22:47 | دوشنبه 7 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

زندان

کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تصویب شد/ توضیح نماینده +واکنش قالیباف
نماد برتر- کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها با ۲۵۱ رأی موافق در مجلس به تصویب رسید که با توضیح نماینده درخواست کننده و واکنش قالیباف به یک اخطار همراه بود.
پاسخ به ۶۸پرسش مهم پیرامون سهام عدالت
نماد برتر- شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) به پرسش های مهم در خصوص سهام عدالت پاسخ داد.
امضای قرارداد داخلی‌سازی واحد کنترل گیربکس‌های نیمه اتوماتیک
نماد برتر- گروه صنعتی ایران خودرو در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و افزایش ساخت داخل تولید، قرارداد تولید واحد کنترل الکترونیکی (TCU) گیربکس های نیمه اتوماتیک را با جهاد دانشگاهی امضا کرد.
رنج مضاعف کمبود گوشی برای آموزش آنلاین دانش‌آموزان
نماد برتر- اگر در سال‌های گذشته، سبد خرید خانوار برای سال تحصیلی، به لوازم تحریر اختصاص می‌یافت، شیوع کرونا شرایط امسال را به نحوی رقم زد که هر خانواده به ابزار الکترونیک هوشمند برای آموزش آنلاین نیاز داشت و این موضوع تقاضا برای ابزارهای سیم‌کارت‌خور از جمله گوشی را افزایش داد.
بازی‌هایی مثل فیفا بر تصور فضایی و سرعت عمل افراد تاثیر مثبت می‌گذارد
نماد برتر- عضو هیئت علمی گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهران درباره مفیدبودن بازی‌های کامپیوتری برای مغز انسان گفت: فواید بازی‌های کامپیوتری تا حد زیادی ثابت شده است، اما در عین حال که مخالفت‌های عدیده‌ای با آن می‌شود. در تحقیقات نشان داده شده است که بازی‌هایی مثل فیفا، بر تصور فضایی و سرعت عمل افراد تاثیر مثبت می‌گذارد.
اولین دادگاه معاون سابق وزیر اقتصاد ماه آینده برگزار می‌شود
نماد برتر- سخنگوی قوه قضاییه گفت: دادگاه رسیدگی به پرونده معاون سابق وزیر اقتصاد و رئیس سابق سازمان خصوصی سازی ماه آینده برگزار خواهد شد.
از بازار لباس بچه با قیمت های نجومی چه خبر؟
نماد برتر- همه ساله بازار پوشاک در فصل پاییز رونقی دوباره می‌گیرد و این بازار رفت و آمد زیاد خانواده ها برای خرید لباس گرم را شاهد است، اما چند سالی است که این بازار چندان مورد علاقه خانواده ها نیست و قیمت های عجیب و غریبش مو بر تن والدین سیخ می کند، بویژه امسال که این بازار زخمی کرونا نیز هست.
آزادی ۱۱۰ زندانی با مشارکت ۱.۵ میلیاردی زیرمجموعه فولاد مبارکه
نماد برتر- با مشارکت ۱.۵ میلیارد تومانی زیرمجموعه فولاد مبارکه، ۱۱۰ زندانی جرائم غیر عمد در استان هرمزگان آزاد شدند.
مهارت‌آموزی به جای مدرک‌گرایی!
نماد برتر- یک فعال اقتصادی در یادداشتی با اشاره به نرخ بیکاری در ایران با وجود تعداد بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی، عملکرد سازمانهایی مانند آموزش فنی و حرفه ای را هم چندان موثر ندانست. به زعم وی نظام آموزشی در ایران نیازمند عمل جراحی است و در این باره الگوبرداری از کشورهای موفق در این زمینه مانند آلمان می تواند راهگشا باشد.
خودتحریمی‌ معضل کسب‌وکارهاست
نماد برتر- رئیس کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با انتقاد از نگاه لوکس به حوزه فناوری اطلاعات و ایجاد محدودیت برای پلتفرم‌های داخلی گفت: ما تحت تحریم‌های ظالمانه آمریکا هستیم و از طرف دیگر مجموعه قوانین و مقررات در داخل کشور هم به شکل خودتحریمی عمل می‌کند و اینها موانعی است که باید برداشته شود.
بانک مرکزی و دو بانک بزرگ دولتی و بورسی در پرونده پولشویی محکوم شدند
نماد برتر- دادستان جرائم مالی و پولشویی بحرین از صدور احکام پرونده بانک المستقبل خبر داد که در آن بانک مرکزی ایران و دو بانک بزرگ دولتی و بورسی در این پرونده هدف احکام صادره قرار گرفته‌اند.
وزیر خارجه تبادل دو جاسوس بازداشتی با آمریکا را تکذیب کرد
نماد برتر- وزیر خارجه در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر تبادل دو زندانی ایرانی با دو جاسوس آمریکایی ،گفت: تهران پیشنهاد مبادله تمامی زندانیان دو طرف در همه نقاط جهان را داده و این ادعا صحت ندارد.
کی میگه مرغ نمی پره؟!
نماد برتر- مدتی است بازار مرغ و تخم مرغ دچار نوسان شده و قیمت ها سر پایین آمدن ندارند، چند روز پیش مرغ با قیمت حدود 17 هزار تومان به فروش می‌رسید، اما در حال حاضر قیمت این کالای اساسی به بیش از 20 هزار تومان رسیده و در این روزهای تلخ کرونایی اوقات مردم را تلخ تر کرده است، برخی که توان دارند به ناچار با همین قیمت ها خرید می‌کنند و برخی که اقشار ضعیف تر جامعه محسوب می‌شوند چشم انتظار کاهش قیمت هستند تا شاید مرغ به سفره هایشان برگردد.
هوش مالی فرزندان خود را افزایش دهید
نماد برتر- کارشناس ارشد روانشناسی معتقد است اینکه والدین برای آینده فرزندان خود، مبلغی را پس انداز کنند، کار بدی نیست، اما کار ارزشمندتر این است که مهارت های مالی فرزندانشان را افزایش دهند.
بررسی آثار کوتاه و بلند مدت فیلترینگ
نماد برتر- کارشناسان فضای مجازی معتقدند فیلترینگ یعنی اعمال حاکمیت و نه حکمرانی، زیرا در کوتاه‌مدت جواب نمی‌دهد و در بلندمدت هم باعث نارضایتی جمعی می‌شود.