05:46 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سایبر

هوشمندسازی صنعت فولاد در وبینار پارک فناوری تهران بررسی می‌شود
نماد برتر- دومین رویداد فناوری در صنعت فولاد با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به صورت آنلاین برگزار می‌شود.
کلاهبردار بورسی با وعده کسب سود ماهانه ۱۰ میلیونی دستگیر شد
نماد برتر- رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری فردی که به بهانه سرمایه‌گذاری در بورس اقدام به کلاهبرداری در فضای مجازی با وعده کسب سود ماهانه ۱۰ میلیون تومانی می کرده، خبر داد.
حمله هکرهای کره شمالی به شرکت داروسازی استرازنکا
نماد برتر- هکرهای کره شمالی در هفته های اخیر تلاش کرده اند به سیستمهای شرکت داروسازی انگلیسی استرازنکا که اخیرا نتایج موفق آزمایش واکسن کووید ۱۹ را اعلام کرده است، رخنه کنند.
افشای اطلاعات خصوصی با حملات داکسینگ
نماد برتر- داکسینگ یک حمله سایبری است که اطلاعات خصوصی افراد را در معرض افشا قرار می‌دهد و بنابراین از آنجایی که همه مواردی که به‌صورت آنلاین در شبکه‌های اجتماعی ارسال می‌کنید، هنگام انجام داکسینگ علیه شما استفاده می‌شود، لازم است به آنچه در اینترنت به اشتراک می‌گذارید توجه داشته باشید
افزایش خطرات حملات سایبری ناشی از استرس
نماد برتر- ۸۰ درصد شرکت‌ها می‌گویند افزایش خطر امنیت سایبری ناشی از عوامل انسانی در طول همه‌گیری COVID-۱۹‌، به‌ویژه در زمان استرس شدید، یک چالش ایجاد کرده است.
در قانون‌گذاری حوزه فضای مجازی با خلأ مواجهیم
نماد برتر- کارشناسان فناوری اطلاعات با اشاره به خلأهای قانونی و تنظیم‌گری در حوزه سایبری، عنوان کردند با وجود بروز تحولات فضای مجازی در سال‌های گذشته، قوانین سایبری در ایران به‌روز نشده و جرائمی که در نظر گرفته‌شده، متناسب با جرائم همان سال‌ها است.
هکر معروف مدیر امنیت توییتر شد!
غول رسانه اجتماعی توییتر در مواجهه با تهدید مقررات سخت گیرانه و رخنه های امنیتی جدی، یکی از بهترین هکرهای جهان را برای مقابل با همه این تهدیدات به عنوان مدیر امنیت خود استخدام کرد.
جاسوسی از کاربران یک اپلیکیشن مذهبی
نماد برتر- Muslim Pro اپلیکیشنی است که وقت نماز را به کاربران یادآوری می کند و با بیش از ۹۸ میلیون دانلود، محبوبترین اپلیکیشن مذهبی بنا بر ادعای سازنده اش است.
ایراد نرم افزاری بورس استرالیا را به تعطیلی کشاند
نماد برتر- مشکل نرم افزاری باعث شد بازار سهام استرالیا ۲۰ دقیقه پس از آغاز معاملات در روز دوشنبه، معاملاتش را متوقف کند و تصمیم بگیرد در روز سه شنبه بازگشایی شود.
هکرها سراغ سازندگان واکسن کرونا رفتند
نماد برتر- مایکروسافت در گزارشی اعلام کرد که هکرها در روسیه و کره شمالی هفت شرکت برجسته که در زمینه ساخت واکسن کووید ۱۹ و تحقیقات درمانی فعالیت می کنند را هدف گرفته اند.
بودن یا نبودن شبکه ملی اطلاعات ربطی به حمله‌های سایبری ندارد
نماد برتر- یک عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات پهنای باند ارزان می‌شود، درباره حملات سایبری گفت: حملات سایبری ممکن است از داخل کشور یا خارج انجام شود، زیرا شبکه ملی اطلاعات به اینترنت وصل است و بر این اساس امکان حمله از خارج کشور نیز وجود دارد، اما بودن یا نبودن شبکه ملی اطلاعات ربطی به حمله‌های سایبری ندارد.
امنیت به چه قیمت؟
نماد برتر- طبق اخبار اعلام شده احراز هویت دوعاملی برای ورود به سامانه‌های معاملات برخط از نیمه آذرماه اجرایی خواهد شد، اتفاقی که برخی آن را باعث کند شدن سرعت معاملات می‌دانند و برخی دیگر براین باورند که به ارتقای امنیت کمک می‌کند.
سرقت اطلاعات میلیون‌ها نفر در حمله سایبری به سوپرمارکت هندی
نماد برتر- اطلاعات شخصی میلیون‌ها نفر از کاربران سوپرمارکت اینترنتی هندی "بیگ بسکت" در جریان یک حمله سایبری به سرقت رفت.
برای مقابله با بدافزارهای جدید چه باید کرد؟
نماد برتر- برای مقابله با بدافزارهای جدید، استفاده از روش‌های قدیمی چندان موثر نیست، اما مهم‌ترین نکته این است که سیستم‌ها باید مرتباً بررسی شوند و اسکن‌های آسیب‌پذیری برای شناسایی سیستم‌ها و برنامه‌های در معرض خطر انجام شود.
لزوم احراز هویت دو عاملی برای ورود به سامانه‌های معاملات برخط
نماد برتر- حامد سنجری: «در راستای حفاظت از منافع مشتریان بازار سرمایه و جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به اطلاعات سامانه‌های معاملات برخط، طی برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط سازمان بورس و اوراق بهادار، قابلیت احراز هویت چندعاملی برای ورود به سامانه‌ها بر روی کلیه سامانه‌های معاملات برخط بازار سرمایه فعال شده و انجام از ۱۵ آذر ضروری است.»