02:13 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

روادید

بررسی بسته‌ها حمایتی دولت در کمیسیون اجتماعی مجلس
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: امروز کمیسیون به بررسی موضوع پرداخت بسته‌های حمایتی از طرف دولت پرداخت و بعد از سنجش توان دولت و وضعیت مردم این مساله که کدام یک از دهک‌های جامعه باید این بسته‌هارا دریافت کنند مورد بررسی قرار گرفت.
مذاکرات با عراق برای حصول تفاهم جهت اخذ ریال به جای دلار مراحل نهایی خود را طی می‌کند
پایگاه خبری راد: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد: مذاکرات تهران و بغداد برای حصول تفاهم جهت اخذ ریال از سوی سفارت عراق در ایران در جریان صدور روادید برای زائران ایرانی اربعین حسینی، مراحل نهایی خود را طی می‌کند.
سرابی به نام منطقه آزاد!
پایگاه خبری راد: وجود منطقه آزاد برای مازندران، سرابی بیش نیست؛ استانی که ظرفیت های متعدد در حوزه های کشاورزی، صنعت و خدمات دارد باید بر این موارد تکیه کند تا این که به دنبال سرابی در بیابان بدود.
بخشنامه تامین ارز مصارف خدماتی ابلاغ شد + جزئیات
پایگاه خبری راد: بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی موارد ۴۵ گانه تأمین ارز بابت مصارف ارزی خدماتی را ابلاغ کرد.
تحولات تازه ارز مسافرتی
پایگاه خبری راد: همزمان با آزادی صرافی‌ها، شرایط دریافت ارز مسافرتی اصلاح و معاملات آن تا سقف 5000 یورو در بازار آزاد، مجاز اعلام شد.
فعالیت رسمی صرافی‌ها در بازار شروع شد+ ۲۳ بخش فروش ارز
پایگاه خبری راد: با ابلاغ دستورالعمل فعالیت صرافی‌ها در بازار آزاد، از امروز به طور رسمی شروع معاملات خود را آغاز کردند.
تسهیلات جدید امارات برای سرمایه‌گذاران خارجی
پایگاه خبری راد: کابینه امارات با لایحه اصلاح قوانین ویزا و اعطای رویداد ۱۰ ساله به سرمایه‌گذاران و نیروی کار ماهر خارجی موافقت کرد.
سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد دلاری امارات برای نجات اقتصاد اتیوپی
پایگاه خبری راد: امارات اعلام کرد یک میلیارد دلار در بانک بحران زده ملی اتیوپی سپرده‌گذاری و ۲ میلیارد دیگر در این کشور سرمایه‌گذاری می‌کند.
اتباع بیگانه فضای کار جوانان را اشغال کرده‌اند
پایگاه خبری راد: یک فعال کارگری معتقد است ساماندهی اتباع بیگانه در کشور به عزم ملی و هماهنگی همه دستگاههای مسئول نیاز دارد. او می‌گوید وزارت کار باید از ظرفیت همه تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی کارگری برای انجام بازرسی کار استفاده کند.
لایحه‌ای برای جلوگیری از ورود غیرقانونی اتباع بیگانه
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری ابراز امیدواری کرد که وزارت کشور با همکاری مجلس و وزارتخانه‌های کار و امور خارجه، لایحه ساماندهی اتباع بیگانه را هرچه سریع‌تر نهایی و تصویب کند تا جلوی ورود غیرقانونی اتباع بیگانه گرفته شود.
اتباع بیگانه هم مشمول قانون کار شوند
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری با طرح این پرسش که چرا وقتی توان پذیرش اتباع بیگانه و مهاجرین را نداریم، اجازه ورود آن‌ها به کشور را می‌دهیم؟ پیشنهاد کرد که اتباع بیگانه هم مشمول بیمه و قانون کار شوند تا دیگر هیچ کارفرمای متخلفی به فکر سوءاستفاده از مهاجران و نابودی امنیت شغلی کارگر ایرانی نیفتد.
چرا اتباع بیگانه باید ساماندهی شوند؟
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار دلیل عدم ساماندهی اتباع بیگانه در کشور را جدی نبودن و ناهماهنگی میان دستگاه‌های مسئول در این زمینه دانست.
سرکنسولگری ایران در اربیل دینار عراقی را جایگزین دلار کرد
پایگاه خبری راد: سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل در اطلاعیه اعلام کرد : دلار از عملیات مالی این سرکنسولگری حذف شده است.
هشدار سرکنسولگری ایران در دبی به خریداران ایرانی املاک در این منطقه
پایگاه خبری راد: سرکنسولگری ایران در دبی در اطلاعیه‌ای خطاب به خریداران ایرانی املاک در این منطقه تاکید کرد: خرید املاک در دبی به هیچ وجه موجب اعطای اقامت طولانی مدت در این منطقه نخواهد شد.
اداره کارواش‌ها هم به دست اتباع بیگانه افتاد!
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری تاکید دارد که صدور بخشنامه و دستورالعمل مانع اشتغال اتباع بیگانه نمی‌شود. او می‌گوید اگر ورود مهاجرین و اتباع بیگانه به طور جدی ساماندهی نشود، زمانی می‌رسد که اتباع بیگانه به کارفرمای نیروهای کار ایرانی تبدیل خواهند شد.