08:22 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دلالی

درآمد ۱۱۳ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات بر ارزش افزوده در سال ١۴٠٠
نماد برتر- طبق اعلام سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ درآمد دولت از محل مالیات بر ارزش افزوده سال آینده ۱۱۳ هزار میلیارد تومان تعیین شد.
وزارت صنعت فقط مسئول قیمت گذاری کالاهای دارای امتیاز یارانه است
نماد برتر- وزیر صنعت گفت : فقط کالاهای دارای امتیاز یارانه ، قیمت گذاری اجباری می‌ شوند و تولیدکنندگان برپایه هزینه تمام شده، محصولات را قیمت گذاری می‌کنند .
مذاکره دیپلمات‌های سایبری برای ساختن آینده اینترنت جهانی
نماد برتر- چشم‌اندازهای متناقضی برای آینده اینترنت جهانی به‌طور اجتناب‌ناپذیری با یکدیگر برخورد می‌کنند و دیپلمات‌های سایبری مجبور به مذاکره در مورد این گزینه‌های دشوار و ساختن آینده فضای سایبری هستند.
ارتقای کیفیت تولید با عرضه خودرو در بورس کالا
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس معتقد است: عرضه خودرو در بورس کالا از رانت، فساد و دلالی در بازار خودرو جلوگیری می‌کند و با اجرای طرح مجلس، خودروسازان با افزایش تولید، کیفیت و ایمنی، مشمول دریافت پاداش می‌شوند که این می‌تواند انگیزه‌ای برای رشد این صنعت و کیفیت تولیدات داخلی باشد.
مردم را برای دریافت خودروی بی کیفیت داخلی در صف های ۲ ساله نگه می دارند
نماد برتر- یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به افزایش قیمت های اخیر اظهار کرد: مردم باید هر صبح شاهد افزایش قیمت های بی دلیل و بی رویه باشند؟
جاسوسی از کاربران یک اپلیکیشن مذهبی
نماد برتر- Muslim Pro اپلیکیشنی است که وقت نماز را به کاربران یادآوری می کند و با بیش از ۹۸ میلیون دانلود، محبوبترین اپلیکیشن مذهبی بنا بر ادعای سازنده اش است.
شرایط خرید خودرو در بورس
نماد برتر- سرانجام مجلس کلیات طرح ساماندهی عرضه خودرو در بورس را تصویب کرد که بر اساس آن هر شخص می‌تواند هر سه سال یک بار با یک کد ملی، یک خودرو در بورس کالا خریداری کند و قبل از پایان سه سال مقرر نمی‌تواند اقدام به فروش خودرو کند.
عرضه خودرو در بورس چگونه باعث کاهش قیمت خواهد شد؟
نماد برتر- یک کارشناس اقتصادی گفت: عرضه خودرو در بورس می تواند به افزایش تولید منجر شود و به مرور زمان کاهش قیمت را در پی خواهد داشت.
از بازار لباس بچه با قیمت های نجومی چه خبر؟
نماد برتر- همه ساله بازار پوشاک در فصل پاییز رونقی دوباره می‌گیرد و این بازار رفت و آمد زیاد خانواده ها برای خرید لباس گرم را شاهد است، اما چند سالی است که این بازار چندان مورد علاقه خانواده ها نیست و قیمت های عجیب و غریبش مو بر تن والدین سیخ می کند، بویژه امسال که این بازار زخمی کرونا نیز هست.
بودن یا نبودن شبکه ملی اطلاعات ربطی به حمله‌های سایبری ندارد
نماد برتر- یک عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات پهنای باند ارزان می‌شود، درباره حملات سایبری گفت: حملات سایبری ممکن است از داخل کشور یا خارج انجام شود، زیرا شبکه ملی اطلاعات به اینترنت وصل است و بر این اساس امکان حمله از خارج کشور نیز وجود دارد، اما بودن یا نبودن شبکه ملی اطلاعات ربطی به حمله‌های سایبری ندارد.
راهکاری اقتصادی برای کاهش آلودگی هوا در تهران
نماد برتر- یک کارشناس برنامه ریزی اقتصادی طرحی به عنوان "راهبرد شرکت‌های کشت و صنعت از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌" مطرح کرده که اجرای این طرح، می‌تواند نقش موثری در کاهش تراکم زیاد جمعیت در شهرها به ویژه تهران و سایر کلان شهرها داشته و از آلودگی‌های آنها بکاهد.
رشد عرضه‌ها در بورس کالا، بازارها را متعادل می‌کند
نماد برتر- احمد راستینه نماینده مردم «شهرکرد، بن و سامان» در مجلس معتقد است با طرح کمیسیون صنایع مجلس، عرضه کالاها در بورس افزایش می یابد و تعادل به بازارها برمی گردد.
 تشدید نظارت بر بازار سیمان/ عرضه مستقیم به مصرف کنندگان نهایی
تشدید نظارت بر بازار سیمان/ عرضه مستقیم به مصرف کنندگان نهایی
تشدید نظارت‌ها بر روند تولید تا مصرف سیمان
نماد برتر-سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان طی ابلاغیه‌ای از تشدید اقدامات نظارتی بر روند بازار سیمان خبر داده و اعلام کرده است که حوزه‌های بازرسی و نظارت سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها با استفاده از تمام توان و ظرفیت بازرسان روند تولید تا مصرف سیمان را مورد رصد و پایش قرار خواهند داد و عاملان توزیع عمده و خرده فروش متخلف به حوزه قضایی معرفی می‌شوند.
قیمت گذاری ۵۵درصد خودروهای داخلی توسط شورای رقابت
نماد برتر- به گفته سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، در آخرین جلسه‌ای که میان مدیران عامل دو خودروساز بزرگ کشور و مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) برگزار شده، طرح پیشنهادی گروه سایپا برای قیمت‌گذاری محصولات هر دو خودروساز مبنی بر اینکه قیمت‌گذاری ۵۵ درصد محصولات پرتیراژ و پر مصرف توسط شورای رقابت و ۴۵ درصد سایر محصولات توسط خود خودروسازان تعیین شود، مورد موافقت قرار گرفت.