02:01 | سه شنبه 19 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

زنجیره ارزش

«چکاپا» از صعود بازماند
نماد برتر- «چکاپا» سال مالی 99 خود را با افت سودآوری به پایان رساند اما؛ امید دارد در سال مالی جاری مجددا به روند صعودی بازگردد.
تدوین برنامه‌ توسعه‌ای برای ۴ صنعت بورسی و غیر بورسی اولویت‌دار
نماد برتر- معاون وزیر صنعت از برنامه راهبردی توسعه چهار صنعت بورسی و غیربورسی غذایی،لوازم‌خانگی، نساجی، پوشاک و کیف و کفش، گوهر سنگ‌ها ، خبر داد.
سود «آریا» 131 درصد رشد کرد
نماد برتر- شرکت آریا ساسول باز هم خبر از رشد درآمدها و در نتیجه، افزایش سودآوری داد و باز هم قدرت خود در فروش محصولات در بازارهای داخلی و خارجی را نشان داد.
مدیریت جهادی، اعتماد به جوانان و کار تیمی، شرط راه‌اندازی و افتتاح سه طرح پتروشیمی
نماد برتر- مدیرعامل پترول گفت: با مدیریت جهادی و اعتماد به جوانان در سخت ترین شرایط و تحریم های ظالمانه سه طرح مهم پتروشیمی های لردگان، ایلام و ارومیه راه اندازی و به بهره‌برداری رسید تا زمینه برای جهش تولید و رونق اقتصادی فراهم شود و ضمن تبلور خودباوری فعل "خواستن توانستن است" بر بیگانگان نیز به منصه ظهور برسد.
دستورالعمل تنظیم بازار محصولات بزرگترین صنعت بورس بازنگری و ابلاغ شد
نماد برتر- دستورالعمل تنظیم بازار محصولات بزرگترین صنعت بورس یعنی صنعت پتروشیمی با چند هدف و ۷ محور اصلی بازنگری و ابلاغ شد .
دو زیرمجموعه شستا عرضه اولیه می شوند / رضایت از عملکرد هلدینگ سیمانی
نماد برتر- مدیرعامل شستا ضمن بررسی عملکرد "سیتا" و اعلام ارزندگی سهام و کسب سود تلفیقی ۱.۶ هزار میلیاردی در نیمه نخست سال از عرضه اولیه دو زیرمجموعه در آینده نزدیک خبر داد.
تکمیل حلقه مفقوده فولاد مبارکه با راه‌اندازی کارخانه کنسانتره سنگان
نماد برتر- تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: تنها حلقه مفقوده فولاد مبارکه بحث تامین کنسانتره بوده که راه‌اندازی کارخانه کنسانتره سنگان این حلقه مفقوده را کامل کرد.
صندوق‌ سرمایه‌ گذاری گروه زعفران سحرخیز، با هدف پیشگیری از خام فروشی زعفران
نماد برتر- عضو هیأت مدیره گروه کشاورزی صنعتی سحرخیز گفت: ساز و کارهایی که در صندوق های سرمایه‌گذاری کالایی در نظر گرفته می‌شود با کمک گرفتن از ابزارهای مدرن بازار از خام فروشی زعفران پیشگیری می‌کند و ضمن تلاش برای ایجاد بهترین بازدهی برای سرمایه‌گذاران گام مؤثری در حمایت هر چه بیشتر از زنجیره ارزش زعفران است.
سرمایه "فخوز" از سود انباشته به ۵ هزار میلیارد تومان رسید/ برنامه های آتی
نماد برتر- با برگزاری مجمع فوق العاده امروز فولاد خوزستان ، افزایش سرمایه ۱۶۲ درصدی از محل سود انباشته به تصویب رسید تا این شرکت ۵ هزار میلیارد تومانی شود .
درخواست تخصیص تنفس خوراک و وام با تنفس 6 ماهه به پتروپالایشگاه‌ها
نماد برتر- عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر ضرورت عبور از خام‌فروشی و افزایش تولید محصولات پتروشیمی ، خواستار تنفس خوراک و اعطای وام با تنفس ۶ ماهه به پتروپالایشگاه‌ها شد.
پیشنهاد مجلس برای تنفس خوراک به شرکت های پتروشیمی تولیدکننده پروپیلن
نماد برتر- مجلس پیشنهاد اعطای تنفس خوراک به پتروشیمی های زنجیره پروپیلن را به دلیل توسعه نامتوزان صنعت و کمبود مواد اولیه موردنیاز صنایع پایین‌دستی را در دستور کار قرار داد.
تولید روزانه ایران خودرو در مرز سه هزار دستگاه/ فاصله ۴۰ هزار دستگاهی تا شکستن رکورد سال گذشته
نماد برتر- با عبور تولید روز گذشته گروه صنعتی ایران خودرو از مرز دوهزار و ۹۵۰ دستگاه خودرو که تمامی این سبد تولیدی اختصاص به خودروهای داخلی دارد، رکورد تاریخی در استقلال تولید در صنعت خودروی کشور به ثبت رسید. این عدد فراتر از هدفگذاری بوده است.
حمایت اتاق ایران از شیوه‌نامه ساماندهی زنجیره فولاد
نماد برتر- اتاق بازرگانی شیوه‌نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد را گامی مهم در حفظ منافع ملی ،قطع رانت، ایجاد توازن در زنجیره ارزش آهن و فولاد و کاهش دخالت‌های دستوری دولت در قیمتگذاری اعلام کرد.
حمایت اتاق ایران از شیوه‌نامه ساماندهی فولاد/تعیین قیمت بر مبنای رقابت در بورس کالا
نماد برتر- اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با حمایت از «شیوه‌نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد»، این شیوه‌نامه را مطابق با نظرات کارشناسی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران دانست.
هدف‌گذاری ۲۵ میلیارد دلاری صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۰
نماد برتر- وزیر نفت با بیان اینکه با تکمیل طرح‌های جهش دوم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۰، ظرفیت تولید سالانه محصولات پتروشیمی کشور به ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد که نسبت به سال ۹۲ افزایش ۸۰ درصدی دارد، گفت: ارزش تولید محصولات نهایی این طرح‌ها در مجموع به ۲۵ میلیارد دلار می‌رسد.