23:49 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دامپینگ

نابودی شرکتهای دانش‌بنیان درصورت عدم اصلاح رویکردهای منفی/صادرات کالاهای دانشی قبل ازفروش داخلی
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد توسعه فناوری نانو دولتی بودن بخش زیادی از اقتصاد کشور و عدم کشش صنایع به دریافت فناوری را از چالش‌های موجود برای شرکت‌های دانش‌بنیان نام برد و گفت: در حال حاضر محققان برای ثبت اختراعات بین‌الملل و دریافت استانداردهای بین‌المللی ارز مورد نیاز خود را با چالش‌های زیاد از بازار آزاد تامین می‌کنند که ادامه این مسیر منجر به نابودی شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود.
دامپینگ تعرفه‌های دیتا کشنده‌ترین چالش MVNOها است
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شاتل موبایل بزرگ‌ترین چالش بازار اپراتورهای مجازی تلفن همراه (MVNO) را دامپینگ در تعرفه‌های دیتا توسط اپراتورهای MNO عنوان کرد و آن را کشنده‌ترین موضوع برای تمامی بازیگران این بازار توصیف کرد.
توافق کانادا و آمریکا برای نجات پیمان تجاری نفتا
پایگاه خبری راد: آمریکا و کانادا سرانجام درباره بازبینی پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به نفتا به توافق رسیدند و این پیمان سه جانبه ۱.۲ تریلیون دلاری را که پس از حدود ۲۵ سال در معرض فروپاشی قرار داشت، نجات دادند.
اجازه چین از WTO برای مجازات ۷ میلیارد دلاری آمریکا!
پایگاه خبری راد: چین به سازمان تجارت جهانی (WTO) اعلام کرد که می‌خواهد به تلافی عدم پایبندی واشنگتن به حکم مربوط به اختلاف سر تعرفه‌های دامپینگ آمریکا، هفت میلیارد دلار در سال روی این کشور تحریم اعمال کند.
بزرگترین صادرات غیرنفتی ایران از تحریم‌ها گزندی نمی‌بیند
پایگاه خبری راد: صادرات سنگ‌آهن که بزرگترین صادرات غیرنفتی ایران است، از اقدامات خصمانه واشنگتن تاثیری نخواهد پذیرفت، زیرا عمده سنگ آهن صادراتی به مقصد چین است که از تحریم‌های یکجانبه آمریکا حمایت نمی‌کند.
اختصاص ارز دولتی برای واردات کودهای کشاورزی خیانت به تولید ملی
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان کودهای کشاورزی اعلام کرد که دادن ارز دولتی به کودهای کشاورزی وارداتی در شرایطی که مواد مورد نیاز تولید این محصول در کشور با ارز آزاد وارد می شود خیانت به تولید داخلی است و باید اصلاح شود.
مشکل اصلی ما در بازار افغانستان قدرت پایین خرید مردم است
پایگاه خبری راد: رییس اتاق تجارت ایران و افغانستان گفت: در حال حاضر مشکل اصلی ما در بازار افغانستان قدرت پایین خرید مردم است.
دو سناریوی برجام و چشم انداز صنعت پتروشیمی
پایگاه خبری راد: اگر چه در اصل تحریم صنایع پتروشیمی ایران در ۱۹ خرداد ماه سال ۱۳۸۹ برای اولین بار کلید خورد و شماره ۱۹۲۹ قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را به نام خود ثبت کرد؛ اما اقتصاد ایران همواره طی چهار دهه، مصایب تحریم های بین المللی را علیه خود آزموده است.
پیشنهاد ۲۰۰ میلیارد دلاری برای خاتمه دعوای چین و آمریکا
پایگاه خبری راد: مشاور اقتصادی کاخ سفید اعلام کرد چین بسیاری از درخواست‌های دولت ترامپ برای کاهش مازاد تجاری با آمریکا را پذیرفته اما توافق نهایی برای حل اختلافات تجاری عمیق ممکن است مدتی به طول بینجامد.
هشدار برای بازار مرغ در ماه رمضان
پایگاه خبری راد: مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی اعلام کرد: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های تولید در پی نوسانات اخیر نرخ ارز و کاهش جوجه‌ریزی، برای بازار ماه رمضان با کاهش عرضه و افزایش قیمت مواجه خواهیم شد.
۵ تهدید بزرگ برای سازمان تجارت جهانی
پایگاه خبری راد: سازمان تجارت جهانی با بزرگترین بحران تاریخ ۲۳ ساله خود روبرو شده است.
اثرات زیان‌بار سیاست های حمایت گرایانه ترامپ بر اقتصاد جهانی
پایگاه خبری راد: استاد علوم سیاسی دانشگاه سنت توماس هوستون گفت: سیاست های حمایت گرایانه تجاری آمریکا به اقتصاد جهانی و اقتصاد خود این کشور آسیب خواهد زد.
دامپینگ افغانی‌ها در بازار ایران!
پایگاه خبری راد: کوچک‌تر شدن حجم تولیدات داخلی به دلیل واردات و قاچاق کالا در سال‌های گذشته اتفاقی بوده که در اندازه خود باعث اشتغال‌زدایی در کشور شده؛ موضوعی که ظاهرا مدل مستقیم و انسانی آن هم در مورد مقوله اشتغال در جریان است.
"دامپینگ"،‌"بیمه" و "نقدینگی" 3 چالش اصلی تولیدات دانش‌بنیان کشور
پایگاه خبری راد: در حالی‌که شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه تولید کاتالیست‌های مورد نیاز کشور به تولید این مواد اولیه پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها دست یافتند، ولی شرکت‌های خارجی با کاهش قیمت‌ محصولات خود راه را برای حرکت شرکت‌های دانش‌بنیان دشوار کردند.
وعده‌ها دست‌ سیمان‌کاران را نگرفت
پایگاه خبری راد: در حالی که محدودیت‌های صادرات سیمان به عراق ادامه دارد و اخیرا محدودیت‌های صادرات لبنیات هم به آن اضافه شده است، دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان معتقد است بیش از اینکه این تصمیمات دولت عراق سیاسی باشد، به خاطر منافع ملی این کشور است و با وجود رایزنی‌ها و وعده‌ها برای حل این مشکل هنوز چیزی دست سیمان‌کاران را نگرفته است.
صفحه قبل | صفحه بعد