21:47 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حمله

ابراهیم رئیسی، آرزوی بایدن را ناکام می‌گذارد؟
مایکل هرش، روزنامه نگار برجسته سیاست‌خارجی معتقد است سرسختی رویکردهای دولت محافظه‌کار رئیسی می‌تواند ایالات متحده را در مسیر تشدید تنش متقابل با ایران قرار دهد و به تبع آن، ممکن است جو بایدن نیز مانند برخی اسلافش، در آرزوی خروج از باتلاق خاورمیانه ناکام بماند.
مروری بر وضعیت بازار نفت در هفته گذشته / ضربه سهمگین دلتا بر پیکر بازار
بازار نفت در هفته گذشته عمدتا تحت تاثیر جو منفی قرار داشت و در نهایت با ضرر هفتگی معاملات خود را به پایان رساند. مهم‌ترین عامل سقوط بازار در روزهای اخیر، افزایش موارد ابتلا به نوع دلتای ویروس کرونا بود که باعث نگرانی از وضعیت تقاضای سوخت شد.
قیمت سکه و دلار شارژ شد /درهم صعود کرد
دلار تحت تاثیر اخبار به مرز 25 هزار و 800 تومان نزدیک شد. سکه از مرز 11 میلیون و 200 هزار تومان عبور کرد و بالای 11 میلیون و 500 هزار تومان قرار گرفت، رشد قیمت‌ها تحت تاثیر اخبار و اظهارنظرها رخ داد.
توضیحی جالب درباره قیمت‌گذاری انرژی با استناد به قبض برق علی کریمی
عضو هیات علمی دانشگاه بهشتی با اشاره به انتشار قبض برق ۴.۶ میلیون تومانی بازیکن سابق ملی فوتبال، درباره شیوه قیمت‌گذاری انرژی در ایران توضیحی جالب ارائه کرد.
افت ۳۱ درصدی ثروت ترامپ به نزول ۳۰۰ پله‌ای در فهرست میلیاردرها منجر شد
نماد برتر- طبق گزارش جدید نشریه فوربس، ثروت ترامپ با افت ۳۱ درصدی نسبت به زمان حضور در کاخ سفید به ۲.۴ میلیارد دلار رسید و موجب نزول ۳۰۰ پله ای در فهرست میلیاردرهای جهان شد .
صنعت شکلات‌سازی از ابتدا تا کنون
نماد برتر- تهیه شکلات فرآیندی طولانی و پیچیده است، اگرچه در طول سال‌ها تغییر و ساده‌سازی شده است. اصطلاح شکلات از کلمه آزتک "xocoatl" گرفته شده و در اصل یک نوشیدنی تلخ بوده که با استفاده از دانه‌های کاکائو تولید و به‌صورت شکلات شیرینی امروزی نبوده است بلکه به‌عنوان یک دارو و تقویت‌کننده انرژی ارزشمند بود.
راه‌اندازی شبکه اجتماعی ترامپ تا ۳ ماه دیگر
نماد برتر- یکی از مشاوران ترامپ اعلام کرد رییس جمهور سابق آمریکا که پس از وقایع حمله به کنگره در ششم ژانویه با تعلیق حسابش در توییتر فیس بوک و سایر رسانه های اجتماعی روبرو شد، ظرف دو تا سه ماه آینده پلتفرم خود را راه اندازی می کند.
حمله تروریستی به شناور کانتیربر شرکت بورسی در دریای مدیترانه
نماد برتر- سخنگوی شرکت بورسی کشتیرانی از حمله تروریستی به شناور کانتیربر ایران شهرکرد در دریای مدیترانه خبر داد و گفت: این کشتی پس از بررسی میزان آسیب و ترمیم به مسیر ادامه خواهد داد.
ترامپ در دومین طرح استیضاح مجلس سنا تبرئه شد / سه واکنش
نماد برتر- ترامپ در دومین طرح استیضاح مجلس سنا به دلیل تحریک به شورش هواداران و حمله به مجلس با ۱۰ رای کمتر از حد نصاب ۶۷ رای ، تبرئه شد .
تلاش دموکرات‌ها برای حذف همیشگی ترامپ از سیاست آمریکا
نماد برتر- نمایندگان دموکرات‌ در حال بررسی راهکاری برای جلوگیری از روی کار آمدن دوباره ترامپ در عرصه سیاسی با استفاده از متمم ۱۴ قانون اساسی آمریکا هستند.
موافقت پنتاگون با اعزام ۲۵ هزار نیرو برای مراسم تحلیف بایدن
نماد برتر- وزارت دفاع آمریکا از موافقت پنتاگون برای اعزام ۲۵ هزار نیرو در مراسم تحلیف بایدن در واشینگتن دی.سی به منظور تضمین امنیت و دفع حملات احتمالی حامیان ترامپ خبر داد.
چرخش ۱۸۰ درجه ایی ترامپ و اعلام انتقال بی ایراد قدرت در ۲۰ ژانویه
نماد برتر- ترامپ با چرخش ۱۸۰ درجه ایی ، حمله برخی هواداران به کنگره آمریکا را محکوم کرد، گفت: دولت جدید از ۲۰ ژانویه آغاز بکار می کند و تمرکز بر انتقال روان، قانونمند و بی‌ایراد قدرت است.
لایحه استیضاح ترامپ برای برکناری از ریاست جمهوری در مجلس
نماد برتر- نمایندگان حزب دمکرات کنگره آمریکادر واکنش به اعتراضات هواداران ترامپ و اعمال خشونت، لایحه استیضاح وی برای برکناری از ریاست جمهوری را در سنا توزیع کردند.
 قیمت طلا سقوط کرد
نماد برتر - در حالی که در روزهای گذشته قیمت جهانی دلار افزایش چشمگیری پیدا کرد، قیمت جهانی طلا در سراشیبی سقوط قرار گرفته است.
توهین وزیر صنعت به شعور سهامدارانی که به روحانی اعتماد کردند
نماد برتر- عضو شورای عالی بورس در واکنش به ادعای وزیرصنعت مبنی بر نقش وزیر اقتصاد و بورس کالا در گرانی ها گفت: این بی انصافی و توهین به شعور سهامدارانی است که به سخنان روحانی اعتماد کردند.