01:50 | چهارشنبه 18 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ظرفیت

چشم انداز نفت در سایه جنگ اوکراین
نماد برتر- قیمت نفت روز دوشنبه به دنبال تشدید تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل تهاجم به اوکراین دوباره با یک جهش همراه شد. موج تحریم‌های بازدارنده علیه روسیه، درگیری در تاسیسات نفتی و گازی اوکراین و دستور پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، برای آماده باش کامل بازدارندگی هسته‌ای از مهم ترین عوامل تعیین کننده بازار در هفته جدید هستند. در ادامه هفته سرمایه‌گذاران در انتظار نشست اوپک پلاس خواهند بود که در صورت غلبه اراده روسیه ممکن است به رشد قیمت نفت دامن بزند.
تطمیع بازار گاز اروپا با افزایش عرضه روسیه!
نماد برتر- قیمت گاز انگلیس و هلند پس از رشد چشمگیری که تحت تاثیر حمله نظامی روسیه به اوکراین داشت، در پی سودگیری و انتظارات برای ازسرگیری جریان خط لوله یامال-یوروپ در مسیر غرب این خط لوله، کاهش پیدا کرد.
خدمات نوین «وزمین» در حوزه کیف پول الکترونیکی
نماد برتر - بانک ایران زمین از جمله بانک‌های پیشرو در زمینه کیف پول الکترونیک به حساب می‌آید که از این ظرفیت به عنوان ابزاری برای پرداخت‌های خُرد و کارآمد در سیستم بانکی کشور استفاده می‌کند.
توسعه بازار به حرفه ای شدن بورس کمک می کند
نماد برتر - نهادهای مالی در حال حاضر به سطحی از بلوغ رسیده که بتوان ابزارهای پیچیده تری طراحی کرد تا سطح دانش مالی در بازار سرمایه به صورت مناسب‌تری رشد کند.
مراسم اختتامیه هشتمین هفته جهانی کارآفرینی ایران برگزار شد
نماد برتر - به نقل از روابط عمومی هفته جهانی کارآفرینی ایران، مراسم اختتامیه هشتمین هفته جهانی کارآفرینی ایران با حضور جمعی از کارآفرینان و پیشکسوتان این عرصه ، یکشنبه 23 آبان 1400 در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.
تشکیل کمیته مشترک بانک مرکزی و سازمان بورس
در جلسه مشترک وزیر امور اقتصادی و دارایی با رئیس کل بانک مرکزی و رئیس و اعضای هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، مقرر شد کمیته ای به منظور هماهنگی سیاست گذاری ها و تصمیمات در بازار پول و سرمایه تشکیل شود.
 از شرط تأمین سیمان تا اجرای نهضت ملی مسکن
با وجود توانایی کافی کارخانجات داخلی برای تأمین سیمان داخل، تأمین انرژی پایدار شرط لازم برای تحقق تولید این کالای استراتژیک محسوب می شود؛ موضوعی که برای اجرایی شدن نهضت ملی مسکن امری لازم و حیاتی است.
طرح فروش فوق‌ العاده محصول ایران خودرو بدون قرعه‌کشی آغاز شد
طرح فروش فوق‌العاده محصول هایما S۷ پلاس ایران خودرو از امروز آغاز شد و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه خواهد داشت.
افتتاح کارخانه کنسانتره سنگ آهن در " کگهر "
شرکت سنگ آهن گهر زمین از کارخانه کنسانتره سنگ آهن بهره برداری کرد.
بازار بدهی رفیق بازار سرمایه و نه رقیب
طبق گزارش بانک مرکزی در دوره پنج ماهه منتهی به مرداد ۱۴۰۰، مجموع اوراق بدهی منتشر شده مبلغ ۳۳۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با ماه گذشته از افزایش ۷۲.۲ درصدی حکایت دارد.
تحلیل نادرست از اثر بازار بدهی بر بازار سهام
با توجه به متفاوت بودن بازیگران دو بازار سهام و بازار بدهی و ظرفیت مجزایی که برای خرید اوراق دولتی توسط صندوق‌های درآمد ثابت درنظر گرفته می‌شود، مرتبط دانستن فروش اوراق دولتی در بازار به روند این روزهای بازار سرمایه، تحلیل دقیق و درستی نیست.
طرح فروش نقدی یک محصول ایران خودرو با قیمت 675 میلیون تومان
طرح فروش نقدی محصول هایما S۷ پلاس ایران خودرو با موعد تحویل سه ماه از ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه بدون قرعه کشی آغاز می شود.
اثر رشد قیمت انرژی بر کامودیتی‌ها
این روزها رشد قیمت انرژی بر کامودیتی‌ها تاثیر زیادی گذاشته، به طوری که نرخ گاز در آمریکا در ابتدای مارس ۲۰۲۱ (حدود ۸ ماه گذشته) ۲.۵ دلار بود که با رشد ۱۵۰درصدی به ۶.۲ دلار رسیده است.
بورس انرژی باید تقویت شود
عرضه نفت خام و برخی محصولات پتروشیمی در بورس انرژی در اولویت برنامه‌های مجلس قرار گرفته و کمیسیون انرژی تاکید خاصی بر تقویت این بورس دارد.
نخستین عرضه صادراتی ملی مس در بورس کالا
مس به عنوان رهبر فلزات پایه که اغلب، قیمت‌های آلومینیوم، نیکل، سرب و سایر کالاهای صنعتی از نرخ این فلز تاثیر می‌پذیرند و در میان شماری از تحلیلگران به دلیل تطابق شاخص تقاضا و قیمت آن با روند اقتصادی جهانی به «دکتر مس» شهرت دارد، فردا برای نخستین بار روی تابلوی تالار صادراتی بورس کالا در جزیره کیش می‌رود.