20:07 | پنجشنبه 14 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سیف

شرایط واردات کامیون اعلام شد
نماد برتر- شرایط واردات کامیون‌های حداکثر سه سال کارکرده براساس مصوبه هیات وزیران به گمرک برای اجرا ابلاغ شده است.
توصیه‌ رییس سابق بانک مرکزی به همتی برای مهار گرانی ۴۰۰ درصدی ارز
نماد برتر- رئیس سابق بانک مرکزی با اشاره به رشد ۴۰۰ درصدی قیمت ارز از ابتدای سال ۹۷ تاکنون و علل آن به این نهاد توصیه کرد جهت مهار نرخ، کنترل معاملات فردایی را به دست بگیرد.
گام موفق برق منطقه‌ای یزد در جهت خودکفائی ساخت قطعات کم‌یاب پست‌های برق
نماد برتر- قطعات کمیاب تجهیزات پست‌های انتقال و فوق توزیع شرکت برق منطقه‌ای یزد با رویکرد اقتصاد مقاومتی در معاونت بهره‌برداری این شرکت ساخته شد.
برگزاری رویداد مجازی اپل برای رونمایی ساعت جدید
نماد برتر- شرکت اپل ۱۵ سپتامبر -۲۵ شهریور- مراسم آنلاینی را برگزاری خواهد کرد که انتظار می رود طی آن جدیدترین محصول اپل واچ این شرکت رونمایی شود.
میوه از سبد غذایی بسیاری از خانواده‌ها حذف شده است
نماد برتر- پری به دلیل از دست دادن همسرش سرپرستی خانواده را به عهده دارد، او با اشاره به اینکه در بسیاری موارد توان خرید میوه تازه برای فرزندانش را ندارد؛ می‌گوید: سه پسر ۱۰،۹ و ۱۵ساله من مثل همه بچه‌هایی که در سن رشد هستند، علاقه زیادی به میوه دارند ولی از توان مالی من خارج است که برای آنها میوه تازه بخرم چه برسد به خرید نوبرانه فصل‌ها.
خرید بیش از ۸.۲ میلیون تن گندم در کشور/ رشد ۷ درصدی خرید از گندمکاران
نماد برتر- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از خرید بیش از ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم تا ۱۱ شهریور ماه خبر داد و گفت: دولت با تمام توان در شرایط سخت نقدینگی، پول گندمکاران را پرداخت کرده و تاکنون ۹۰ درصد از پول گندم‌های تحویلی به مراکز خرید تسویه شده است.
بازار سازهای محرم، امسال چگونه بود؟
نماد برتر- همسایه مجلس نشین ها هستند. بهارستان است و شلوغی خیابان‌هایش و مغازه‌هایی که ساز می‌فروشند اما کسب و کار امسالشان مثل هر سال نیست.
مخالفت دولت آمریکا با پروژه کابلی گوگل و فیس بوک
نماد برتر- گوگل و فیس بوک در پی مخالفت دولت ترامپ، از طرح کابل زیردریایی میان آمریکا و هنگ کنگ منصرف شده و پیشنهادهای جدیدی مطرح کردند.
قیمت نفت به بالاترین سطح ۵ ماه اخیر خود رسید
نماد برتر- در آغاز معاملات امروز بازارهای جهانی، قیمت نفت به بالاترین سطح ۵ ماه اخیر خود رسید و طلا به روند یکنواخت یک هفته‌ای خود ادامه داد.
۹ خودرو ۴ ستاره و ۲۱ خودرو ۳ ستاره شدند
نماد برتر- طبق آمار ارائه شده توسط اداره کل صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت، بر اساس ارزشیابی کیفی انجام شده در تیرماه امسال، در گروه خودروهای سبک ۹ خودروی سواری چهار ستاره کیفی و ۲۰ خودروی سبک سواری سه ستاره کیفی را توانستند به خود اختصاص دهند.
خرید تضمینی ۷.۹ میلیون تن گندم/ ۹۲ درصد پول کشاورزان تسویه شد
نماد برتر- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از خرید حدود ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تن گندم تا ۲۵ مرداد ماه خبر داد و گفت: تاکنون ۹۲ درصد از پول گندم‌های تحولی به مراکز خرید تسویه شده است.
خرید تضمینی ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم/ واردات ۸۵ درصد روغن مورد نیاز کشور
نماد برتر- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا امروز بیش از شش میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری و ذخیره‌سازی شده است و تلاش می‌کنیم مطالبات کشاورزان را به‌موقع پرداخت کنیم.
تولید نانوذراتی برای رهایش آرام عصاره شاهدانه به منظور درمان چاقی
نماد برتر- یکی از شرکت‌های فعال در حوزه استخراج عصاره گیاهان،از نانوذرات پلیمری برای رهایش آرام و درازمدت عصاره گیاه شاهدانه استفاده کرده است و امیدوارند از این ماده به‌ عنوان عامل درمانی در برابر عدم تحمل گلوکز مرتبط با چاقی استفاده شود.
هوش مصنوعی ترددهای غیر ضروری در دوبی را ردیابی می‌کند
نماد برتر- پلیس دوبی با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و زیر نظر گرفتن رفت و آمد شهروندان، ترددهای غیر ضروری آنها را ردیابی و با خاطیان برخورد جدی می‌کند.
آینده روشن در انتظار ال‌ان‌جی
نماد برتر- در سال ۲۰۱۸ واردات ال‌ان‌جی چین نسبت به سال ۲۰۱۷ به میزان ۴۱ درصد رشد کرده و این کشور پس از ژاپن به دومین کشور بزرگ وارد کننده ال‌ان‌جی در جهان تبدیل شد. در صورتی که روند تنزل واردات ال‌ان‌جی چین ادامه یابد، انتظار می‌رود تداوم عرضه محموله‌های جدید و افزایش مازاد در بازار، همچنان سبب تداوم روند نزول قیمت‌ها در بازار گاز منطقه شمال شرق آسیا شود.