09:49 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

فرش

خوزستان متری ۲۳ میلیون!؟
نماد برتر- رییس انجمن انبوه سازان خوزستان با بیان اینکه اعلام میانگین قیمت متری ۲۳ میلیون تومان برای استان خوزستان دور از ذهن است، گفت: در مناطق معدودی از اهواز قیمتها بین ۱۵ تا ۴۰ میلیون تومان و در اکثر محله ها ۴ تا ۸ میلیون تومان است و نمی توان متوسط ۲۳ میلیون تومان را به راحتی پذیرفت.
توضیح "فاسمین" درباره تجدید ارزیابی، موجودی کالا و پیش بینی میزان صادرات
نماد برتر- کالسیمین درباره امکان تجدید ارزیابی دارایی ها، موجودی کالا به همراه شرکت های فرعی، پیش بینی میزان صادرات شمش تا پایان سال جاری توضیح داد و آماده بازگشت به تابلو شد.
کدام صنوف تهران از شنبه مجاز به فعالیت هستند؟
نماد برتر- اتاق اصناف تهران تاکید کرده که با توجه به وضعیت نارنجی شهر تهران، مشاغل گروه ۱ و ۲ از جمله پاساژها از شنبه ۱۵ آذر ماه در تهران مجاز به فعالیت هستند و ساعت پایان فعالیت روزانه صنوف مجاز به فعالیت در شهر تهران راس ساعت ۲۰ خواهد بود.
قالیبافان وام ۱۲ میلیون تومانی می گیرند
نماد برتر- مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف از پرداخت وام ۱۲ میلیون تومانی به قالیبافان با بازپرداخت ۳۶ ماهه خبر داد.
صادرات کفش قم بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون دلار است
نماد برتر- مدیرکل اتاق بازرگانی استان قم گفت: برخی محصولاتی که در قم تولید می‌شوند، در گمرک استان به ثبت نمی رسند، چراکه این محصولات از گمرک استان صادر نمی شوند و بیشتر از طریق فرودگاه مهرآباد و امام خمینی (ره) به کشورهای مقصد صادر می شوند.
تلاطم و تعادل / کامودیتی ها در مرکز توجه بازار سرمایه
نماد برتر- بازار سرمایه شفاف ترین و نقدشونده ترین بازار کشور است که با ثبات شرایط، حرکت خود را در مسیری صعودی با شیب ملایم ادامه می دهد.
پنج عامل موثر بر رشد قیمت‌ها + انتظار تداوم رونق بورس
نماد برتر- در شرایطی پنج عامل منجر به رشد قیمت‌ها در بازار سهام شده که بررسی جوانب حکایت از این دارد بورس بدون نیاز به حمایت های جانبی مسیر حرکت را پیدا کرده و رونق آن تداوم دارد.
امضای قرارداد داخلی‌سازی واحد کنترل گیربکس‌های نیمه اتوماتیک
نماد برتر- گروه صنعتی ایران خودرو در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و افزایش ساخت داخل تولید، قرارداد تولید واحد کنترل الکترونیکی (TCU) گیربکس های نیمه اتوماتیک را با جهاد دانشگاهی امضا کرد.
تشکیل تعاونی مسکن ویژه قالیبافان
نماد برتر- مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف از تشکیل تعاونی مسکن ویژه قالیبافان خبرداد و گفت: قالیبافانی که نیاز به صدور یا تمدید کارت قالیبافی دارند بدون مراجعه حضوری و به صورت آنلاین می توانند درخواست خود را در سایت اتحادیه ثبت و کارت قالیبافی دریافت کنند.
پرداخت با تأخیر وام اجاره
نماد برتر- با وجود آنکه آمار نشان می دهد ۷۸ درصد واجدان شرایط وام اجاره مدارک خود را در سامانه اقدام ملی بارگذاری کرده اند، طول کشیدن روند پرداخت این تسهیلات، بسیاری از مستاجران که مهلت قراردادشان به اتمام رسیده بود را با مشکلاتی مواجه کرد.
عرضه اسپری آبگریزکننده چوب و سیمان با قیمت یک سوم نمونه خارجی
نماد برتر- یکی از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری خراسان اسپری آبگریزکننده چوب و سیمان را با یک سوم قیمت نمونه‌های خارجی به بازار عرضه ‌کرد.
آیا محدودیت ساعتی در کنترل کرونا موثر است؟
نمادبرتر- یک کارشناس امور اصناف معتقد است با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا ساعت مشخصی ندارد و همچنین با توجه به محدود نبودن رفت و آمدها، تعداد بالای کارکنانی که از استان‌های اطراف به تهران رفت و آمد دارند و تجمع آن‌ها در وسایل حمل و نقل عمومی با در نظر گرفتن محدودیت ساعتی برای مشاغل و همچنین فعالیت بدون نظارت دستفروشان و وانت‌ها، این سیاست راه حل درستی نیست و از طرف دیگر دولت در صورت قرنطینه باید برای قشر ضعیف هزینه کند.
روستائیان از خطرات زلزله آگاه شوند/نگران ساوه و زرندیه ایم
نماد برتر- مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی بر لزوم آگاه سازی مردم بویژه روستائیان از ضرورت مقاوم سازی واحدهای مسکونی در برابر زلزله تاکید کرد و گفت: بسیاری از ساکنین بافت‌های غیرمقاوم و فاقد استحکام لازم از این موضوع بی‌اطلاع هستند که منازل آنان بر روی گسل زلزله قرار دارد و در صورت وقوع زلزله فاجعه انسانی رخ خواهد داد.
افزایش حمله دزدهای دریایی به نفتکش‌ها در روزهای اخیر
نماد برتر- شرکتهای امنیت دریایی هشدار دادند نفتکش‌های متعددی طی چند روز گذشته در خلیج گینه در غرب آفریقا هدف حمله دزدان دریایی قرار گرفته اند.
چند نفر از جویندگان کار سال گذشته سرکار رفتند؟
نماد برتر- بررسی یافته های یک پژوهش نشان می‌دهد که در سال گذشته ۳۹۱ هزار نفر برای پیدا کردن شغل در کاریابی ها ثبت نام کرده و بیش از ۸۹ هزار و ۵۰۰ نفر شاغل شده و به بازار کار راه یافتند.