22:34 | شنبه 7 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

جنگل

آتش سوزی منطقه حفاظت شده دنا پس از ۳ شبانه روز مهار شد
نماد برتر- فرماندار شهرستان دنا از مهار کامل آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع منطقه حفاظت شده دنا پس از ۳ مرحله خاموشی خبر داد.
طغیان بی سابقه آفات در جنگل‌های دست‌کاشت مناطق بیابانی ایران
نماد برتر- مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ضمن اشاره به طغیان گسترده آفات در جنگل‌های دست‌کاشت مناطق بیابانی ایران گفت: این طغیان گسترده که به سبب برخی عوامل اقلیمی و انسانی رخ داده، سابقه نداشته است.
تعداد روستاهای گازدار کردستان از مرز ۱۳۳۰ مورد گذشت
نماد برتر- مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان از رشد ۱۰۰درصدی تعداد روستاهای گازدار نسبت به سال ۱۳۹۲ گزارشی ارائه داد و اظهار کرد: تا پایان هفته دولت امسال تعداد روستاهای گازدار بدون احتساب کوخ های گازدار شده به بیش از یک هزار و ۳۳۰روستا ارتقاء یافته است.
تخلیه بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در پی آتش‌سوزیِ "سن‌دیگو"
نماد برتر- اداره جنگلداری و کنترل آتش‌سوزی کالیفرنیا از وقوع حریق جنگلی در شهرستان سن دیگو که تهدیدی برای جوامع محلی است، خبر داد.
رشد اقتصادی منفی شد
نماد برتر- گزارش های رسمی حاکی از رشد منفی اقتصاد ایران در بهار امسال است؛ رشد منفی ۳.۵ درصد با نفت و منفی ۱.۷ درصد بدون نفت.
خشکی بخشی از تالاب‌های فارس/ اجازه تغییر اراضی بهرام گور را نمی‌دهیم
نماد برتر- مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس با بیان اینکه بخش عمده‌ای از تالاب‌ها در این فصل خشک است، گفت: بیشترین آبگیری در هفت برم مشاهده شده که حدود ۵۶ درصد از تالاب تا پایان مرداد آب داشته است و تالاب برمشور ممسنی نیز ۲۵ نیز درصد آب دارد.
از مدیریت ماهواره‌ای زمین زراعی تا تعیین زمان مناسب کشت
نماد برتر- به منظور تزریق فناوری و جذب سرمایه گذار در حوزه کشاورزی، با برگزاری رویداد دوشنبه‌های استارتاپی در صندوق نوآوری و شکوفایی ۶ ایده پرداز از ایده‌های خود در حضور سرمایه‌گذاران دفاع کردند.
جنگل خواری یا وقف؛ سرنوشت جنگلهای ساری چه خواهد شد؟
نماد برتر- با انتشار خبر واگذاری ۵۶۰۰ هکتار از جنگل های ساری باعنوان وقف به یک شخص این سوال به ذهن متبادر می شود که سرنوشت این بخش از جنگل های هیرکانی چه خواهد شد و آیا این جنگل ها که جزو اراضی ملی به شمار می روند اسیر جنگل خواری شده اند یا پای وقف این اراضی در میان است؟
با ساخت یک میلیون مسکن موافقیم اما دولت قرار نیست بسازد
نماد برتر- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه جلسات متعددی را با نمایندگان مجلس برای طرح احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی برگزار کرده‌اند، گفت: هدف این است که بستر را برای بخش خصوصی فراهم کنیم و دولت قرار نیست مستقیماً نسبت به ساخت و ساز اقدام کند؛ نرخ سود وام این طرح هم هنوز مشخص نیست.
شروع طرح ضربتی نظارت بر شهربازی‌های تهران
نماد برتر- مدیرکل استاندارد تهران اعلام کرد که با توجه به شروع تعطیلات تابستان، طرح ضربتی نظارت بر شهربازی‌های استان آغاز شده و تعدادی از شهربازی‌ها به دلیل عدم اخذ و یا تمدید مجوز بهره برداری پلمب شده است.
کشف ۳۰۰۰ تن ذخایر معدنی طلا در هند
نماد برتر- هند که دومین مصرف کننده بزرگ طلا در جهان است، ذخایر طلایی به میزان بیش از ۳۰۰۰ تن را در شمال این کشور کشف کرد.
بررسی ۱۰۰ ساخت‌وساز غیرمجاز در سواحل شمالی
پایگاه خبری راد: مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد که طی سال‌های گذشته با ۱۵۰ ساخت‌وساز غیر قانونی در سواحل کشور برخورد و تخریب شده است. همچنین پرونده یکصد ساخت و ساز غیرقانونی دیگر در حال بررسی در مراجع قضایی است.
وزیر صمت: به اذن رهبر معظم انقلاب باید ۱.۵ میلیارد دلار برای ایجاد اشتغال روستایی هزینه شود
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت روز جمعه(۲۵ مرداد) به استان همدان و شهرستان ملایر سفر کرد. بازدید از واحدهای تولیدی مبل و منبت، بافتینه و بافتسان و نشست با فعالان اقتصادی شهرستان از مهم‌ترین برنامه‌های سفر رحمانی به ملایر بود. این دعوت از سوی استاندار و پیگیری‌های فرماندار ویژه ملایر صورت گرفت و رحمانی از واحدهای تولیدی بزرگ استان همچون بافتسان و بافتینه و واحد تولید مبل و منبت در ملایر بازدید کرد.
انتقال آب خزر به سمنان به کجا رسید؟
پایگاه خبری راد: طرح انتقال آب خزر به سمنان، آذرماه سال گذشته با اعلام آمادگی دولت برای ارائه امکانات لازم به صورت رسمی سند خورد. طرحی که فارغ از سنگینی وزنه مخالفان یا موافقانش، هنوز در نیمه راه بوده و با سدی به نام تأمین منابع مالی مواجه است.
۱۰۰ میلیون هکتار از اراضی کشور در معرض بیابانی شدن
پایگاه خبری راد: معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: ایران در هر دهه ۶۵ میلیمتر به سمت بیابانی شدن پیش رفته است و حدود ۱۰۰ میلیون هکتار از اراضی کشور در معرض بیابانی شدن قرار دارند.