20:46 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

جایگزین

پیگیری طرح عرضه خودرو در بورس
اگر روند قیمت گذاری اصلاح نشود، خودروسازان زمین گیر می‌شوند.
افتتاح پروژه خط مایعات جدید در " دالبر "
شرکت البرز دارو از افتتاح پروژه خط مایعات خبر داد.
اختلال فنی در کانال‌های ارتباطی؛ دلیل اخلال به‌روزرسانی اطلاعات
تاخیر در ارسال اطلاعات معاملاتی روز چهارشنبه به کارگزاری‌ها و ایجاد مشکل در مشاهده به موقع اطلاعات از سوی تعدادی از سهامداران در روز شنبه به دلیل مشکل فنی در کانال ارتباطی میان سیستم‌ها بوده است.
سرمایه‌گذاران کوتاه مدت از نرخ دلار سیگنال می‌گیرند
مولفه‌های روز و فرصت‌هایی که سرمایه‌گذار در بازار سرمایه می‌بیند از جمله وضعیت بنیادی شرکت‌ها که بخشی از آن تابع مولفه‌های اقتصاد جهانی است، مانند قیمت کامودیتی، قیمت نفت، قیمت برابری ارزها در ورود نقدینگی به بازار و خروج از آن تعیین کننده هستند و از امروز کسی نمی‌تواند شرایط آینده را دقیق پیش‌بینی کند، زیرا ممکن است شرایط برای ورود نقدینگی‌های جدید بهتر باشد.
هزینه ۲۰۰ هزار تومانی سیمان در هر یک متر مربع ساخت و ساز
عضو هیات مدیره انجمن سیمان کشور با بیان اینکه هیچ مشکلی برای تأمین سیمان یک میلیون مسکن وعده داده شده از سوی دولت نداریم، گفت: برای ساخت یک متر مربع مسکن، چهار کیسه سیمان مصرف می‌شود که در بالاترین قیمت، ۲۰۰ هزار تومان هزینه دارد، بنابراین نگرانی از قیمت سیمان، آدرس اشتباه دادن در بخش مسکن است.
تعیین تکلیف ۴ در هزار سود شرکت‌ها
با توجه به ماده «۱۳» قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مبنی بر پرداخت ۴ درهزار سود پس از مالیات شرکت‌ها به عنوان حق السهم اتاق‌های بازرگانی و یا اتاق تعاون، به دلیل وجود ابهام ها و چالش های بین فعالان اقتصادی و اتاق های یادشده، سازمان امورمالیاتی در پاسخ استفساریه اتاق بازرگانی کرمان به صراحت شمولیت ۴ درهزار کل سود شرکت‌ها پس از کسر مالیات را مورد تاکید قرارداده است
افت کیفیت سیمان صحت ندارد
همزمان با عرضه سیمان در بورس کالا به جهت مشخص بودن خریداران و فروشندگان، فرآیندها به مراتب بهتر از گذشته شده و کیفیت محصولات نیز بهبود یافته است؛ زیرا سیمانی‌ها در معاملات بورس، متعهد هستند کالای فروخته شده به مشتری را به موقع و با کیفیت مطلوب درج شده در اطلاعیه عرضه که مورد تایید و نظارت استاندارد است، تحویل دهند.
تفویض اختیارات به بورس و فرابورس در راستای نظارت بهینه بر بازار سرمایه
تغییرات در دستورالعمل جدید بازارگردانی، در راستای ایفای کاراتر وظایف بازارگردان‌ها در سه حوزه اصلی تعهد به افزایش نقدشوندگی، تنظیم عرضه و تقاضای اوراق بهادار و تحدید دامنه نوسان قیمت آن است. در این مسیر تفویض اختیاراتی به بورس و فرابورس به منظور تسریع در انجام امور و نظارت بهینه بازار انجام شده است.
قیمت برق ارزان می شود
طی 5 سال آینده تعرفه فعلی بهای برق تغییری نخواهد کرد و با ثابت نگه داشتن تعرفه برق نه‌تنها قیمت برق افزایش نخواهد داشت بلکه با در نظر داشتن افزایش نسبی قیمت‌ها، بهای برق برای مصرف‌کننده ارزان‌تر هم تمام می‌شود.
ورود قیمت دلار به کانال 26 هزار تومان در روز صعودی درهم
قیمت دلار از 26 هزار تومان عبور کرد و قیمت درهم امارات به 7 هزار و 200 تومان نزدیک شد. در صورت عبور درهم از این مرز، قرار گرفتن دلار بالای 26 هزار و 300 تومان محتمل است.
حل مسأله قیمت گذاری با ورود سیمان به بورس کالا
قیمت گذاری دستوری برای سیمان همواره تولیدکنندگان را با چالش مواجه کرده از این رو مدتی است سیمان در بورس کالا عرضه می شود که با رفع مسأله قطعی برق این شرکت ها بزودی شاهد عرضه های گسترده تر سیمان در بورس کالا و تعادل کامل این کالا در بازار خواهیم بود.
امکان صدور و ابطال یونیت صندوق های سرمایه گذاری به صورت برخط
با ابلاغ دستورالعمل اجرایی دریافت و ارسال برخط درخواست‌های صدور و ابطال واحد های صندوق‌های سرمایه‌گذاری، امکان سرمایه‌گذاری غیرمستقیم بدون حضور در شعب بانک ها و به صورت آنلاین برای هموطنان میسر شد.
بهره مندی سرمایه گذاران از فروش اوراق دولتی و خصوصی
تشویق سپرده‌گذاران و سرمایه‌گذاران به حضور در بازار بدهی از این جهت اهمیت دارد که بدانیم در مجموع در بودجه سال ۱۴۰۰ ، دولت نزدیک به ۱۳۲ هزار میلیارد تومان اوراق برای فروش در نظر گرفته است.
تقویت توان داخلی و رشد سهام شرکت های بورسی
رییس دولت سیزدهم به درستی هم سو و همراه با ملت خواستار لغو تمام تحریم هاست. چون تاثیر رفع تحریم ها به شکل مثبت و بنیادی در مسیر تقویت توان داخلی به کار گرفته می شود و می تواند شرکت ها را ذاتاً توانمند کند.
علل و عوامل موثر بر صعود پرشتاب شاخص بورس
رابطه مستقیمی بین نرخ ارز و رشد شاخص بورس وجود دارد، به محض رشد نرخ ارز شاهد اثر مستقیم آن بر بازار سرمایه و سبزپوشی بیشتر نمادها در بازار خواهیم بود.