22:44 | دوشنبه 7 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سرانه مصرف آب

 مصرف آب در ایران سرانه بالایی دارد
پایگاه خبری راد: به گفته یک کارشناس حوزه آب، بر اساس اعلام بانک جهانی، سرانه مصرف آب خانگی برای کشورهای بیابانی هم‌چون ایران باید ۷۰ لیتر در شبانه‌روز باشد، اما این در شرایطی است که اکنون در ایران حدود ۲۰۰ لیتر در شبانه‌روز مصرف صورت می‌گیرد.
چرا کار اصفهان به جیره بندی آب نکشید؟
پایگاه خبری راد: مدیرعامل آب و فاضلاب اصفهان گفت: در تابستان سال جاری ۹.۶ درصد کاهش تولید آب داشتیم که می‌توانست اصفهان را به جیره‌بندی آب بکشاند، اما مردم ۹ درصد کاهش مصرف در بخش شرب اعمال کردند که همین مساله راه نجات استان شد.
برای تولید یک پرس برنج چقدر آب مصرف می‌شود؟
پایگاه خبری راد: مدیر کل دفتر مدیریت مصرف و ارتقاء بهره‌وری آب و آبفای وزارت نیرو گفت: برای تولید یک پرس برنج ۶۸۰ لیتر آب معادل ۴۵۰ بطری آب‌معدنی مصرف می‌شود، علاوه بر این برای تولید هر نان سنگک معادل ۲۰۰ لیتر آب و برای تولید یک کاغذ A۴ بالغ بر ۱۰ لیتر آب به میزان شش بطری آب معدنی مصرف می‌شود.
سرقت تجهیزات هنگام قطع برق در البرز
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آبفای شهری البرز در خصوص قطع آب در روزهای جاری خاطرنشان کرد: متاسفانه بعد از قطع برق شاهد سرقت تجهیزات هستیم که این معضل زمان برقراری مجدد جریان آب را در برخی مواقع طولانی می‌کند.
عدم هماهنگی دستگاه‌های مسئول در حوزه آب قانونگذاری را مشکل می‌کند
پایگاه خبری راد: یک استاد حقوق محیط زیست دانشگاه گفت: مشکل اصلی در حوزه حقوق آب، عدم هماهنگی بین دستگاه‌های مسئول است که موجب ایجاد مشکل در قانونگذاری در این حوزه می‌شود.
افزایش استفاده از پساب تصفیه خانه‌ها برای آبیاری فضای سبز تهران
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران گفت: براساس توافق با شرکت آب و فاضلاب پساب حاصل از تصفیه خانه های جدیدالاحداث شهر تهران در اختیار فضای سبز قرار می‌گیرد.
۱.۰۲۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان برای گذر از تنش آبی
پایگاه خبری راد: از میان ۱۱۵۷ شهر ایران ۳۳۴ شهر با جمعیتی بالغ بر ۳۴ میلیون نفر با مشکلات کم آبی مواجه هستند. به همین دلیل دولت دو هفته گذشته حدود ۱۰۲۰ میلیارد تومان به منظور اجرای ۱۱۹۵ پروژه در ۲۸۰ شهر برای کاهش تنش آبی اختصاص داده است.
اما و اگرهای انتقال آب به یزد
پایگاه خبری راد: نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، گفت: خط دوم انتقال آب یزد به عنوان مهمترین طرح تأمین آب مورد نیاز استان در صورتی آغاز و اجرایی می شود که اعتبار مورد نیاز آن در بودجه سال 98 دیده شود و در غیر اینصورت اجرای این طرح بلاتکلیف است.
۳۴ میلیون نفر در دایره تنش آبی
پایگاه خبری راد: براساس ارزیابی صورت گرفته در سال جاری از میان ۱۱۵۷ شهر کشور حدود ۳۳۴ شهر با جمعیت ۳۴ میلیون نفر در شرایط تنش آبی هستند که از این ۳۴ میلیون نفر حدود ۱۷ میلیون نفر در وضعیت قرمز تنش آبی قرار دارند که با مصوبه هفته گذشته دولت ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای اجرای ۱۱۹۵ پروژه در ۲۸۰ شهر کشور به منظور کاهش تنش آبی در نظر گرفته شده است.
طرح‌های بلندمدت تامین آب در کشور امیدوارکننده نیست
پایگاه خبری راد: کارشناس منابع آبی، با بیان اینکه طرح‌های بلندمدت تامین آب در کشور چندان امیدوارکننده نیست اضافه کرد: بهترین راه برای رویارویی با این شرایط همان تغییر و اصلاح الگوی مصرف و مدیریت منابع است.
تنش آبی در 2 شهر پرجمعیت استان سمنان
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان از تنش و بحران آبی در دو شهر پرجمعیت این استان خبر داد و گفت: سمنان 300لیتر در ثانیه و شاهرود 160 لیتر برثانیه کمبود آب شرب دارند.
بحران ناتمام ایران!
پایگاه خبری راد: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی در سال آبی جاری نسبت به سال گذشته و درازمدت حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد باران کمتری را در کشور شاهد خواهیم بود، همچنین از میزان ذخیره سدهای کشور نیز نسبت به سال قبل ۲۵ درصد کاسته شده است که این موضوع موجب شده وزیر نیرو نسبت به وضعیت فعلی منابع آبی هشدار دهد.
روشنایی کشور در گرو تامین آب
پایگاه خبری راد: امسال علاوه بر بحران آب با بحران برق نیز روبرو هستیم. از یک سو نصب حدود ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه در کشور مطرح است و از طرفی ۳۰۰۰ مگاوات تولید برق آبی به دلیل نبود آب در سدها کم می‌شود و رشد حدود ۷ تا ۱۲ درصد برق آبی امسال صفر است که این کاهش احتمال خاموشی پراکنده در برخی نقاط را ایجاد خواهد کرد.
راهکار رییس شیلات برای میگوپروران بدهکار
پایگاه خبری راد: رییس سازمان شیلات اعلام کرد براساس مصوبه مجلس، پرورش‌دهندگان میگو که بدهکار بانکی هستند اگر تا ۱۰۰ میلیون تومان وام دریافت کرده باشند می‌توانند با پرداخت اصل تسهیلات از بخشش سود و جرائم استفاده کنند، البته برای پرداخت این سود و جرائم نیز مذاکرات همچنان در حال انجام است.
تهران از مرز بحران آبی عبور کرد
پایگاه خبری راد: استان تهران بزرگترین پایگاه جمعیتی در کشور را دارد که در کنار آن هیچ رودخانه‌ پرآبی بنا نشده و منابع آب آن محدود گزارش می‌شود؛ علاوه‌بر این با داشتن سهم سرانه آب تجدید پذیرغیرمتعارف ۳۵۰ مترمکعب در سال، از مرز بحران عبور کرده است؛ این در حالیست که این میزان در کل کشور ۱۶۶۶ و در دنیا ۶۶۶۰ مترمکعب در سال است.