01:52 | چهارشنبه 18 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سرچشمه

تهیه پوشش نقشه‌های زمین‌شناسی نسل دوم پهنه لوت در دستور کار سازمان زمین‌شناسی
نماد برتر- مدیرکل دفتر زمین‌شناسی منطقه‌ای سازمان زمین‌شناسی با اشاره به اجرای پروژه تهیه ۱۱ برگ نقشه زمین‌شناسی به مقیاس یک صد هزار در پهنه لوت، گفت: پروژه تهیه نقشه‌های نسل دوم، در مساحتی نزدیک به ۲۷ هزار کیلومتر مربع با استفاده از روش فناوری سنجش از دور در محیط محاسبات ابری و بهره‌گیری از شیوه‌نامه نوین اجرایی شده و به‌زودی به اتمام خواهد رسید.
اخذ مجوز افزایش سرمایه ۹۷ درصدی مس از سازمان بورس
نماد برتر- اردشیر سعدمحمدی گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران همان‌طور که در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت در ۳۱ تیرماه امسال وعده داده بود، از محل سود انباشته افزایش سرمایه‌ای را از ۱۰ هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان به ۲۰ هزار میلیارد تومان محقق می‌کند.
دستکاری در طبیعت و ایجاد آلودگی در پی انتقال آب
نماد برتر- مدت‌ها است که سخن از انتقال آب از دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان به نقاط مختلف کشور و از شهرها و استان‌های گوناگون به استان‌ها و شهرهای دیگر کشور به گوش می‌رسد. طی یک هفته اخیر طرح ملی انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی خبرساز شده و برخی کارشناسان نسبت به آثار مخرب اجرای چنین طرح‌هایی بر تنوع زیستی، اکوسیستم‌ها، آلودگی آب و خاک و زندگی اجتماعی هشدار داده‌اند.
تاریک و روشن طرح انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی
نماد برتر- در حالی که وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران را یادگاری برای نسل آینده می داند، یک پژوهشگر و مشاور اقتصادی و صنعتی معتقد است علاوه بر اینکه این طرح با هزینه بالا و آسیب به محیط زیست همراه است، صرف اجرای طرح هایی می شود که نه تنها شتغالزا نیستند، بلکه سرمایه بر، وابسته به مواد خام و مواد اولیه هستند.
اقدامات هلدینگ مس افق کرمان برای عرضه اولیه سهام در بورس
نماد برتر- مدیرعامل مس افق کرمان از اخذ موافقت اصولی سازمان بورس جهت ورود به بازار سرمایه، برگزاری مجمع فوق‌العاده برای تصویب اساسنامه و اقدامات مهم ۷ ماهه سال جاری خبر داد.
بهره برداری از فاز نخست "مگاپروژه انتقال آب از خلیج فارس"
نماد برتر- ابر پروژه" انتقال آب از خلیج فارس بهفلات مرکزی ایران، فردا (پنجشنبه) با فرمان رئیس جمهوری به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح می‌شود.
دو عرضه اولیه ، بازارگردانی سهام "سرچشمه"،تجدید ارزیابی زیرمجموعه ها و...
نماد برتر- مدیرعامل سرمایه گذاری مس سرچشمه از عرضه اولیه دو زیرمجموعه ، تشکیل سبد بورسی ۵۰۰ میلیارد تومانی ، بازارگردانی سهام و تجدید ارزیابی دارایی زیرمجموعه ها خبر داد .
نابسامانی‌های آرد و گندم از کجا سرچشمه می گیرد؟
نماد برتر- اواسط مهر ماه سالجاری چند عکس در فضای مجازی منتشر شد که نگرانی مردم و آشفتگی بازار را در پی داشت؛ در یکی از این عکس‌ها تصویری از برگه‌ای بر سر در نانوایی با یک جمله کوتاه "نان نداریم" نمایش داده شده بود.
افزایش تولید کنسانتره "فملی" با بهره‌برداری از پروژه دره‌زار در سال آینده
نماد برتر- مجری احداث کارخانه تغلیظ دره‌زار با اعلام توضیحاتی درباره این پروژه با هدف افزایش تولید کنسانتره مس "فملی" گفت: عملیات اجرایی ساخت کارخانه از آبان ۹۷ آغاز شده و طبق قرارداد در آبان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد.
رکورد پنج ساله حفاری‌های اکتشافی شکسته شد
نماد برتر- طبق اعلام مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، با انجام ۴۴ هزار متر حفاری اکتشافی در شش ماهه ابتدایی سال جاری ، رکورد پنج ساله میزان حفاری‌های اکتشافی شرکت ملی صنایع مس ایران شکسته شد.
ارتباط فاسد وزیر پیشنهادی با دو شرکت بورسی/دو تابعیتی و تحصیلات و تجربه اندک
نماد برتر- جلسه رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی وزارت صنعت با موافقت ها و مخالفت های حاشیه دار و اتهام فسادهایی درباره دو شرکت بورسی ملی مس و هپکو همراه است.
ارزش بازار "سرچشمه" به ۴ هزار میلیارد ریال رسید
نماد برتر-ارزش بازار شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در دوره یک ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۹، با افزایش ۵۶۳ میلیارد و ۹۰ میلیون ریال به ۴ هزار و ۲۶۱ میلیارد و ۷۷۴ میلیون ریال رسید.
"پردیس" خریدار و فروشنده بود
نماد برتر- شرکت سرمایه‌گذاری پردیس در دوره یک ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۹، فروشنده و خریدار سهام چند شرکت بورسی بود و از واگذاری‌های خود ۷ میلیارد و ۸۹ میلیون ریال سود کسب کرد.
انعقاد ۲۱۹ قرارداد پروژه پژوهشی با دانشگاه‌ها در ایمیدرو و شرکت‌های تابعه
نماد برتر- رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از انعقاد قرارداد اجرای ۲۱۹ پروژه پژوهشی در ایمیدرو و شرکت‌های تابعه و وابسته، با دانشگاه‌ها طی سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خبر داد.
پیش بینی زمان کلنگ زنی افتتاح خط سه کنسانتره مس سرچشمه و افزایش فروش
نماد برتر- مدیرعامل ملی مس از برنامه به‌روز رسانی ساختار شرکت تا پایان سال، پیش‌بینی زمان کلنگ زنی افتتاح خط سه کنسانتره مجتمع مس سرچشمه و افزایش فروش نسبت به سال گذشته خبر داد.