17:50 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

جنین

تاثیر برابر آلودگی هوا و سیگار بر خطر سقط جنین
پایگاه خبری راد: نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد آلودگی هوا به اندازه استعمال سیگار خطر سقط جنین را تشدید می‌کند.
همه چیز درباره بزرگ‌ترین طرح محیط زیستی ایران
پایگاه خبری راد: عملیات اجرای طرح فاضلاب تهران، از سال ۱۳۷۴ در گستره‌ای به مساحت ۷۰ هزار هکتار در مناطق ۲۲‌گانه تهران و برای پوشش ۱۱ میلیون نفر جمعیت افق طرح ۱۴۱۰ آغاز به کار کرد. این طرح براساس اولویت‌های اجرایی به پنج فاز عملیاتی تقسیم شده و طبق برنامه حدود ۹۰۰۰ کیلومتر احداث شبکه جمع‌آوری، ۷۶کیلومتر تونل فاضلاب‌رو، نصب بیش از ۹۰۰ هزار انشعاب فاضلاب و احداث ۲۲ واحد تصفیه‌خانه در پروژه اجرا خواهد شد.
 آمریکا به قطعنامه مبارزه با خشونت علیه زنان رأی منفی داد!
پایگاه خبری راد: مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را برای مبارزه با آزار و اذیت و خشونت علیه زنان تصویب کرد و تنها رای مخالف با این قطعنامه از سوی آمریکاست.
نشت فلزات سنگین در غذا؛ هشداری که جدی گرفته نمی‌شود
پایگاه خبری راد: امروز (۱۴ آذرماه و پنجم دسامبر)، «روز جهانی خاک» است. شاید در نگاه اول این طور به نظر برسد که کشور ما در حوزه خاک هیچ مشکلی ندارد اما واقعیتی که کمتر بدان پرداخته شده آن است که گرچه هنوز خاک مثل آب عامل محدودکننده‌ای برای توسعه در کشور به حساب نمی‌آید.
سلول درمانی جایگزین دارو درمانی بیماری‌های خونی
پایگاه خبری راد: مدیرعامل بانک خون بند ناف پژوهشگاه بین‌المللی رویان اظهار کرد: سلول درمانی اگر جایگزین دارو درمانی نشود اما در آینده می‌تواند گزینه مناسبی برای درمان بیماری‌های که ریشه خونی دارند، باشد.
از هزینه تا زمان مناسب برای اقدام/همه چیز درباره سقط جنین‌های مکرر
پایگاه خبری راد: یکی از مشکلاتی که برخی از زوجین با آن روبه‌رو هستند، سقط مکرر خودبه‌خودی جنین است که باعث نگرانی و ناکامی آنها می‌شود. سقط مکرر جنین به شرایطی اطلاق می‌شود که جنین در طی نیمه اول بارداری دو یا سه مرتبه بیشتر به صورت خودبخودی سقط شود.
آرزوی وزیر بهداشت برای "بیمه‌ها" و یک درخواست پولی برای بیماران خاص
پایگاه خبری راد: وزیر بهداشت با اشاره به افتتاح همزمان ۸۳ مرکز جامع خدمات بیماران خاص، گفت: امیدواریم شرایط اقتصادی دولت و بودجه عمومی کشور به نحوی باشد که بتوانیم بالاترین استانداردها را برای بیماران خاص داشته باشیم.
سمفونی «امید» میان مُردگان
پایگاه خبری راد: درست در میانه گورستانی که صدها نفر از اهالی سرپل ذهاب در آن به خواب ابدی رفته‌اند، "سیران" و همسرش در یکی از ده‌ها کانکسی که چندماه پس از آن نیمه شب هولناک به آن پناه بردند، در انتظار تولد کودکی هستند که قرار است اسفند ماه متولد شود و نمادی باشد برای زندگی و امید در یک گورستان.
بارداری ۹۱۱ بیمار مبتلا به سقط مکرر و پیامدهای ناشی از آن بررسی شد
پایگاه خبری راد: بارداری ۹۱۱ بیمار مبتلا به سقط مکرر و پیامدهای ناشی از آن، ازسوی متخصصان مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا مورد بررسی و پژوهش قرار گرفت. بر این اساس نتایج حاصل از این بررسی ها که بیش از دوسال به طول انجامیده، بیشترین فاکتور خطر برای سقط مجدد در بیماران مختلف، تعداد سقط و پس از آن سن زنان است.
آلودگی هوا چه بر سر کودکان می‌آورد؟
پایگاه خبری راد: آلودگی هوا ضریب هوشی کودکان را کاهش می‌دهد و همچنین کم خونی و کمبود ویتامین D از دیگر تبعات آلودگی هواست.
آخرین آمار مرگ‌ومیر مادران باردار / سزارین؛ روش اضطراری زایمان
پایگاه خبری راد: رییس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت، ضمن اعلام برنامه‌های اجرا شده در جهت سلامت مادران و نوزادان، گفت: برنامه‌ریزی‌های ما برای آینده این است که میزان مرگ مادران را که در حال حاضر حدود ۲۰ در هر ۱۰۰هزار موالید زنده است تا ۱۲ سال آتی به ۸.۷ در هر ۱۰۰هزار نفر برسانیم.
زنگ خطر مصرف قلیان در زنان / کاهش "تخمک‌گذاری" به دلیل دخانیات
پایگاه خبری راد: رییس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات با بیان اینکه میزان مصرف سیگار در زنان یک دهم مصرف در مردان است، گفت: این در حالی است که میزان مصرف قلیان در هر دو جنس تقریبا برابر است و این موضوع یک زنگ خطر است.
شیوع گسترده ویروس زیکا در هند
پایگاه خبری راد: با تایید ۳۲ مورد ابتلا به ویروس زیکا در شهر "جایپور"، مرکز ایالات غربی "راجستان" هند این کشور بزرگترین شیوع ویروس زیکای خود را تا امروز به ثبت رسانید.
داستان یک روز کاری دامپزشکان مازندران
پایگاه خبری راد: گاهی تصور بر این است که دامپزشکان همانند سایر افراد، با لباس‌های شیک، به دیدار دامداران می روند و به طبابت دام می پردازند اما در واقع اینگونه نیست.
نقش فولیک اسید در کاهش ابتلاء به آلزایمر
پایگاه خبری راد: بررسی پژوهشگران مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران نشان می‌دهد که اسید فولیک (ویتامین B۹) احتمالاً موجب کاهش ابتلاء به آلزایمر یا کاهش فرایند پیشرفت این بیماری می‌شود.