22:45 | دوشنبه 7 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شورش

واقعیت ادعای چین درباره آلودگی مواد غذایی وارداتی چیست؟
نماد برتر- کشورهای تولیدکننده بزرگ مواد غذایی از بازرسی محصولات وارداتی در چین و تست آنها برای ویروس کرونا به خشم آمده اند و از این کشور خواستند این رفتار را که برابر با محدودیت تجاری است، متوقف کند.
مسیر پروازی قشم به افغانستان و ترکیه در مسیر اجرا
نماد برتر- معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم گفت: به منظور توسعه پروازهای بین المللی از این جزیره و در راستای اهداف این سازمان، راه اندازی سه پرواز رفت و برگشت به مقصدهای کابل، هرات و استانبول در دستور کار قرار گرفت.
اوپک و روسیه در فکر کاهش بیشتر تولید نفت
نماد برتر- منابع آگاه از تفکر روسیه و منابع نزدیک به اوپک اعلام کردند که اوپک و روسیه در حال بررسی کاهش بیشتر تولید نفت به عنوان یکی از گزینه ها در واکنش به ضعیف شدن بازارهای نفت در اوایل سال ۲۰۲۱ هستند.
ایرلاین‌هایی که کرونا به خاک سیاه نشاند!
نماد برتر- داشتن دولتی با یک جیپ پر پول در این که یک ایرلاین بتواند از بحران پاندمی ویروس کرونا عبور کند، تعیین کننده شده است.
دنبال خلاصی از شر نفت و گاز نباشید!
نماد برتر- وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد دنیا در مبارزه با تغییرات جوی، برای خنثی کردن انتشار گازهای گلخانه ای باید همه گزینه ها را بررسی کند اما این که بخواهیم نفت و گاز را کنار بگذاریم، درست و واقع گرایانه نیست.
اعظمی: مسئله غیر قابل انکار ارز و مدیریت داخلی ارز، علت افزایش قیمت مرغ است
نماد برتر- این عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در مورد افزایش قیمت مرغ می‌گوید: بخشی از علت افزایش این محصولات به مسئله انکارناپذیر ارز بازمی‌گردد اما انصافا مسئله مدیریت داخلی هم نقش زیادی در افزایش قیمت این کالاها بازی می‌کند.
تنها زرشک بی دانه جهان در حال پوسیدن
نماد برتر- زرشک یکی از محصولات اصلی خراسان جنوبی است، حال آنکه حتی مردم ایران آن را به نام خراسان جنوبی نمی‌شناسند که اگر می‌شناختند این محصول روی دست کشاورز باد نمی‌کرد.
انتقاد از ساده‌سازی در اقتصاد ایران/رویکرد پیچیدگی اقتصادی مختص کشورهای توسعه‌نیافته است
نماد برتر- دبیر کنفرانس ملی علم، فناوری و پیچیدگی اقتصادی، رویکرد پیچیدگی اقتصادی را مختص کشورهای توسعه نیافته دانست و گفت: ما آنقدر در اقتصاد ساده‌سازی کرده‌ایم که دیگر نمیتوانیم متغیرها و دلایل اصلی که در اقتصاد رخ می‌دهد را بررسی کنیم.
جلوی واردات را نگیرید!
نماد برتر- بازرگانان بزرگ ترکیه با با اشاره به تشدید اقدامات مقامات سعودی برای جلوگیری از واردات کالاهای این کشور، نسبت به آسیب دیدن زنجیره تامین جهانی هشدار دادند.
فردا از کشورهای منطقه جا بمانیم، مدیران امروز باید پاسخگو باشند
نماد برتر- «امارات، وزارت هوش‌ مصنوعی تاسیس کرد. اولین دانشگاه اختصاصی هوش‌ مصنوعی دنیا در امارات افتتاح شد. نمایشگاه فناوری‌های هوش‌ مصنوعی در دُبی آغاز به کار کرد. سرمایه‌گذاری امارات در هوش‌ مصنوعی ۷۰ درصد رشد کرد.» اینها تیترهای اخباری است که در ماه‌ها و سال‌های اخیر در حوزه فناوری از این کشور کوچک حاشیه خلیج‌فارس منتشر شده است. حال سوال اینجاست که این هوش‌ مصنوعی چه چیزهایی را در درون خود نهفته دارد که این کشور کوچک نفت‌خیز ثروتمند را وادار به دورخیز برای تصاحب آن کرده است؟!
شروع پرقدرت بورس‌ها در آمریکا و آسیا
نماد برتر- شاخص های مهم بورسی اروپایی عملکردهای مختلفی داشتند.
اختلاف چین و آمریکا سد راه رشد شاخص های بورس جهانی شد
نماد برتر- در اروپا نیز بین انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر مساله برگزیت اختلافات جدی پیش آمده است.
دنده عقب بورسهای جهانی
نماد برتر- بیشتر شاخص های مهم بورسی جهان ریزش کردند.
شروط مشتری گاز ایران برای تمدید قرارداد
نماد برتر- یک مقام بلندپایه وزارت انرژی ترکیه اعلام کرد که کشورش انتظار دارد اگر صادرکنندگان گاز می خواهند قراردادهای بلندمدت را تمدید کنند، قیمت رقابتی تر و منعطف تری به این کشور پیشنهاد کنند.
بورس ها در آمریکا و اروپا ریختند
نماد برتر- تمامی شاخص های مهم بورسی اروپا و آمریکا ریزش کردند.