18:54 | شنبه 14 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تفکیک

ظرفیت‌های بازار سرمایه برای تامین کسری بودجه
دولت با کسری تراز عملیاتی مواجه است؛ بنابراین، باید از محل واگذاری دارایی‌های مالی یا سرمایه ای کسری بودجه عملیاتی خود را پوشش دهد.
پنجمین جشنواره ملی بورس و رسانه آغاز به کار کرد
پنجمین جشنواره ملی بورس و رسانه با رویکرد بسترسازی برای فعالیت شبکه‌های اجتماعی و شهروند - خبرنگاران آغاز به کار کرد.
افشای «فهرست زمین و ساختمان» ۸۰ ناشر
تا لحظه تدوین این گزارش (۱۰ صبح ۲۴ شهریور ۱۴۰۰) و با گذشت کمتر از ۷ روز از انتشار ابلاغیه سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر الزام افشای جزییات زمین و ساختمان ناشران بورسی و فرابورسی، حدود ۸۰ ناشر فهرست زمین و ساختمان خود را به طور جداگانه و با عنوان «افشای فهرست زمین و ساختمان» در سامانه کدال منتشر کردند.
تعیین تکلیف ۴ در هزار سود شرکت‌ها
با توجه به ماده «۱۳» قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مبنی بر پرداخت ۴ درهزار سود پس از مالیات شرکت‌ها به عنوان حق السهم اتاق‌های بازرگانی و یا اتاق تعاون، به دلیل وجود ابهام ها و چالش های بین فعالان اقتصادی و اتاق های یادشده، سازمان امورمالیاتی در پاسخ استفساریه اتاق بازرگانی کرمان به صراحت شمولیت ۴ درهزار کل سود شرکت‌ها پس از کسر مالیات را مورد تاکید قرارداده است
کل سیمان کشور برای عرضه صحیح به بورس کالا می‌آید
کل محصول سیمان برای عرضه صحیح و جلوگیری از افزایش کاذب قیمت باید به بورس بیاید، مصالح فروشان بزرگ نیز باید در بورس خرید کنند و در سامانه افق، فاکتور بزنند.
"قشرین" ۲۰ قطعه زمین با کاربری باغ مسکونی می‌فروشد
شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان مزایده برگزار می کند.
شورای رقابت فروش پسماند از طریق بورس کالا را تصویب کرد
شورای رقابت، دستورالعمل «تنظیم بازار پسماند» را با توجه به انحصاری تشخیص دادن بازار پسماند در حوزه جمع‌آوری و دسترسی فعالان صنعت بازیافت به انواع پسماند قابل بازیافت، مصوب کرد که براساس این دستورالعمل، بورس کالای ایران به عنوان اصلی‌ترین بستر فروش به شیوه مزایده عمومی مواد قابل بازیافت به طور تفکیک شده و قابل فروش معرفی شده است.
نکاتی درباره خاموشی‌ برق و اقتصاد صنعت برق
حداقل اقدامی که می‌توان برای کاهش شدت بحران برق انجام داد، اصلاح اقتصاد برق در بخش صنعت و سرمایه‌گذاری در توسعه نیروگاهی از ماحصل آن است تا به اقتصاد کشور (به ویژه با تعطیلی اجباری صنایع) آسیب وارد نشود.
دلار ۴۲۰۰ تومانی فقط برای محصولات تزریقی "دلقما"
مدیرعامل شرکت دارویی و بهداشتی لقمان درخصوص استاندارد‌های GMP خط تولید اظهار کرد: در حاضر خوط تولیدی شرکت فاقد استاندارد GMP بوده و تدابیر لازم جهت دریافت استاندار‌های GMP انجام شده است.
ضرورت برگزاری مجامع الکترونیک برای ناشران بورسی و فرابورسی
به گفته هامونی در سامانه دیدار تمامی فرایندهای مجمع از لحاظ قانونی و حقوقی به منظور مشارکت سهامداران در رای‌گیری دستور جلسات مجمع پیاده‌سازی شده و قابلیت پخش زنده مراسم نیز در قالب استریمینگ تنها یکی از امکانات این سامانه است.
جایگاه ویژه بورس تهران در اقتصاد ملی و تأمین مالی به عنوان قدیمی ترین بازار اوراق بهادار ایران
عضو هیات مدیره بورس اوراق بهادار عنوان کرد: بورس تهران به عنوان بزرگترین و قدیمی‌ترین بازار اوراق بهادار ایران از نظر ارزش بازار،‌ ارزش معاملات،‌ گوناگونی ابزارهای مالی،‌ تنوع شرکت‌ها و بازارها،‌ پذیرش شرکت‌های با ارزش و درجه شفافیت مالی بالا و وجود زیر ساخت‌های مناسب می‌تواند نقش بسزایی بر تأمین منابع مورد نیاز حوزه‌های تولیدی و عمرانی ایفاء کند.
زخم کاری قیمت گذاری بر پیکر اقتصاد در حال ترمیم است
کارشناس خبره بازار سرمایه معقتد است که تجربه دهه‌های اخیر اقتصاد ایران در اجرای قیمت گذاری دستوری باعث شده تا بورس کالا به بستر اصلی مبادلات کالاهای مهم و مواد اولیه مبدل شود که روند پرسرعت ورود کالاهای جدید به این بورس بیانگر اثبات ناکارآمدی قیمت گذاری در میان بسیاری از مسوولان و سیاست گذاران است و می توان گفت این زخم کهنه و کاری بر پیکیر اقتصاد با اعتماد به مکانیزم بورس کالا در حال ترمیم است.
رشد 41 درصدی حق بیمه‌های «دانا»
نماد برتر - این شرکت از ابتدای سال تا کنون در رشته‌های بیمه‌ای ۵ گانه فعالیت داشته که بیشترین سهم از حق بیمه صادره به ترتیب برابر با «ثالث - اجباری با ۳۶درصد» و «درمان با ۳۱درصد» به ثبت شده است.
حمله به سازمان بورس برای مجازات احتمالی متخلفان!
نماد برتر - یک حقوقدان گفت: مجازات را قاضی دادگاه تعیین می‌کند لذا صدور حکم مجازات در صلاحیت سازمان بورس یا شورای عالی بورس نیست.
اصلاح نظام پولی و مالی کشور شاه کلید رشد اقتصادی!
نماد برتر - مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی به تشریح برخی محورها و الزامات اصلاح ساختار بودجه پرداخت.