15:08 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صفر

دومحصول پتروشیمی خوزستان با کشف پریمیوم به فروش رسید
شرکت پتروشیمی خوزستان دو محصول پلی کربنات و اپوکسی رزیل مایع را در قالب قرارداد کشف پریمیوم در بورس کالا به فروش رساند.
تعیین تکلیف ۴ در هزار سود شرکت‌ها
با توجه به ماده «۱۳» قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مبنی بر پرداخت ۴ درهزار سود پس از مالیات شرکت‌ها به عنوان حق السهم اتاق‌های بازرگانی و یا اتاق تعاون، به دلیل وجود ابهام ها و چالش های بین فعالان اقتصادی و اتاق های یادشده، سازمان امورمالیاتی در پاسخ استفساریه اتاق بازرگانی کرمان به صراحت شمولیت ۴ درهزار کل سود شرکت‌ها پس از کسر مالیات را مورد تاکید قرارداده است
فولاد مبارکه نخستین شرکت دریافت‌کننده گواهینامه ISO ۴۵۰۰۵
مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط زیست شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه با گذراندن ممیزی‌های لازم توسط شرکت SGS کشور سوئیس، توانست برای نخستین بار این گواهینامه ISO۴۵۰۰۵ را دریافت کند.
سهم ۸۵ درصدی فولاد مبارکه از تولید اسلب کشور
عملکرد واحد‌های فولادسازی کشور برای تولید فولاد خام طی ۳ ماهه نخست امسال منتشر شد که بر اساس آن بالاترین رقم تولید متعلق به اسلب به میزان ۳ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۱۲۸ تن بوده که گروه فولاد مبارکه سهم ۸۵درصدی از کل تولید اسلب کشور را به خود اختصاص داده است.
جهش صادرات شمش، محصولات فولادی و آهن اسفنجی
میزان صادرات شمش، محصولات فولادی و آهن اسفنجی در کشور طی ۴ ماهه نخست امسال به ترتیب ۵۲، ۱۰۴ و ۵۶۹ درصد افزایش یافت.
سیمانی‌ها باز هم رشد می‌کنند؟
شرکت‌های تولیدکننده سیمان در یک سال اخیر توانستند مجوز افزایش نرخ بگیرند و قیمت بازار آن فراتر از تصورات رشد کرد.
سه وجهی سهامداران، کارخانه‌ها و مصرف‌کنندگان سیمان منتفع می‌شوند
پیش از ورود سیمان به بورس کالا، قیمت‌گذاری که روی محصولات سیمان انجام می‌شد به هیچ وجه مطلوب کارخانه‌های سیمان نبود. سیمان توسط عوامل معدودی توزیع می‌شد و رانت قابل توجهی نصیب دلالان می‌کرد . عرضه سیمان در بورس کالا، نه تنها سهامداران کارخانه‌های سیمان را از سودآوری قابل قبولی منتفع می‌کند، بلکه برای مصرف‌کننده نیز دریافت سیمان با نرخ پایین‌تر امکان‌پذیر می‌کند. از طرف دیگر، قیمت‌گذاری بر محصولات سیمانی در بورس کالا، امکان سرمایه‌گذاری مجدد برای این کارخانه‌ها میسر می‎شود.
بورس کالا دلیل گرانی سیمان نیست
افزایش قیمت سیمان در بازار ناشی از قطعی برق است. معامله این محصول در بورس کالا تا ۱۲ تیر ماه که هنوز این صنعت با محدودیت مصرف برق مواجه نبود بدون مشکل و تاثیر منفی انجام می گرفت.
"وهامون" آماده عرضه اولیه فردا معرفی شد / وجه تمایز نسبت به رقبا
مدیرعامل سرمایه‌گذاری هامون صبا ضمن اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی، وجه تمایز این شرکت را پرتفوی سرمایه‌گذاری متنوع و بازدهی متوسط ۱۴۴ درصدی طی سه سال اخیر دانست.
رشد حدود ۸درصدی تولید آهن اسفنجی
میزان تولید آهن اسفنجی نیز با رشد حدود ۸درصدی طی ۳ماهه نخست ۱۴۰۰ نسبت به آمار مدت مشابه سال گذشته (۸ میلیون و ۱۳۳ هزار تن)، به ۸ میلیون و ۷۵۸ هزار تن رسید.
آزادسازی سهام عدالت؛ فعلا تصمیمی نداریم
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تا زمانی که طراحی‌های لازم برای عدم تاثیر منفی این اقدامات بر بازار به پایان نرسد هیچ تصمیمی برای آزادسازی ۴۰ درصد باقیمانده سهام عدالت اتخاذ نمی‌شود، اما بعد از طراحی ابزار‌های لازم، این اقدام به تدریج به مرحله اجرا خواهد رسید.
تسهیل روند اعطای مجوزها در بازار سرمایه
تسریع و تسهیل صدور مجوزها یکی از مطالبات بحق فعالان بازار سرمایه است که در هفته‌ها و ماه‌های اخیر شاهد رونق‌گرفتن آن هستیم؛ اگرچه هنوز هم بسیاری از درخواست‌ها در صف صدور مجوز قرار دارند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که در ماه‌های اخیر تلاش‌های خوبی در زمینه صدور مجوز و تعدیل سخت‌گیری‌ها صورت گرفته که به نظر می‌رسد این روند ادامه داشته باشد.
افزایش ۷ درصدی تولید محصولات فولادی و ۶ درصدی شمش
میزان تولید محصولات فولادی و شمش در کشور طی ۳ ماهه نخست امسال، به ترتیب ۷ و ۶ درصد افزایش یافت.
بازدهی چهار ماهه ۷۳۸ سهم از مثبت ۱۶۴۸ تا منفی ۵۸ درصدی
در برابر رشد اندک و ۰.۲۷ درصدی شاخص طی چهار ماهه سال جاری، بازدهی سهام ۷۳۸ شرکت بورسی و فرابورسی مشخص شد که تنها ۱۴۷ شرکت بازدهی مثبت داشتند.
کسب بازدهی ۱۴۴ درصدی «وهامون» طی سه سال اخیر
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری هامون صبا وجه تمایز این شرکت را در پرتفوی سرمایه‌گذاری متنوع دانست که طی سه سال اخیر به طور متوسط بازدهی ۱۴۴ درصدی را کسب کرد. این رقم به طور میانگین ۱۰ درصد بالاتر از بازدهی شاخص کل طی این مدت بوده است.