09:37 | چهارشنبه 13 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خوردگی

فراخوانی برای شرکتهای دانش‌بنیان حوزه زیستی در راستای توسعه بومی بوشهر
نماد برتر- همکاری مشترک ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، دانشگاه خلیج فارس و استانداری بوشهر به منظور مناسب‌سازی طرح‌های تحقیقاتی زیستی با نیازهای استان بوشهر کلید خورد.
پرکاربردترین نانوساختارها در محصولات ایرانی حوزه ساخت‌وساز را بشناسید
نماد برتر- بررسی‌ و پایش محصولات ایرانی نشان می‌دهد نیترید تیتانیوم، دی‌اکسیدسیلیکون و اکسید روی پرکاربردترین نانوساختارهای محصولات ایرانی حوزه ساختمان هستند که کاربرد آن‌ها در محصولات این حوزه خواصی چون خود تمیزشوندگی، آنتی باکتریال و ضد اشعه فرابنفش ایجاد می‌کند.
عرضه ۷ هزار اجاق‌گاز نانوپوشش مقاوم به بازار
نماد برتر- یکی از شرکت‌های صنعتی سازنده وسایل آشپزخانه با استفاده از نانو پوشش‌ها، تا کنون ۷ هزار اجاق گاز دارای نانو پوشش به بازار عرضه کرده و به ‌گفته آنها قرار است با همکاری دو شرکت فعال در حوزه نانو از این پوشش برای تولید هود آشپزخانه استفاده شود.
تجهیز ۱۸۶ کارگاه برای تبدیل خودروهای عمومی به دوگانه سوز
نماد برتر- مدیر طرح سی ان جی گفت: درحال حاضر ۱۸۶ کارگاه درسراسر کشور برای تبدیل خودروهای عمومی به دوگانه سوز تجهیز شده اند.
بهترین روش مدیریت بازار خودرو چیست؟
نماد برتر- یک کارشناس صنعت خودرو، با اشاره به روش پیشنهادی انجمن خودروسازان برای فروش در حاشیه بازار و پیشنهاد مجلس برای عرضه خودرو در بورس کالا که خطای راهبردی خواهد بود، هر دو روش را به دلیل عدم پاسخگویی خودروسازان متناسب با نیاز بازار، ناکارآمد دانسته و بهترین راه را اصلاح قیمت خودرو تا رهایی خودروسازان از فروش زیربهای تمام شده و ایجاد سود معقولی برای آن‌ها می‌داند.
اقدام مثبت دولت در کنترل اجاره بها
نماد برتر- وزیر راه و شهرسازی ورود دولت در بحث کنترل اجاره بها را اقدامی مثبت و نتیجه بخش عنوان کرد و با اشاره به آغاز پرداخت وام ودیعه مسکن ار بانکها خواست تا اهتمام بیشتری در ابن خصوص داشته باشند.
راه‌های تقویت بازار سهام و سهامداران در شرایط فعلی
نماد برتر- تحلیلگر قدیمی بازار سرمایه با پیش بینی روند صعودی میان مدت و بلندمدت برای بورس، رمز سود بردن از این بازار را ایجاد چشم انداز بلندمدت برای سهامداران عنوان کرد.
زادگاهتان میلیون‌ها سال قبل کجا بوده است!؟
نماد برتر- یک نقشه تعاملی که توسط یک دیرین‌شناس آمریکایی طراحی شده است، به شما اجازه می‌دهد تا ببینید شهر شما در زمین باستان کجا واقع بوده است.
ساخت نانوپوشش هوشمند بازدارنده خوردگی، خودترمیم‌شونده و دوستدار محیط‌زیست
نماد برتر- محققان دانشکده فنی دانشگاه تهران توانستند با ارائه طرحی برای به‌کار بردن یک پوشش هوشمند بر روی سازه‌های فلزی با جلوگیری از نیاز به جایگزینی زیرلایه‌های دارای پوشش آسیب‌دیده، اثر قابل‌توجهی در کاهش هزینه‌های تولید و نگهداری فلزات و آلیاژهای پوشش داده‌شده در صنعت ایجاد کنند.
اگزوز خودروها با نانو پوشش‌های مقاوم به حرارت مجهز می‌شوند
نماد برتر- تیم تحقیقاتی یکی از شرکت‌های فناور به دانش ساخت پوشش‌های حاوی نانو ذرات دست یافتند که به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی و حرارت قرار است در اگزوز خودروها مورد استفاده قرار گیرد.
ساخت پوشش‌های فوق مقاوم با کاربرد در صنایع از سوی محققان
نماد برتر- گروهی از محققان به فرمولاسیون پوشش‌های حفاظتی فوق مقاوم دست یافتند که در 3 شاخص خوردگی، سایش و چسپندگی نسبت به مشابه خارجی برتری دارند.
ساخت الکترودهای تزریق جریان با کمک فناوری نانو
نماد برتر- محققان دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با افزودن نانو کربن فعال به الکترودهای حاوی پوشش اکسیدهای کاتالیستی کارایی الکتروشیمیایی و طول عمرشان را به میزان قابل توجهی افزایش دادند و جایگزین مناسبی برای آندهای اکسیدی مورد استفاده در تولید کلر جهت تصفیه آب ارائه کردند.‌
عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه نهم پارس جنوبی پایان یافت
نماد برتر- رئیس تعمیرات پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با تکیه بر توان نیروی جوان و دانش بومی، عملیات تعمیرات اساسی در کوتاه‌ترین بازه زمانی و با موفقیت به ایستگاه پایانی رسید.
دورکاری در ژاپن برای مقابله با کرونا
نماد برتر- دولت ژاپن از شرکت‌ها خواست تا امکان کار کردن کارمندان خود از منزل را فراهم کنند.
اعلام ۳۰ نماد متوقف بورسی
پایگاه خبری راد: آخرین آمار ارائه شده حاکی از آن است که از ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ تا ۱۸ آذر امسال ۳۰ نماد معاملاتی در بورس اوراق بهادار تهران متوقف شده که از این میان چهار نماد به حالت تعلیق درآمده‌اند.