14:48 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

فرزندان

هوش مالی فرزندان خود را افزایش دهید
نماد برتر- کارشناس ارشد روانشناسی معتقد است اینکه والدین برای آینده فرزندان خود، مبلغی را پس انداز کنند، کار بدی نیست، اما کار ارزشمندتر این است که مهارت های مالی فرزندانشان را افزایش دهند.
بررسی آثار کوتاه و بلند مدت فیلترینگ
نماد برتر- کارشناسان فضای مجازی معتقدند فیلترینگ یعنی اعمال حاکمیت و نه حکمرانی، زیرا در کوتاه‌مدت جواب نمی‌دهد و در بلندمدت هم باعث نارضایتی جمعی می‌شود.
فضای مجازی؛ فرصت‌ها و تهدیدها
نماد برتر- نتایج یک مطالعه نشان داد که فضای مجازی در کنار وجود فرصت‌های بی‌شمار، به دلیل فقدان آموزش مناسب و کافی، تهدیدهایی نیز دارد. بنابراین آموزش فراگیر سواد رسانه‌ای و مدیریت این فضا ضروری است.
از مالیات بر عایدی املاک چه خبر؟
نماد برتر- با وجود آنکه حدود ۷۷ درصد خرید و فروش ها در بازارمسکن ایران را معاملات سوداگرانه تشکیل می دهد، هنوز طرح مالیات بر عایدی سرمایه اندر خم یک کوچه قرار دارد و از کمیسیون اقتصادی مجلس فراتر نرفته است.
اشتباه نکنید! این قیمت‌ها به تومان است
نماد برتر- اگر یک میلیارد داشتید با آن چه می‌کردید؟ شاید به خرید یک خانه کوچک در فلان منطقه‌ یا خرید زمینی در حاشیه شهر فکر کنید و شاید داشتن یک میلیارد با وجود درآمدهای پایین و تورم بالایِ این روزها رویایی دست‌نیافتنی باشد و اصلا به داشتن آن فکر هم نکنید.
شهری در ژاپن استفاده از تلفن حین پیاده‌روی را ممنوع کرد
نماد برتر- وقتی مسافران قطار در ایستگاه شهر "یاماتو" در فاصله ۳۰ کیلومتری توکیو از قطار پیاده می‌شوند، متوجه اعلان‌هایی می شوند که در بیرون ساختمان ایستگاه به چشم می‌خورد و این اعلان‌ها تنها نشانه مشهود از سیاستی است که توجه جهانیان را به خود جلب کرده و آن، ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در حین راه رفتن است.
خط فقر خانواده ۴ نفره ۱۰ میلیون تومان / ۵۰ درصد ایرانی ها در فقر مطلق
نماد برتر- بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران، خط فقر خانواده ۴ نفره را ۱۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: کارگران که حدود نیمی از جمعیت را شامل می شوند در فقر مطلق هستند .
غفلت نسبت به مهارت آموزی مرزنشینان
نماد برتر- رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه هر بخش از مرز برای کشور یک فرصت است، گفت: مهارت آموزی مرزنشینان علاوه بر اثرگذاری در پایداری اقتصاد کشور، تا حدود زیادی هر گونه بغض و کینه دشمن نسبت به ملت را بی اثر می‌کند. اگر در گذشته بر روی این موضوع خوب کار می‌کردیم، امروز دیگر از آسیبی مانند کوله بران صحبت نمی‌کردیم.
چرا برندهای ایرانی زود می‌میرند؟
نماد برتر- عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی ایران و کانادا می‌گوید شرکت‌ها و تولیدکنندگان ایرانی حتی با وجود فعالیت طولانی مدت، نتوانسته‌اند نام خود را به عنوان یک برند جهانی به ثبت برسانند.
سخنرانی روحانی درباره کرونا ، وضعیت ایران ، تحریم ها ، مذاکره با آمریکا و...
نماد برتر- رئیس جمهور درنشست سالانه مجمع سازمان ملل درباره اثر کرونا ، وضعیت مردم ایران در دوران جنگ و شرایط فعلی، تحریم ها ، مذاکره با آمریکا و... نکاتی اعلام کرد.
به ازای تمام املاک اجاری باید چند اظهارنامه ارائه شود؟
نماد برتر- طبق اعلام مسئولان سازمان مالیاتی پایان شهریور آخرین مهلت صاحبان املاک اجاری برای پرداخت مالیات است که در این بین مؤدیان بدانند تا باید به ازای تمام املاک مورد اجاره در کل کشور یک اظهارنامه تسلیم کنند.
 فرصتی برای یادگیری به پشتوانه‌ی ۸۸ سال قدمت و تجربه
نماد برتر- فرهاد سحرخیز اظهار کرد: برندی مانند «سحرخیز» سابقه‌ای ۸۸ ساله داشته و فعالیت خود را 3 نسل است که ادامه داده چنین برندی وارد دسته‌ای از مسئولیت‌های اجتماعی می‌شود و این مسئله را وظیفه خود نیز می‌داند و به همین دلیل قدم به قدم به سمت و سوی ایجاد چرخه‌ها و حلقه‌های ارزشی در این مجموعه حرکت کرد.
اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از مهرماه/ گواهی کسر حقوق آنلاین می شود
نماد برتر- مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری پس از ابلاغ مجوز انتقال دارایی به این صندوق که به زودی صورت می گیرد، قطعا در مهرماه اجرایی می شود.
امواج جنگ اقتصادی دشمن کشتی اقتصاد کشور را در بر گرفته است
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از نارسایی‌ها و زیرساخت‌های غلط در تصمیمات کلان اقتصادی کشور بیان کرد: امواج جنگ اقتصادی دشمن کشتی اقتصاد کشور را در بر گرفته است.
چرا حمایت دولت ها از بازار سهام را نباید به فال نیک گرفت؟
نماد برتر- پیامدهای برداشت از صندوق توسعه ملی برای تزریق به بازار سرمایه با مقوله شاخص‌سازی با پول تورمی بررسی شد.