22:41 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

غلات

REITs؛ ابزار بین‌المللی کسب سود از سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات
صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات (Real Estate Investment Trust (REIT))، ابزار مالی است که مالک، اداره یا تأمین‌کننده املاک درآمدزا است. صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات که بر اساس صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک طراحی شده‌اند، سرمایه سرمایه‌گذاران متعددی را جمع آوری می‌کنند. این امر به سرمایه گذاران خرد امکان می‌دهد از سرمایه‌گذاری در املاک سود ببرند، بدون آنکه مجبور باشند ملک را خریداری، مدیریت یا تأمین مالی کنند. از سویی دیگر، REITs به عنوان پرچین سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات در برابر تورم عمل می‌کند.
بورس جاماندگی خود را جبران می کند
بازار خودرو، طلا، ارز و املاک و مستغلات خود را با واقعیت اقتصاد تطبیق دادند اما تنها بازاری که هنوز خود را با واقعیت اقتصاد تورمی منطبق نکرده، بازار سهام و بورس است. بنابراین از دیدگاه کارشناسان این بازار، رشد بورس در سال ۱۴۰۰ دور از انتظار نیست.
صندوق های املاک و مستغلات پرتفوی سرمایه گذاران را متنوع تر می کند
صندوق های املاک و مستغلات به تنوع بخشی پرتفوی مدیران سرمایه گذار و حتی سهامداران علاقه مند به سرمایه گذاری در صندوق ها کمک می کند.
تصویب اساسنامه «صندوق‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات»
رئیس اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس از تدوین اساسنامه صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات خبر داد . با تدوین مقررات مرتبط به این صندوق ها ابزار جدیدی در حوزه سرمایه گذاری ملک فراهم شد.
سیر تا پیاز فروش متری مسکن در بورس کالا
با توجه به اینکه مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران در مجمع سالانه این شرکت خبر از اتمام مراحل راه اندازی معاملات اوراق سلف مسکن در بورس کالا داده بود، مهدی مساحی، سرپرست مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالای ایران عملکرد این بازار و نحوه کارکرد آن را تشریح کرده است.
صاحبخانه شدن مردم با پول کم هم ممکن است
افزایش بی رویه قیمت‌ها در بازار مسکن، مانع سرمایه گذاری و خانه دار شدن همه اقشار جامعه شده است، اما بازار سرمایه و ابزارهای مالی این امکان را برای همه اقشار فراهم می کند تا از طریق طرح فروش متری مسکن در بورس کالا بتوانند با سرمایه های خرد در بازار مسکن سرمایه‌گذاری کرده و حتی خانه دار شوند؛ امیدوارم این طرح به زودی عملیاتی شود.
آثار مصرف مکمل‌ها در تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود سریع‌تر بیماران کووید۱۹
دریافت مکمل‌ها برای اصلاح کمبودهای بدن بعد از بیماری و بهبود قوای جسمی بیماران لازم است. استفاده از ویتامین‌های D ،E و ریز مغذی‌های روی و سلنیوم در افزایش و تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری‌ها از جمله ویروس جدید کرونا بسیار موثر است. در صورت کمبود ویتامین‌های بدن با مشورت پزشک باید مکمل‌ها مصرف شود.
حمایت وزیر کشاورزی از پروژه "غزر" برای رفع موانع تولید
نماد برتر- وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از کارخانجات گروه زر باتوجه به مشکلات سرمایه گذار بخش خصوصی و اجرای پروژه زرکام از حمایت برای رفع چالش های این طرح خبر داد.
برترین صنایع بورس آمریکا و معرفی سه سهم با بازدهی ۷۲۰ تا ۷۶ درصدی
نماد برتر- برترین صنایع بورس آمریکا به همراه ۱۰ شرکت که در سال ۲۰۲۰ با بازدهی مثبت ۷۲۰ تا منفی ۳۴ درصدی داشتند، معرفی شدند .
اسامی دریافت کنندگان ماشین آلات کشاورزی موجود است/افزایش قیمت ۴۰۰ درصدی کذب است
نماد برتر- رئیس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: اسامی تمام کسانی که تراکتور دریافت کرده اند با کد ملی و پلاک راهنمایی و رانندگی موجود است و آمادگی انتشار آنها را نیز داریم.
افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان و سقف دو معافیت مالیاتی تصویب شد
نماد برتر- نماینده مجلس ازموافقت کمیسیون برنامه، بودجه مجلس با افزایش۲۵ درصدی حقوق کارمندان، قضات و بازنشستگان و... و معافیت مالیاتی سالانه ۴۸ و ۳۶ میلیون تومانی حقوق‌ و درآمد اصناف خبر داد .
اوراق سلف مسکن به زودی در بورس کالا رونمایی می‌شود
نماد برتر- معاملات اوراق سلف مسکن که به فروش متری مسکن شهرت یافته به زودی در بورس کالای ایران آغاز می شود؛ این خبری است که پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در پی انجام اقدامات لازم و همکاری این وزارتخانه با بورس کالا اعلام کرده است.
رونمایی از اوراق جدید در بورس کالا و اعتراف به برتری بازدهی بورس
نماد برتر- مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه با اشاره به بازدهی ۵۱ درصدی بورس نسبت به ۲۶ درصدی مسکن در ۱۰ سال اخیر از آغاز معاملات اوراق سلف مسکن در آینده ایی نزدیک و در بورس کالا خبر داد.
رشد شاخص قیمت مواد غذایی جهانی فائو رکورد زد
نماد برتر- سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد قیمت جهانی مواد غذایی در نوامبر برای ششمین ماه متوالی افزایش پیدا کرد و به بالاترین حد در شش سال اخیر رسید.
اتهامات معاون سابق وزیر اقتصاد در واگذاری شرکت ها به افراد فاقد صلاحیت
نماد برتر- نماینده دادستان در دومین جلسه ، اتهامات معاون سابق وزیر اقتصاد و رئیس پیشین سازمان خصوصی سازی در واگذاری شرکت ها به افراد فاقد صلاحیت را اعلام کرد.