18:47 | دوشنبه 7 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تولید ملی

تصمیم مجلس برای حمایت از شرکتهای بورسی و غیربورسی تولیدکننده ماشین آلات
نماد برتر- با هدف جلوگیری از خروج سالانه ۴ میلیارد دلار اعلام شد:
دستورالعمل اجرایی تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی به سراسر کشور ابلاغ شد
نماد برتر- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: در راستای تداوم حمایت از بنگاه‌های اقتصادی فعال و نیز تکمیل و راه‌اندازی پروژه ‌های در دست اجرا و اولویت‌دار در سال جهش تولید ، دستورالعمل اجرایی تأمین مالی بنگاه های اقتصادی توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت به استانداران سراسر کشور ابلاغ شد.
از تحریمی که به داد تولید ملی رسید تا تبعیض در اخذ مالیات!
نماد برتر- طغیان کروناویروس، در کنار بحران اقتصادی سال‌های اخیر منجر به اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای قطع زنجیره این اپیدمی شامل قرنطینه خانگی، فاصله‌گذاری اجتماعی، تعطیلی صنوف، مدارس، دانشگاه‌ها و بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی و ... شد.
بهره‌برداری از ۷۰ دستگاه ناوگان ریلی جدید
نماد برتر- مدیرعامل شرکت راه‌آهن از بهره‌برداری از ۷۰ دستگاه ناوگان ریلی جدید شامل واگن‌های مسافری، واگن‌های باری و لوکوموتیو با ارزشی بالغ بر ۷۳ میلیارد تومان خبر داد و گفت: حدود ۴۰۰۰ قطعه تجهیزات ریلی در داخل تولید می‌شود و در حوزه چرخ مونوبلوک و سیستم ترمز ملی به خودکفایی رسیده‌ایم.
تصویب ایجاد محدودیت برای مشوق‌های صادرات مواد خام و کالاهای واسطه‌ای
نماد برتر- معاون طرح و برنامه وزارت صمت اعلام کرد: با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و تصویب کمیسیون اقتصادی دولت، ایجاد محدودیت برای مشوق های صادرات مواد خام و کالاهای واسطه ای تصویب شد.
ایجاد محدودیت‌ برای مشوق‌های صادراتی مواد خام تصویب شد
نماد برتر- طبق اعلام معاون طرح و برنامه وزارت صمت، با پیشنهاد این وزارتخانه و تصویب کمیسیون اقتصادی دولت، ایجاد محدودیت برای مشوق‌های صادرات مواد خام و کالاهای واسطه‌ای تصویب شده و گامی در جهت تکمیل زنجیره ارزش و فاصله‌گیری از خام‌فروشی برداشته خواهد شد.
شرکت‌های فعال بومی‌سازی پلیمر حمایت می‌شوند/آخرین مهلت ثبت نام
نماد برتر- ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با هدف شناسایی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور دارای پتانسیل بالقوه یا بالفعل برای تولید «ماده پلیمری مشابه ۵۵۲۶ Hytrel » فراخوانی منتشر کرد.
تشکیل کمیته مدیریت نقدینگی در بانک مرکزی
نماد برتر- رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تشکیل کمیته مدیریت نقدینگی گفت: خوشحالم به مردم بگوییم نقدینگی کنترل شده و در ۵ ماهه ابتدایی امسال رشد پایه پولی ۴ درصد و رشد نقدینگی ۱۲ درصد بوده است.
تلاش بانک مرکزی برای تامین ثبات و آرامش بازارهای پول و ارز
نماد برتر- رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به شرایط خاص و حساس کشور گفت: بانک مرکزی با در نظر داشتن شرایط کشور، بیشتر تلاش خود را بر تأمین ثبات و آرامش بازارهای پول و ارز داشته است.
مشکلات واگذاری دارایی‌های مازاد بانک‌ها
پایگاه خبری راد: با وجود تاکید دولت بر واگذاری اموال و دارایی‌های مازاد بانک‌ها در مواردی یا خریداران پس از مدتی منصرف می‌شوند یا در جریان مزایده هیچ‌کس حاضر به تملک شرکت‌ها نیست.
حذف صفر دوای درد اقتصاد نیست
پایگاه خبری راد: درپی تصویب لایحه حذف چهار صفر از پول ملی، یک اقتصاددان اظهارکرد: ایناقدام هیچ مشکل اساسی اقتصاد کشور از جمله تورم، قدرت خرید مردم، اشتغال، تولید ملی، رشد اقتصادی و ... را حل نمی‌کند و دوای درد اقتصاد نیست، بلکه فقط تغییر مبنای محاسباتی است.
حذف چند صفر جواب می‌دهد؟!
پایگاه خبری راد: حذف صفر از واحدهای پولی، موضوع جدیدی نیست و پیش از این ۱۹ کشور از برزیل گرفته تا هلند و ترکیه آن را انجام داده‌اند. تجربه این کشورها نشان‌دهنده موفقیت در برخی از آنها و شکست در برخی دیگر است. در این بین در برخی کشورها صفرها از پول‌های ملی چندین بار حذف شدند؛ همچون برزیل که در شش مرحله ۱۸ صفر حذف کرد و در برخی از کشورها نیز این اقدام با اصلاحات ساختاری اقتصادی دیگر جواب داد که این مدل مشابهت بیشتری با شرایط اقتصادی ایران دارد.
حمایت کنسول لیتوانی از تولید داخلی در شرایط تحریمی
پایگاه خبری راد: سفیر صلح جهانی ایران در بازدید از نمایشگاه پوشاک بانوان کارآفرین تاکید کرد مصرف کننده ها از تولید داخلی حمایت کنند.
بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو در هیأت عالی نظارت مجمع
پایگاه خبری راد: جلسه هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی با حضور تمام اعضا تشکیل و طرح ساماندهی بازار خودرو بررسی شد.
حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت نفت
پایگاه خبری راد: وزیر نفت، به منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های مغزافزاری و نرم‌افزاری کشور و رونق تولید ملی به‌ویژه شرایط خطیر کنونی، دستورالعمل تشکیل شورای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت نفت را ابلاغ کرد.