04:48 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حقوق و مزایا

دستمزد کارگران به تناسب رشد قیمت ها افزایش یابد
نماد برتر- رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی شناور شدن دستمزد کارگران را خواستار شد و گفت: در شرایطی که رشد قیمت کالاهای اساسی و افزایش قیمت محصولات تولیدکنندگان را شاهد هستیم شایسته نیست که دستمزد کارگران ثابت بماند.
چرا آمار شکایات کارگری کم شده است؟
نماد برتر- باوجود آنکه در سالهای گذشته بخشی از کارگران به دلیل عدم پرداخت حقوق قانونی خود از جمله حق بیمه، حق سنوات و حقوق معوقه به هیأت‌های حل اختلاف شکایت می‌کردند، آمارها نشان می دهد که تشکیل پرونده های شکایات کارگری کاهش یافته و ثبت دادخواستها روند نزولی را طی کرده است.
شرکت کنتورسازی قزوین؛ به‌وقت خاموشی...
نماد برتر- شرکت کنتورسازی یکی از واحدهای تولیدی فعال در قزوین بود که در سطح ملی نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن داشت اما با خصوصی‌سازی همه‌چیز به‌یک‌باره تغییر کرد. پس‌ازآن بود که حقوق کارگران پرداخت نشد و تعداد آنان از ۸۰۰ به ۱۰۰ نفر رسید و کارگران برای اینکه صدایشان به گوش مسئولین برسد بارها مقابل استانداری قزوین تجمع کردند؛ ۲ سال پیش هم در پایان اسفند سفره خالی خود را جلوی استانداری پهن کردند.
تجمع کارکنان مخابرات روستایی مقابل مجلس
نماد برتر- معی از کارکنان مخابرات روستایی مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.
چهار طرح اعتباری جدید برای رونق تولید و حمایت از مسکن قشر متوسط
نماد برتر- مدیرعامل بانک صادرات ایران در آیین گرامیداشت آغاز شصت و نهمین سال فعالیت این بانک و رونمایی از سامانه پیشخوان مجازی «شمس» و چهار محصول اعتباری که با حضور وزیر امور اقتصادی دارایی برگزار شد، گفت: در سال جدید، طرح رونق تولید را با نام «طراوت توسعه» رونمایی و آغاز کردیم و در طرح جدید «طراوت مسکن» نیز به دنبال ایجاد اعتبار لازم برای رونق و حمایت از ساخت مسکن برای اقشار متوسط و کم‌درآمد هستیم.
۵۲ درصد مدارس کشور سند ندارند
نماد برتر- معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش بااشاره به اینکه از ۱۰۰ هزار و ۴۷۶ ملک آموزش و پرورش، ۵۲ هزار و ۹۰۶ مورد فاقد سند است گفت: ۵۲.۶ درصد مدارس ما سند ندارند .
انتشار ۸۲ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی در سال ۹۸
نماد برتر- معاونت نظارت مالی و خزانه‌داری وزارت اقتصاد در سال ۹۸ مجموعاً ۸۲ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی شامل ۴۰ هزار میلیارد تومان اوراق نقدی و ۴۲ هزار میلیارد تومان اوراق غیر نقدی منتشر کرد.
پارسال چقدر اوراق مالی اسلامی منتشر شد؟
نماد برتر- معاونت نظارت مالی و خزانه‌داری وزارت اقتصاد در سال گذشته معادل ۸۲ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی شامل ۴۰ هزار میلیارد تومان اوراق نقدی و ۴۲ هزار میلیارد تومان اوراق غیر نقدی منتشر کرده است.
تحولات حقوق کارکنان و بازنشسته‌ها
نماد برتر- بررسی وضعیت حقوقی کارکنان و بازنشستگان از دولت گذشته تاکنون نشان می‌دهد که ضریب ریالی کارکنان تا ۱۴۲ درصد و حداقل حقوق آنها حدود ۲۶۶ درصد رشد داشته است؛ گرچه این میزان از رشد در مقایسه با شرایط خاص اقتصادی و تورم موجود همچنان با رضایت کامل کارکنان همراه نیست ولی از نگاه مسئولان دولتی، در وضعیت تحریمی موجود این افزایش در تناسب با میزان تورم و نیازهای معیشتی مردم قابل قبول است.
۱۰ شغل پرتقاضای جهان
نماد برتر- پلتفرم کاریابی لینکدین ۱۰ شغل پرتقاضا در جهان را بر اساس آگهی‌های استخدامی اعلام کرد.
مهلت ثبت اطلاعات حقوق تمام شد اما...
نماد برتر- قرار بود از ابتدای خرداد ماه هرگونه پرداخت به کارکنان مشروط به ثبت اطلاعات آن‌ها در سامانه کارمند ایران و البته حقوق و مزایا باشد اما این مهلت تمام شده و دولت در آستانه واریز حقوق‌های تیرماه قرار دارد ولی وضعیت دستگاه‌ها در اعلام اطلاعات مشخص نیست.
چرا جلسه کمیته دستمزد کارگران تشکیل نمی‌شود؟
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری بر ضرورت کاهش هزینه‌های سبد معیشت کارگران تاکید کرد و توزیع ماهانه اقلام مصرفی و ضروری خانوارهای کارگری را خواستار شد.
گزارش فیش‌های حقوقی به دولت رفت
پایگاه خبری راد: اعلام سازمان اداری و استخدامی از این حکایت دارد که گزارش آخرین وضعیت سامانه حقوق و مزایا و ورود اطلاعات دستگاه‌های اجرایی در نیمه مهرماه به معاون اول رئیس جمهور ارائه شده و در دستور کار هیات دولت قرار دارد.
اولتیماتوم آخر برای اعلام حقوق
پایگاه خبری راد: عدم تمایل برخی دستگاه‌ها برای ثبت اطلاعات حقوق و مزایای کارکنان در سامانه مربوطه در نهایت به تصمیم دولت برای الزام آنها به اعلام اطلاعات تا حداکثر پایان شهریور انجامیده است و تنها یک ماه دیگر فرصت باقی است تا حتی دستگاه‌هایی که بیش از یک سال گذشته از قانون گریزان بودند، ورود کنند.
فرار مالیاتی به معنای دست کردن در جیب ملت و بیت المال است
پایگاه خبری راد: رییس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه فرار مالیاتی به معنای خیانت و دست کردن در جیب ملت و بیت المال است، گفت: کسانی که اصل بدهی مالیاتی خود را تا تاریخ ۳۰ مهر ماه امسال پرداخت کنند خوش حساب به شمار می آیند و جرایم مالیاتی آن ها نیز بخشوده می شود.