11:52 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خودسرانه

نشتی بازار دارویی و افزایش دسترسی به شبه‌مخدرها/عوارض مصرف خودسرانه «متادون»
پایگاه خبری راد: رئیس کارگروه مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام از مسئولان خواست تا بر سیستم‌های نظارتی چرخه توزیع قرص «متادون» عملکرد دقیق و موثرتری داشته باشند.
کدام "دردها" با مسکن درمان نمی‌شوند؟
پایگاه خبری راد: درد یک حس مشترک بین تمام موجودات زنده است. تمام انسان‌ها با هر سن و رنگ و نژادی این حس را تجربه کرده‌اند. درد جزو حواس یک انسان مانند شنوایی، بویایی، چشایی و ... طبقه‌بندی می‌شود. تجربه درد از دوره جنینی تا سالمندی همراه انسان است و بر همین اساس بشر در طول تاریخ سعی کرده تا راه‌حل‌هایی برای تسکین دردهای خود بیابد.
پائیز زیبا با دردسرهای آنفلوآنزایی آن
پایگاه خبری راد: آغاز فصل پاییز برای سالمندان، افراد دارای بیماری خاص و خصوصاً کودکان با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزا می‌تواند مشکلاتی را بوجود بیاورد که البته می‌توان با رعایت نکات بهداشتی از شیوع این بیماری پیشگیری کرد.
تخلف محرز شد؛ برخورد چه می‌شود!؟
پایگاه خبری راد: در حالیکه صنایع لبنی طبق عادت همیشگی، بدون مجوز و خودسرانه قیمت محصولات‌شان را افزایش داده‌اند، از سوی ستاد تنظیم بازار اعلام شد که هیچ قیمت جدیدی از سوی کارگروه تنظیم بازار برای این بخش مصوب نشده و کارخانه‌ها در صورت افزایش قیمت، تخلف کرده‌اند. اما مشخص نیست چرا با این تخلفات برخورد نمی‌شود!؟
عوارض جبران ناپذیر بی‌خوابی بر عملکرد مغز
پایگاه خبری راد: دبیر علمی پنجمین همایش بین‌المللی نقشه‌برداری مغز ایران گفت: بیشتری بیماری‌های اختلالات خواب در سن ۳۰ تا ۵۰ سالگی بروز می‌کند و بی‌خوابی منجر به از بین رفتن سلول‌های مغز خواهد شد.
مجلس به هیچ‌وجه اجازه افزایش قیمت بنزین را به دولت نمی‌دهد
پایگاه خبری راد: رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: کمیسیون انرژی پیش از سال ۹۷ و پس از آن اعلام کرد که با دو نرخی و چند نرخی کردن بنزین و افزایش قیمت مخالف است.
چه کسی مجوز افزایش سود در بانک‌ها را صادر کرد؟
پایگاه خبری راد: در حالی در روزهای اخیر اغلب بانک‌ها برای افزایش نرخ سود و افتتاح حساب‌های سپرده با سود بالا اقدام کرده‌اند که در سوی دیگر رئیس کل بانک مرکزی می‌گوید هیچ مجوزی برای افزایش نرخ سود صادر نکرده و فقط مجوز تمدید حساب‌ها در تاریخی مشخص را داده است. گرچه تمدید حسابهای مورد نظر بانک مرکزی هم اغلب سودهای بالای ۱۵ درصد را در بر می‌گیرد، ولی اکنون مشخص نیست بانک‌ها بر اساس کدام دستور این اجازه را داشته‌اند که افتتاح حساب‌های جدید را با سودی بین ۱۵ تا ۲۳ درصد انجام دهند؟
مصرف خودسرانه دارو در سیستان و بلوچستان 10 درصد بالاتر از متوسط کشوری
پایگاه خبری راد: معاون غذا وداروی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان درکارگاه مقاومت آنتی بیوتیکی در خاش عنوان کرد: سرانه مصرف خودسرانه دارو در استان سیستان وبلوچستان 10 درصد از متوسط کشوری بالاتراست.
هشدار نسبت به گردشگری در غارهای یخی
پایگاه خبری راد: نایب رییس انجمن غار و غارشناسی ایرانیان گفت: غارهای یخی در کشور فصلی و غیر پایدار هستند. از این رو امکان ریزش این غارها هر لحظه وجود دارد بنابراین برای گردشگری خطرناک هستند و حتما باید با یک فرد متخصص از این غارها بازدید کرد.
ترکیه، آمریکا را به راه‌اندازی جنگ اقتصادی متهم کرد
پایگاه خبری راد: دولت ترکیه واشنگتن را به راه‌اندازی جنگ اقتصادی و عدم رعایت سیستم حقوقی خودش بابت سرنوشت کشیش آمریکایی، متهم کرد.
نفوذ هکرها به ویندوز ۱۰ با یک حفره امنیتی
پایگاه خبری راد: آسیب‌پذیری جدیدی در دستیار صوتی کورتانای مایکروسافت یافت شده است که به هکرها اجازه ورود غیمجاز به صفحه قفل ویندوز ۱۰ را می‌دهد.
خروج آمریکا از برجام دیوار بی اعتمادی ایران را نسبت به آمریکا بلندتر کرد
پایگاه خبری راد: نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی بر لزوم آمادگی دولت در برابر جنگ روانی دشمن تاکید کرد و گفت: خروج آمریکا از برجام دیوار بی اعتمادی ایران را نسبت به آمریکا بلندتر کرد اما ملت، دولت و مجلس ایران همیشه هوشیار و متحد هستند.
افزایش پلکانی مالیات برای مالکان خانه راه‌حلی برای کنترل اجاره‌بهاست
پایگاه خبری راد: نایب رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: افزایش مالیات به صورت پلکانی برای افرادی که منازل خود را با قیمت بالاتر از سقف تعیین شده اجاره می‌دهند می‌تواند راه‌حلی برای کنترل قیمت‌ها باشد، البته باید جلوی راه‌های گریز از قانون نیز بسته شود.
مالیات می‌تواند سیاستی برای کنترل اجاره بها باشد
پایگاه خبری راد: نایب رییس کمیسیون عمران اظهار کرد: دولت با ابزار مالیات و استفاده از قانون مالیات بر درآمد می‌تواند به مستاجرین کمک کند تا دیگر شاهد افزایش اجاره بها به صورت غیرکنترل شده نباشیم.
آرایشگران حق افزایش خودسرانه قیمت را ندارند
پایگاه خبری راد: در حالی که رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه تهران از خارج شدن این صنف از نرخ‌گذاری دستوری خبر داده، مدیر کل نظارت بر شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: آرایشگران حق افزایش خودسرانه قیمت را ندارند و همه صنوف باید تابع دستورالعمل های قیمت‌گذاری باشند.