01:53 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صندوق های سرمایه

افزایش اعتماد به بازار سرمایه با ابزارهای سرمایه‌گذاری آنلاین
وجود ابزارهای سرمایه گذاری آنلاین، حضور فین‌تک‌ها در این زمینه و در دسترس قرار گرفتن آن برای مردم می تواند در توسعه، شناسایی و ایجاد اعتماد هر چه بیشتر به بازار سرمایه کمک کند.
تغییر جدید ETFها چه تاثیری بر بازار سرمایه دارد؟
زمان‌بندی معاملات صندوق‌های دولتی با اطلاعیه مدیریت عملیات بازار تغییر کرد. این تغییر چه تاثیری بر روند بازار سهام می‌گذارد و چه سود و زیانی را برای این دو صندوق به همراه دارد؟
دادوستد بیش از ۸۰ میلیون کیلووات ساعت برق در بورس انرژی
در جلسه معاملاتی دیروز شنبه ۲۳ مرداد ماه در بازار فیزیکی برق بورس انرژی ایران ۱۵۷ هزار و ۱۰۰ قرارداد معادل ۸۰ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۵۰۰ کیلووات ساعت برق به ارزش ۴۸ میلیارد و ۴۰۷ میلیون و ۱۶۰ هزار ریال معامله شد.
صدور و ابطال آنلاین یونیت، توسعه بخش بازار سرمایه است
صدور و ابطال آنلاین صندوق های سرمایه گذاری، به مرور زمینه توسعه و عمق بخشیدن به بازار سرمایه و نیز رشد استارت‌آپ‌ها را فراهم می کند؛ از مبانی رشد و توسعه بازار سرمایه، ورود هر چه بیشتر مردم و سرمایه ها به این بازار است.
رشد بورس با تسهیل ورود شرکت‌های غیربورسی به بازار سرمایه
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: از جمله فرصت‌های ایجاد رشد در معاملات بازار سرمایه، تسهیل و الزام شرایط جهت ورود شرکت‌های غیربورسی و هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری به بازار سرمایه و تامین مالی از طریق این بازار است که باید اقدامات لازم در راستای ورود شرکت‌ها به این بازار فراهم شود.
صدور و ابطال آنلاین؛ مزیتی مهم برای صندوق های سرمایه گذاری
از این به بعد صندوق های سرمایه گذاری به درگاه های متنوعی برای فروش دسترسی دارند که این موضوع به عنوان مزیتی مهم برای صندوق های سرمایه گذاری به شمار می رود.
جذب سرمایه گذاران بیشتر با ورود صندوق ها به دنیای برخط
اجرای دستورالعمل اجرایی صدور و ابطال آنلاین واحدهای صندوق های سرمایه گذاری ، ضمن تاثیر مطلوب بر سرمایه گذاری غیر مستقیم، باعث تقویت سامانه های سرمایه گذاری خواهد شد.
افزایش تولید و اشتغال با جذب نقدینگی بنگاه‌های اقتصادی از طریق بورس
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با ورود منابع مردم به سمت بازار سرمایه، بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌هایی که در بورس حضور دارند می‌توانند تامین مالی قوی‌تری را از این بازار داشته باشند و از این طریق نقدینگی را به سوی سرمایه‌گذاری در تولید سوق دهند که سبب افزایش تولید و اشتغال می‌شود.
امکان صدور و ابطال یونیت صندوق های سرمایه گذاری به صورت برخط
با ابلاغ دستورالعمل اجرایی دریافت و ارسال برخط درخواست‌های صدور و ابطال واحد های صندوق‌های سرمایه‌گذاری، امکان سرمایه‌گذاری غیرمستقیم بدون حضور در شعب بانک ها و به صورت آنلاین برای هموطنان میسر شد.
بهره مندی سرمایه گذاران از فروش اوراق دولتی و خصوصی
تشویق سپرده‌گذاران و سرمایه‌گذاران به حضور در بازار بدهی از این جهت اهمیت دارد که بدانیم در مجموع در بودجه سال ۱۴۰۰ ، دولت نزدیک به ۱۳۲ هزار میلیارد تومان اوراق برای فروش در نظر گرفته است.
صندوق های اهرمی، گزینه ای مناسب برای سرمایه گذاران خرد
سرمایه گذاران خرد به واسطه منابع محدودی که در اختیار دارند شاید قادر به دریافت اعتبار از کارگزاری ها نباشند اما می توانند وارد صندوق های اهرمی شوند و از این صندوق در جهت افزایش بازدهی خود استفاده کنند؛ بنابراین صندوق های اهرمی باعث جذب منابع بیشتری در بازار سرمایه می شود.
صندوق‌های اهرمی؛فرصتی مناسب برای سهامداران حرفه ای
صندوق های اهرمی، از انواع صندوق های سرمایه گذاری مشترکند که مخاطب آن ها ریسک پذیرتر از صندوق های سهام و سایر صندوق ها است.صندوق های اهرمی برای سهامداران حرفه‌ای که فرصت‌ها را به خوبی می‌سنجند و با دقت نظر بیشتری احتمالات را محاسبه می‌کنند، موقعیتی مناسب برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.
انتقال دفتر «صدور گواهی الکترونیکی» شرکت رایان بورس به آدرس جدید
جهت توسعه خدمات شرکت پشتیبان سازمان بورس و به منظور دسترسی بهتر متقاضیان، محل فیزیکی دفتر صدور گواهی الکترونیکی شرکت رایان بورس به ساختمان جدید سازمان بورس و اوراق بهادار منتقل شد.
هفتمین صندوق سرمایه­‌گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر کالا مجوز گرفت
مجوز فعالیت هفتمین صندوق سرمایه­‌گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر کالا با شرایط اعلامی جدید و کسب حداقل سرمایه لازم در پذیره نویسی، صادر شد.
تصویب اساسنامه «صندوق‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات»
رئیس اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس از تدوین اساسنامه صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات خبر داد . با تدوین مقررات مرتبط به این صندوق ها ابزار جدیدی در حوزه سرمایه گذاری ملک فراهم شد.