14:39 | چهارشنبه 13 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خودروی

نمایندگان مجلس با واردات خودرو موافقت کردند/ اصلاحات ماده ۴
نمایندگان مجلس با اصلاحات کمیسیون صنایع و معادن در ماده ۴ طرح ساماندهی صنعت خودرو درباره واردات خودرو به منظور تامین نظر شورای نگهبان با ۱۷۲ رأی موافق موافقت کردند.
شاسی بلند تمام برقی بنز، در جاده ها می تازد
مرسدس مدلهای لوکس برقی را برای داخل و خارج از جاده ارائه خواهد داد.
فروش ۳ دستگاه خودروی سواری مازاد " غپاک "
شرکت لبنیات پاستوریزه پاک دستگاه وسیله نقلیه شامل خودروی سواری را از طریق مزایده واگذار می کند.
یک دستگاه خودروی "غگرجی" روی میز مزایده
شرکت بیسکویت گرجی از برگزاری مزایده فروش یک دستگاه خودرو هیوندا خبر داد.
برون‌رفت صنعت خودرو از بحران با اجرای «ماده ۹۰ اصل ۴۴ قانون اساسی»
قیمت‌گذاری دستوری، صنعت خودروسازی را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است. «ماده ۹۰ اصل ۴۴ قانون اساسی»، یکی از راهکارهای خروج این صنعت از زیان‌دهی در صورت تداوم قیمت‌گذاری است. براساس این ماده، دولت موظف به پرداخت مابه‌التفاوت قیمت تکلیفی و قیمت تمام شده، به خودروسازان است.
کاهش سهم «سایپا» با خروج پراید از چرخه تولید
دو غول خودروساز کشور در چند سال اخیر حاصلی جز شناسایی زیان نداشتند و سیاست‌های غلط قیمت گذاری، ضمن ملتهب کردن بازار، سود این صنعت را به جیب دلالان ریخت.
تقدیر از اقدامات رییس سازمان بورس برای معرفی دارندگان اطلاعات نهانی
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در نامه‌ای به رئیس سازمان بورس ضمن تشکر از اقدام این سازمان در راستای شفافیت بیشتر و دسترسی بهتر و آسان‌تر ذینفعان بازار سرمایه به اطلاعات بنگاه‌ها، خواستار بررسی ابعاد دسترسی افراد به اطلاعات نهانی و موارد استفاده آنها شد.
ایران خودرو دست پر به بورس کالا می‌آید
مدیریت پذیرش و بازاریابی شرکت بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه‌های جداگانه‌ای از پذیرش ۱۴ هزار تن ضایعات باطری، ۱۲ هزار تن ضایعات فولادی و ۱۲۰۰ تن براده چدن شرکت ایران خودرو در بازار فرعی این بورس خبر داد.
سودسازی درخشان صنایع بورسی در سال ۹۹
بررسی اجمالی سال مالی صنایع بورسی طی سال ۹۹ نسبت به سال پیشین نشان می دهد بیشتر صنایع بورسی توانستند در بازه زمانی مذکور سود خالص و سود تقسیمی بیشتری را نسبت به سال ۹۸ به ثبت برسانند. بر اساس آمار ها از میان ۴۷ صنعت فعال در بازار تنها ۴ صنعت از رشد سود خالص جاماندند و در زمینه سود تقسیمی نیز تنها یک گروه نتوانست در رالی صعودی EPS صنایع بورسی قرار داشته باشد. در این میان صنایع بزرگ بازار مانند فرآورده های نفتی، فلزات اساسی و محصولات شیمیایی از گروه های برجسته صعودی در این دوران بودند.
فروش بی سابقه و درآمد ۷. ۱۲۹ میلیارد یورویی بزرگترین خودروساز جهان
بزرگترین خودروساز جهان از افزایش ۳۵ درصدی فروش و کسب درآمد بی سابقه ۷. ۱۲۹ میلیارد یورویی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد .
بازگشت پژو 2008 به خط تولید با قیمت 712 میلیون
اطلاعات منتشر شده توسط ایران خودرو درباره وضعیت تولید این شرکت در تیرماه نشان می دهد بار دیگر پژو 2008 به خطوط تولید این خودروساز برگشته است.
پیشتازی سهام شرکت های کوچک در نخستین ماه تابستان
برچیده شدن صف‌های فروش در هفته‌های اخیر، رشد شاخص بورس و افزایش قابل توجه ارزش معاملات رقم زده که این موضوع گویای رونق و نقدشوندگی معاملات بازار سهام است.
بیشترین بازدهی تا پایان سال متعلق به بازار سرمایه است
شرایط بنیادی با ثبات در کنار حذف ریسک های سیستماتیک از بازار به همراه نگاه مثبت دولت سیزدهم و مجلس به رونق بورس با اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه، مؤلفه های لازم برای اینکه بورس بیشترین بازدهی را تا پایان سال داشته باشد، فراهم است.
گزارش های سه ماهه فراتر از انتظار فعالان بازار بود
بررسی گزارش های سه ماهه صنایع، گویای چرایی روند خوب بازار است. به عنوان مثال صنایع خودرویی، بانکی و پتروشیمی ها گزارش های خوبی ارائه دادند و از سود و فروش مطلوبی برخوردار بودند.
افزایش قیمت دلار دلیل اصلی رشد شاخص!
نماد برتر - کارشناس بازار سرمایه گفت: افزایش نرخ ارز طی روز‌های اخیر از نظر روانی شاخص را تحت تاثیر قرار داد و موجب رشد شد.