساخت و خرید مسکن در شرایط حاضر مقرون به صرفه نیست، گفت: برای کمک به کاهش هزینه‌های مسکن کارگران باید وام‌های قرض الحسنه کم بهره در اختیار آن‌ها گذاشته شود.