22:54 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سازمان نظام پزشکی

هزینه درمان در کشور بالا است
پایگاه خبری راد: وزیر بهداشت و درمان از زیرپوشش بودن ۲۳ میلیون نفر در نظام ارجاع سلامت در کشور خبر داد.
طبابت دندانپزشک قلابی با یک سال کار!
پایگاه خبری راد: رئیس پلیس آگاهی البرز گفت: با تلاش ماموران پلیس آگاهی استان فردی که با معرفی خود به عنوان مامور ناجا و دارنده مدرک دندانپزشکی، با جعل مدارک انتظامی و پزشکی و اجاره مطب و یا درمانگاه، بیماران را اغفال می‌کرد دستگیر شد.
همه داروهای ایرانی با توجه به کنترل‌های دقیق و علمی، موثر هستند
پایگاه خبری راد: رییس کل سازمان نظام پزشکی گفت: همه داروهای ساخت داخل با توجه به کنترل‌های بی‌نهایت دقیق و علمی و تجربه ارزشمند صنعت داروی کشور، موثر بوده و دارای اثرات لازم هستند و مردم با خیال راحت می توانند از داروهای مورد تایید وزارت بهداشت، استفاده کنند.
درمانِ VIP برای سیاستمداران و سلبریتی‌ها؛ آری یا خیر؟
پایگاه خبری راد: مشاور رییس کل سازمان نظام پزشکی در حوزه اخلاق پزشکی با بیان اینکه قانون اجازه ارائه خدمات VIP از بودجه عمومی را در حوزه سلامت به هیچ‌کس نمی‌دهد، گفت: از نظر اخلاقی هم به هیچ عنوان قابل قبول نیست که از بودجه عمومی به یکسری افراد بیشتر پرداخت شود؛ مگر اینکه بنا بر دلایلی این موضوع جنبه قانونی پیدا کرده باشد.
تخریب مهندسی شده جامعه پزشکی/احتکار دارو، نابخشوده‌ترین جرم
پایگاه خبری راد: وزیر بهداشت ضمن تشریح دستاوردهای پزشکی کشور همزمان با روز پزشک، در عین حال گفت: متاسفانه جامعه پزشکی به عنوان سرمایه‌ای اجتماعی به صورت هدفمند و مهندسی شده مورد تخریب قرار گرفته است.
راهکار رفع خشونت علیه پزشکان، بگیر و ببند نیست/بیمارستان جای محبت است، نه پلیس
پایگاه خبری راد: چندی پیش بود که دو پزشک یکی در پایتخت و دیگری در نجف‌آباد مورد ضرب‌وشتم قرار گرفتند، اتفاقی که متاسفانه هر از گاهی در شهرها و مناطق مختلف شاهدش بوده‌ایم؛ البته هرچند که این اتفاق‌ها خاص کشور ما نیست، اما به هر حال باید به دنبال راهکارهایی برای به حداقل رساندن چنین خشونت‌هایی علیه جامعه پزشکی بود.
پزشکان عمومی نمی‌توانند از لیزر استفاده کنند/ ممنوعیت استفاده پزشکان متخصص از لیزر ابطال شد
پایگاه خبری راد: هیات عمومی دیوان عدالت اداری در رایی ضمن تاکید بر اینکه پزشکان عمومی نمی‌توانند لیزر درمانی انجام دهند، اطلاق بخشی از یک دستورالعمل وزارت بهداشت مبنی بر ممنوعیت استفاده پزشکان متخصص از دستگاه لیزر را ابطال کرد.
تصمیم‌های واتیکانی و فرصتی که در پرونده "کیارستمی" از دست رفت
پایگاه خبری راد: "دوران بسته بودن فضای گفتمان پزشکی گذشته است، کسانی که فکر می‌کنند هنوز می‌توانیم همچنان دور هم بنشینیم و در فضای واتیکانی تصمیم گرفته و فقط دود سفید و سیاه‌مان را به مردم نشان دهیم، در اشتباهند"...
جنجال یک دستورالعمل برای اتاق‌های عمل
پایگاه خبری راد: ابلاغ دستورالعمل وزارت بهداشت درباره "فرآوری مجدد و ایمن وسایل پزشکی" و واکنش‌های مثبت و منفی به آن در هفته‌ای که گذشت، باز هم بحث سلامت مردم آن هم در اتاق‌های عمل را بر سر زبان‌ها انداخت. در شرایطی که برخی‌ها این دستورالعمل را صرفه‌جویی ارزی و ریالی در اتاق‌های عمل می‌خوانند، اما جامعه جراحان با آن موافق است و وزارت بهداشتی‌ها نیز در اظهاراتی جداگانه اصرار دارند که این دستورالعمل موضوع جدیدی نیست و ربطی به تحریم‌ها ندارد.
ظرفیت ۷میلیون دلاری گردشگری سلامت در ایران/ فعالیت دلالان بیمار در خاک عراق
پایگاه خبری راد: رئیس انجمن گردشگری سلامت تاکید کرد که ایران می‌تواند سالیانه هفت میلیارد دلار در حوزه گردشگری سلامت درآمد داشته باشد، اما در حال حاضر یک هفتم این درآمد و حتی کمتر از آن را به دست می‌آورد.
آخوندی: در بازنگری قانون نظام مهندسی نظارت از بازرسی تفکیک می‌شود/ مهندس مسئول است و بیمه ضامن
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: در آیین‌نامه کنترل ساختمان تلاش شده تا تفکیک نظارت از بازرسی، تنظیم‌کنندگی امور مهندسان در سازمان نظام‌مهندسی‌ساختمان و اینکه مهندسی حق مطلق مهندسان است، مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
تشکیل کمیته حمایت از زلزله زدگان جامعه پزشکی
پایگاه خبری راد: رئیس نظام پزشکی کرمانشاه گفت : طی نشستی متشکل از اعضای جامعه پزشکی که از زمان وقوع زلزله در استان کرمانشاه مورد وثوق مردم هستند،کمیته ای به نام کمیته حمایت از زلزله زدگان جامعه پزشکی با محوریت سازمان نظام پزشکی تشکیل شد.
دارویی که بلای جان کیارستمی شد!
پایگاه خبری راد: این روزها یک بار دیگر عوارض جانبی مر‌گبار استفاده از هپارین به سرتیتر اخبار تبدیل می‌شود. هپارین دوباره قربانی گرفته و این‌ بار این فرد کسی نبوده جز عباس کیارستمی.
صفحه قبل | صفحه بعد