18:12 | چهارشنبه 6 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سیاسی

از تابستان بی‌برق تا زمستان بی‌گاز
همان طور که در فصل تابستان، افزایش مصرف برق بسیاری از شرکت‎ها را دچار خاموشی کرد و به روند تولید آن‎ها ضربه زد، در فصل زمستان نیز کشور با وجود داشتن ذخایر فراوان، توان استخراج گاز کافی برای مصرف داخلی خود را ندارد و به ناچار برخی از صنایع با قطع مصرف گاز مواجه خواهند شد و تولیدات آنان کاهش خواهد یافت.
نوسان محدود دلار زیر سایه اخبار برجام
به نظر می رسد امروز دوشنبه 10 آبان 1400 بازار ارز تهران باز هم در گیر و دار بررسی شرایط تازه مذاکرات برجام باشد. اگر سیگنال مثبتی از سوی طرفین آمریکایی و اروپایی منتشر شود،‌احتمال افت قیمت دلار وجود خواهد داشت.
از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تا شفافیت در نظام قیمت‌گذاری
دستکاری در قیمت‌گذاری کالاها از جمله پیامدهای ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی است. حذف این ارز، سبب واقعی شدن قیمت‌گذاری از طریق نظام بازار به ‎واسطه نظام عرضه و تقاضا می‌شود.
از حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی تا تخلیه تومور اقتصادی
با حذف ارز ترجیحی، بازار سرمایه به ­عنوان ویترین بازار مالی کشور، از کاهش رانت و حذف نرخ‌های دستوری و در نهایت شکل‌گیری سرمایه‌گذاری ارزش محور و مبتنی بر تقاضای واقعی برخوردار خواهد شد.
  از پاناما تا پاندورا
تحقیق بر روی اسناد پاناما و استخراج محتوی آن‌ها در ژوئن سال ۲۰۱۵ آغاز شده و ۹ ماه به طول می‌انجامد که سرانجام مجموعه این تحقیق در گزارشی موسوم به اسنادپاناما شامل اطلاعات مالی ۲۱۴ هزار و ۴۸۸ شرکت و ۱۴ هزار و ۱۵۳ موکل شرکت حقوقی پانامایی «موساک فونسکا» افشا شدند.
احیای برجام و ارزیابی آثار احتمالی آن بر بازار سرمایه
با روی کارآمدن دولت جدید و تأکید وزیر امور خارجه بر عملگرا و نتیجه گرا بودن مذاکرات احیای برجام با حفظ منافع و تأمین حقوق ملت ایران، امیدها بر بازگشت توافقات و پایبندی طرف مقابل به مفاد توافق هسته‌ای و تضمین در برداشتن تحریم‌ها زنده شده است.
 از تحریم‌ها تا توافقات؛ کدامیک بر بازار تأثیرگذارتر است؟
بیش از یک ماه از روند اصلاحی بازار سهام می‌گذرد؛ اتفاقی که به زعم کارشناسان بیش از هر چیز تحت تاثیر مؤلفه‌های اقتصاد کلان مانند نوسانات نرخ ارز قرار دارد.
بازار سرمایه و واکنش‌ مثبت و منفی به متغیرهای کلان اقتصادی
اگر به هر دلیلی مولفه‌های کلان اقتصادی از حد استاندارد خارج شوند، بازار سرمایه نیز دچار ضرر و زیان می شود.
توضیحات رئیس سازمان بورس درباره دغدغه‌های فعالان بازار
دکتر محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به‌منظور شفاف‌سازی و پاسخگویی به موضوعاتی از جمله فروش اوراق دولتی، معاملات الگوریتمی، تغییر مدیریتی در سازمان بورس و موارد دیگری که به‌تازگی به عنوان دغدغه در بین اهالی بازار سرمایه مطرح شده به گفت‌وگو پرداخت.
آگهی دعوت به همکاری بانک ایران زمین
با استعانت از خداوند متعال بانک ایران زمین به منظور تامین و تکمیل سرمایه انسانی مورد نیاز برای امور طرح و برنامه در واحدهای ستادی ادارات مرکزی براساس ضوابط و مقررات و آئین نامه استخدامی بانک از بین متقضیان واجد شرایط ذیل پس از کسب موفقیت در مصاحبه عمومی و تخصصی، گزینش و معاینات پزشکی با انعقاد قرارداد کار معین و بیمه درمان و بازنشستگی تامین اجتماعی استخدام نماید.
سناریوی پساکرونایی برای تقاضای منگنز
با توجه به سناریوی پساکرونایی، فعالیت‌های صنعت ساخت و ساز در حال افزایش است بنابراین انتظار می‌رود تقاضا برای منگنز در سال‌های آینده افزایش یابد.
انتشار اوراق، راهی برای تامین کسری بودجه
رشد و توسعه‌ بازار صکوک در چند سال اخیر، به دلیل نقش آن در گسترش سرمایه‌گذاری در طرح‌های سودآور تحقق یافته است؛ همچنین قابلیت دیگر صکوک، آن است که به عنوان ابزاری برای کنترل نقدینگی و اعمال سیاست‌های انبساطی و انقباضی پولی مورد استفاده قرار گیرد.
حذف موج سواران شرایط غیرشفاف و دستوری
یکی از آفت‌های اقتصاد دستوری، فاصله گرفتن فضای اقتصادی از شرایطی است که در آن به جای اینکه تولید توجیه اقتصادی داشته باشد واسطه‌گران و دلالان در آن جولان می‌دهند.
نرخ ارز نیمایی، بهره بین بانکی و پیمان شانگهای؛ کدامیک بر بازارسرمایه اثرگذارتر است؟
بازارسرمایه به عنوان یکی از بازارهای مالی هوشمند، همواره بیش از دیگر بازارها به کوچکترین اخبار و اتفاقات اقتصادی، سیاسی و حتی اجتماعی واکنش نشان می دهد.