23:51 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رامک

تولید گاز عربستان رکورد زد
نماد برتر- تلاشهای عربستان سعودی برای توسعه منابع گازی با رکورد جدید در تولید روزانه این سوخت به ثمر نشست اما همچنان برای تامین نیاز نیروگاههای این کشور کافی نیست.
سقوط حدود ۴۵ درصدی سود سه ماهه آرامکوی سعودی
نماد برتر- شرکت نفتی آرامکوی سعودی کاهش ۴۴.۶ درصدی سود خالص خود در سه ماهه سوم امسال تحت تاثیر ضعیف ماندن تقاضا و قیمتهای پایین نفت در بحبوحه شیوع ویروس کرونا را گزارش کرد.
سه کشور مهم اوپک با تمدید کاهش تولید نفت در سال آینده مخالفت کردند
نماد برتر- سه عضو مهم اوپک پلاس شامل عراق، امارات و کویت با تمدید کاهش تولید نفت در سال آینده میلادی مخالفت کردند.
شورش اعضای اوپک علیه تمدید کاهش تولید نفت
نماد برتر- در حالی که بازار نفت درباره تسهیل یا عدم تسهیل محدودیت عرضه اوپک پلاس گمانه زنی می کند، به تازگی شایعاتی از عدم تمایل سه عضو اوپک برای تمدید کاهش تولید در سطح فعلی منتشر شده است.
سقوط قیمت نفت رکورد زد
نماد برتر- قیمت نفت با تشدید شیوع ویروس کرونا در اروپا و آمریکا و وضع محدودیتهای جدید، در پایان معاملات روز چهارشنبه بیش از پنج درصد سقوط کرد و قیمت نفت برنت به پایینترین حد در چهار ماه گذشته نزول کرد.
بزرگ ترین عرضه اولیه جهان در راه است
نماد برتر- برخلاف عرضه اولیه های قبلی شرکت های چینی، سهام گروه انت فایننشیال در بورس های چین عرضه خواهد شد.
بازنگری آرامکو و سابیک در پروژه ۲۰ میلیارد دلاری
نماد برتر- شرکتهای آرامکوی سعودی و سابیک به منظور کاهش هزینه در بحبوحه افت قیمتها، تصمیم گرفتند در پروژه ۲۰ میلیارد دلاری تبدیل نفت خام به مواد شیمیایی بازنگری کنند و اکنون به جای آن به دنبال یکپارچه کردن تاسیسات فعلی هستند.
آرامکو: بدترین مقطع بازار نفت پشت سر گذاشته شد
نماد برتر- مدیرعامل آرامکو در سخنانی اظهار کرد بدترین مقطع بازار نفت قطعا پشت سر گذاشته شده و تقاضای جهانی برای نفت رو به بهبود بوده و در حال حاضر به ۹۰ میلیون بشکه در روز رسیده است.
شناسایی هکرهای مزدور در خاورمیانه
نماد برتر- نتایج تحقیقات امنیت سایبری شرکت بلک بری نشان داد دیپلماتهای سعودی، جدایی طلبان سیک و مدیران بازرگانی هند از جمله اهداف یک گروه از هکرهای استخدام شده بوده اند.
گاز طناب نجات تولیدکنندگان نفت خلیج فارس می‌شود
نماد برتر-کشورهای عربی نفت خیز این روزها در بحران اقتصادی عمیقی غوطه ور شده و با کسریهای مالی عظیمی مواجه هستند.
افزایش قیمت فروش نفت عربستان به آسیا
نماد برتر- عربستان سعودی قیمت فروش نفت به مقصد آسیا را اندکی افزایش داد که نخستین نشانه از بهبود بازار فیزیکی پس از یک ماه و نیم ضعف و سقوط حاشیه سود پالایش است.
مذاکرات سعودی‌ها برای تشکیل شرکت پتروشیمی ۱۱ میلیارد دلاری
نماد برتر- گروه سرمایه گذاری صنعتی سعودی و شرکت نشنال پتروکمیکال مذاکرات ادغام را برای تشکیل شرکتی با ۱۱ میلیارد دلار دارایی آغاز کردند.
سرگردانی مشتریان رامک‌خودرو پشت درهای دادگاه و گمرک
نماد برتر- طبق ادعای مشتریان رامک‌خودرو، پس از چندین سال انتظار، حال که وقت اجرای حکم دادگاه حقوقی است، مشکل جدیدی ایجاد شده است. پس از قطعیت حکم، دستور رفع توقیف خودروها و تحویل آن‌ها به مشتریان صادر شده بود، اما گمرک جمهوری اسلامی با اعلام اینکه طبق دستور معاون دادستان امکان تحویل خودرو به مشتریان وجود ندارد، قرار است که خودروها را تحت نظارت پلیس از گمرک خارج تا پرداخت وجه مابه‌التفاوت توسط مشتریان تحویل شود.
۱۵۰۰ خودرو وارداتی متروکه شد
نماد برتر- با پایان زمان تعیین شده برای تعیین تکلیف خودروهای وارداتی حدود ۱۵۰۰ دستگاه از آن‌ها که مجوز قانونی برای ترخیص را دریافت نکردند، متروکه شد.
 خداحافظی با نفت 40 دلاری؟!
نماد برتر- وزیر اقتصاد: توسعه همه جانبه بورس در دستور کار دولت است. وی از دستورکار همه جانبه از بورس خبر داد که سخنگوی دولت اعلام کرده از اول هفته آینده یک درصد از دارایی صندوق توسعه ملی در صندوق تثبیت بازار سرمایه سپرده‌گذاری می شود.