01:42 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

طوفان

سقوط قیمت نفت رکورد زد
نماد برتر- قیمت نفت با تشدید شیوع ویروس کرونا در اروپا و آمریکا و وضع محدودیتهای جدید، در پایان معاملات روز چهارشنبه بیش از پنج درصد سقوط کرد و قیمت نفت برنت به پایینترین حد در چهار ماه گذشته نزول کرد.
نفت دو درصد سقوط کرد
نماد برتر-قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی عمده رشد روز گذشته را از دست داد و تحت تاثیر افزایش ذخایر آمریکا و افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا و اروپا حدود دو درصد سقوط کرد.
نیمی از تولید نفت و گاز خلیج مکزیکوی آمریکا تعطیل شد
نماد برتر- تقریبا نیمی از تولید نفت و گاز خلیج مکزیکوی آمریکا روز سه شنبه در آستانه وقوع طوفان گرمسیری زتا تعطیل شد.
ریزش قیمت نفت متوقف شد
نماد برتر- نفت پس از سقوط سنگینی که شب گذشته متحمل شد، در معاملات روز سه شنبه اندکی افزایش پیدا کرد اما فضا در بازار تحت تاثیر افزایش موارد جهانی ابتلا به ویروس کرونا تیره مانده است.
فرار کارکنان سکوهای نفتی خلیج مکزیکو از طوفان زتا
نماد برتر- در آستانه وقوع بیست و هفتمین طوفان فصل جاری که انتظار می رود به یک طوفند قدرتمند تبدیل شود، تولیدکنندگان نفت روز دوشنبه به تخلیه سکوهای تولید فراساحلی در خلیج مکزیکوی آمریکا اقدام کردند.
کاهش مصرف بنزین در آمریکا
نماد برتر- تقاضا برای بنزین در آمریکا ضعیف شده و پالایشگاهها را ناچار کرده است نرخ استفاده از ظرفیت پالایش و فرآوری را کاهش دهند.
بازگشت سهامداران حقیقی به مدار خرید
نماد برتر- شاخص کل بورس تهران در حالی با رشد ۱.۳ درصدی معاملات، هفته منتهی به ۲۳ مهرماه را سپری کرد که بررسی تغییر مالکیت ها نشان از بازگشت سهامداران خرد به مدار خرید پس از سه هفته توقف دارد. به طوری که در هفته گذشته خریدهای پرحجم سهامداران حقیقی سبب شد تا بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی معامله گران حقوقی به حقیقی جابجا شود.
بازار طلا به چاپ پول دل بسته است
نماد برتر- ثابت ماندن قیمت طلا در محدوده ۱۹۰۰ دلار ممکن است آرامش پیش از طوفان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دو هفته دیگر آمریکا باشد و بسیاری از سرمایه گذاران ترجیح می دهند در بحبوحه سطح بالای اضطراب بازار، در حاشیه بمانند.
از صعود قیمت نفت خبری نیست
نماد برتر- بانک OCBC سنگاپور پیش بینی کرد که قیمت نفت برنت تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوم نوامبر آمریکا بین ۴۰ تا ۴۳ دلار معامله خواهد شد.
کرونا یک روز هم تولید نفت را متوقف نکرد
نماد برتر- وزیر نفت گفت: علی‌رغم وجود کرونا حتی یک روز نیز تولید نفت و گاز و پتروشیمی در کشور متوقف نشد و شاهد فعالیت‌های مستمر همکاران‌مان در این دو بخش بودیم.
ریزش سنگین نفت متوقف شد
نماد برتر- قیمت نفت پس از سقوط سنگینی که شب گذشته داشت، در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تغییر چندانی نداشت.
طوفان بورس هنگ کنگ را تعطیل کرد/شاخص ها در مدار صعودی
نماد برتر- بازارهای آسیایی در معاملات امروز با روند ثبات همراه بودند در حالی که آمار اقتصادی منتشر شده در چین نشان از بازگشت این کشور به چرخه رونق اقتصادی دارد.
بازار سهام چین به مدار صعودی بازگشت
نماد برتر- بازار سهام چین در نخستین روز کاری هفته با روند افزایشی همراه شد؛ در حالی که سرمایه گذاران نسبت به ثبات اقتصادی در دومین افتصاد بزرگ دنیا امیدوارتر شده اند.
ترمز صعود نفت کشیده شد
نماد برتر- قیمت نفت روز دوشنبه در پی ازسرگیری تولید نفت شرکتهای انرژی در آمریکا پس از عبور طوفان دلتا و پایان اعتصاب کارکنان نفتی در نروژ برای دومین روز معامله متوالی کاهش پیدا کرد.
ازسرگیری تولید نفت و گاز شرکت‌های آمریکایی پس از طوفان
نماد برتر- شرکت‌های انرژی آمریکا پس از عبور طوفان دلتا از منطقه گلف کاست، کارکنانشان را به محل کار برگرداندند و در حال ازسرگیری فعالیتهایشان در این منطقه هستند.