17:05 | چهارشنبه 6 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شیر خام

تعیین عوارض ۲۰۰ درصدی برای صادرات خامه فله
نماد برتر- ستاد تنظیم بازار در راستای تنظیم بازار کره برای صادرات شیر خشک و خامه بسته بندی (بسته تا ۲۵۰ گرمی) عوارض صادراتی ۴۰ درصدی تعیین و مقرر کرده صادرات خامه در احجام مورد اشاره ممنوع و یا با ابلاغ عوارض ۲۰۰ درصدی از خروج آن جلوگیری شود.
محصول شرکت لبنی با مجوز کارگروه تنظیم بازار ۶۸ درصد گران شد
نماد برتر- پگاه اصفهان از دریافت مجوز افزایش ۶۸ درصدی قیمت کره ۱۰۰ گرمی از کارگروه تنظیم بازار خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی برای فردا شد.
تأمین کره مورد نیاز بازار از محل تولید داخل، مستلزم مدیریت تولید شیر خام
نماد برتر- سرپرست دفتر برنامه‌ریزی تامین توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت گفت: تمامی ظرفیت های تولید داخل کره فعال شده و با توجه به اینکه در حال حاضر تولید داخلی این محصول در شرایط مناسبی قرار دارد، مشکلی برای تامین این کالا در سطح بازار وجود ندارد.
کیفیت و قیمت جدید کره های ایرانی
نماد برتر، عضو هیات مدیره انجمن صنایع فرآورده های لبنی با اشاره به اینکه کره از گروه کالاهای مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی خارج شده است و اگر کسی قصد واردات کره داشته باشد باید از ارز نیمایی استفاده کند، گفت: باید در این بخش بر تولیدات داخل تکیه کنیم. براساس مصوبه چربی ستاد تنظیم بازار قیمت هر قالب ۱۰۰گرمی کره ۸۰۰۰ تومان خواهد شد.
دلیل گرانی گوشت از زبان اتحادیه دامداران
نماد برتر- مدیرعامل اتحادیه دامداران ضمن اشاره به اینکه دلالان بازار نهاده های دامی، دام و گوشت را در دست دارند و قیمت را آنها تعیین می کنند، اعلام کرد که اگر دولت اختلاف ارز آزاد و دولتی را به ما بدهد، کره مجانی تحویل آنها خواهیم داد.
«زگلدشت» و احداث بزرگترین دامداری ها
نماد برتر - «زگلدشت» که طرح های توسعه بزرگی را به مرحله اجرا درآورده، در سال 98 نیز همانند سال 97 رشد مطلوبی در سودآوری رقم زد.
واردات ۵۰۰۰ تن گوسفند/ آغاز واردات لاستیک هندی
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد تنظیم بازار با اشاره به توزیع اقلام اساسی مردم، آمادگی این ستاد برای واگذاری توزیع گوشت وارداتی توسط اتاق تعاون را اعلام کرد و گفت: با این کار دست واسطه‌ها از بازار کوتاه خواهد شد.
شیر کم شده یا وانمود به کمی می‌شود؟
پایگاه خبری راد: نوسانات قیمت شیر موجب شده تا تولیدکنندگان واحدهای لبنی علت آن را کمبود تولید داخل اعلام کنند و خواستار برداشت ممنوعیت واردات شیر خشک شوند؛ دولت مدتی است برای متعادل سازی قیمت شیر سیاست قیمت دستوری و ممنوعیت صادرات شیر خام و واردات شیر خشک را داده، سیاستی که به گفته بسیاری از فعالان صنعت لبنی کشور موجب افزایش قیمت شیر و عدم تامین نیاز 50 درصدی شیر مورد نیاز واحدهای لبنی شده است.
 آیا استاندارد ذرت‌های وارداتی چالش برانگیز است؟!
پایگاه خبری راد: تعیین حد مجاز توکسین‌ها در ذرت‌های وارداتی و تاثیر آن بر سلامت دام، انسان و شیرهای تولیدی، موضوعی است که درباره آن بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان ملی استاندارد ایران و وزارت جهاد کشاورزی اختلاف نظر وجود دارد.
 کالاهای غیراستاندارد اجازه ورود ندارند!
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان ملی استاندارد ایران تاکید کرد که سلامت و ایمنی غذایی مردم مهمترین مسئله است و اجازه نخواهیم داد هیچ کالای غیراستانداردی به کشور وارد شود.
قیمت هرکیلوگرم گوشت مرغ در بازار باید نزدیک 10 هزار تومان باشد
پایگاه خبری راد: وزیر جهاد کشاورزی ، اعلام کرد که قیمت هر کیلو گرم گوشت مرغ در بازار باید نزدیک 10 هزار تومان باشد.
شیر خام ۲۰۰۰ تومان شد!
پایگاه خبری راد: قیمت جدید شیر خام به نرخ ۲۰۰۰ تومان برای تحویل درب دامداری، تصویب شد.
پشت پای دامداران به مصوبه سازی حمایت/شیر لبنی ها در بورس ته کشید
پایگاه خبری راد: در حالی که وزیر صنعت، معدن و تجارت مدعی شده که دامداران حاضر نیستند حتی با قیمت ۲۰۰۰ تومان هم شیر خام را به کارخانه‌های لبنی تحویل دهند، مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و دامداران این مساله را رد و اعلام کرده اند که نه‌تنها کاهشی در تولید و عرضه شیر خام به وجود نیامده است، بلکه قیمت شیر خام همچنان براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کیلویی ۱۵۷۰ تومان است.
دامداران ادعای وزیر را رد کردند
پایگاه خبری راد: در حالی که وزیر صنعت، معدن و تجارت مدعی شده که دامداران حاضر نیستند حتی با قیمت ۲۰۰۰ تومان هم شیر خام را به کارخانه‌های لبنی تحویل دهند، مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و دامداران این مساله را رد و اعلام کرده اند که نه‌تنها کاهشی در تولید و عرضه شیر خام به وجود نیامده است، بلکه قیمت شیر خام همچنان براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کیلویی ۱۵۷۰ تومان است.
پشت پرده ممنوعیت صادرات شیرخشک/ ماجرا را به دیوان عدالت اداری می‌کشانیم
پایگاه خبری راد: رئیس انجمن صنفی گاوداران معتقد است که پشت پرده ممنوعیت صادرات شیرخشک،‌کارخانه‌های لبنی به ویژه کارخانه‌های دولتی هستند که می‌خواهند از محل واردات، حاشیه‌های زیان خود را جبران کنند که در این باره وزیر کشاورزی مخالفت خود را کتبا اعلام کرده و اگر به نتیجه نرسد، این مسئله را به دیوان عدالت اداری می‌کشانیم.