15:47 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سلامتی

جهش قیمت نفت دوام نیاورد
نماد برتر- قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر افزایش تولید لیبی و نگرانی نسبت به تاثیر شیوع ویروس کرونا بر روند احیای اقتصاد جهانی و تقاضا برای سوخت، حدود دو درصد سقوط کرد.
صعود قیمت نفت در واکنش به پیروزی بایدن
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه در پی اعلام پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و بهبود ریسک پذیری در بازار بیش از دو درصد صعود کرد و نفت برنت به بالای مرز ۴۰ دلار بازگشت.
طراحی نانوداروی درمان تومور مغزی با استفاده از ترکیبات زردچوبه
نماد برتر- رئیس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی از دستیابی به فناوری تولید نانو دارو جهت درمان تومور مغزی با استفاده از کورکومین خبر داد.
ممنوعیت فروش کالاهای غیرضروری در سوپرمارکت‌های فرانسه
نماد برتر- تحت تدابیر قرنطینه ملی برای مهار شیوع ویروس کرونا، فروش کالاهای غیرضروری در سوپرمارکت‌های فرانسه از روز سه شنبه ممنوع می‌شود.
تبریز برای میزبانی هبیتات سازمان ملل متحد اعلام آمادگی کرد
نماد برتر- روز جهانی شهرها با وبینار مسئولان حوزه شهرسازی کشور در حالی دنبال شد که طی آن با وعده همکاری شهردار تبریز، این شهر برای میزبانی برنامه‌های کمیته ملی اسکان بشر ایران اعلام آمادگی کرد.
رکورد نوسازی ناوگان ریلی را شکستیم/افزایش ۵ درصدی حمل بار
نماد برتر- معاون امور مسافری راه آهن گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا و کاهش مسافر، حمل بار از طریق راه‌آهن ۵ درصد رشد یافته است.
فراخوانی برای حمایت از طرح‌های حوزه توانبخشی شناختی
نماد برتر- پانزدهمین فراخوان ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای حمایت از طرح‌‎های پژوهشی به منظور ارتقا و توانبخشی شناختی در رده سنی بزرگسالان (18 سال به بالا) است.
چرا توسعه انسانی استان‌ها به اندازه تهران نیست؟
نماد برتر- محققان کشور در یک پژوهش که نتایج ارزشمندی را به همراه داشته است، به بررسی شاخص‌های توسعه انسانی در نقاط مختلف کشور پرداخته‌اند و بار دیگر بر تبعیض‌های موجود بین استان‌ها بالأخص بین تهران با دیگر مناطق صحه گذارده‌اند.
دورکاری کارمندان آمازون تمدید شد
نماد برتر- شرکت آمازون اعلام کرد کارمندانی که وظایفشان را می توانند در خانه انجام دهند، می توانند تا ژوئن سال میلادی آینده به دورکاری ادامه دهند.
شهرهای فرودگاهی؛ بنیان توسعه قرن ۲۱
نماد برتر- مدیر روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار در یادداشتی با اشاره به موقعیت استراتژیکی منطقه آزاد چابهار، برخورداری این منطقه از شهر فرودگاهی را ضروری دانست.
 مردم از رفتن به سفرهای غیرضروری پرهیز کنند
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد که رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عمل به پروتکل های بهداشتی باید در بخش های مختلف کشور و به ویژه از سوی مردم به عنوان یک مولفه کلیدی باید دنبال شود.
آیا حلزون های زینتی ناقل بیماری هستند؟
نماد برتر- عضو هیات علمی بخش تحقیقات جانورشناسی موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور اثرات حلزون‌های زینتی بر سلامتی انسان و بخش کشاورزی را تشریح کرد.
نقش مصرف بهینه برق خانگی در کاهش آلودگی هوا
نماد برتر- یک کارشناس ارشد مهندسی انرژی ضمن بیان اینکه نیروگاه‌ها یکی از منابع اصلی انتشار آلاینده‌ها هستند، تاکید کرد: میزان تولید انرژی به تناسب میزان تقاضا و مصرف آن متغیر است و از آنجایی که بیشترین سهم مصرف انرژی در کشور به بخش خانگی اختصاص دارد، کاهش مصرف برق خانگی و مصرف بهینه انرژی توسط افراد جامعه می‌تواند کمک بسزایی به کاهش آلودگی هوا، هدر رفت آب و در نتیجه خسارات وارده به محیط زیست و سلامت افراد شود.
گاز طناب نجات تولیدکنندگان نفت خلیج فارس می‌شود
نماد برتر-کشورهای عربی نفت خیز این روزها در بحران اقتصادی عمیقی غوطه ور شده و با کسریهای مالی عظیمی مواجه هستند.
رشد شاخص های جهانی
نماد برتر- بازارهای آسیایی در معاملات دومین روز کاری هفته با روند افزایشی همراه شدند در حالی که دونالد ترامپ از بیمارستان مرخص شد و چشم انداز بسته محرک مالی در آمریکا نیز مثبت ارزیابی شده است.