05:47 | چهارشنبه 18 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تصفیه خانه

چرا فاضلاب پایتخت به شبکه وصل نمی‌شود؟
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ضمن تشریح آخرین وضعیت اجرای طرح فاضلاب پایتخت، از تمرکز این شرکت روی تکمیل تصفیه‌خانه‌ها خبر داد.
تشکیل کارگروه احیای زاینده رود/حق گاوخونی به مرور ادا می‌شود
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو از تشکیل کارگروه احیای زاینده رود خبر داد و گفت: واگذاری اختیارات لازم به کمیته استانی در حال پیگیری است. مسوولان به جد در تلاش برای رفع مشکل زاینده رود هستند.
۹ میلیون نفر تا پایان دولت از آب شرب بهره‌مند می‌شوند
‌پایگاه خبری راد: وزیر نیرو با بیان این‌که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۴ تصفیه خانه فاضلاب در کشور در مدار بهره برداری قرار داشت، گفت: امروز با بهره‌برداری از تصفیه خانه فاضلاب خوانسار ۲۲۱ امین تصفیه خانه فاضلاب کشور به بهره برداری رسید.
خیز محققان برای ساخت سامانه‌های پیش تصفیه آب و پساب در یک چالش علمی
پایگاه خبری راد: ستاد توسعه فناوری نانو با همکاری شتاب‌دهنده تخصصی حوزه آب اقدام به برگزاری چالش نوآوری در زمینه طراحی و ساخت سامانه‌های پیش‌ تصفیه آب و پساب کرده است.
جزئیاتی از طرح تونل انتقال آب سد امیرکبیر به تهران
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: در بهره‌برداری از طرح تونل انتقال آب سد امیرکبیر به تهران ملاحظات زیست محیطی به شکل ویژه‌ای مورد توجه قرار گرفته و حقابه محیط زیست و کشاورزی کاملاً رعایت شده است.
دستاوردهای شاخص صنعت آب و برق در سال ۹۷ اعلام شد
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو در گزارشی به رهبر معظم انقلاب، به تشریح دست‌آوردهای قابل توجه صنعت آب و برق در سال ۱۳۹۷ پرداخته است.
درخواست نیازآذری به خاطر تصفیه‌خانه آب شرب بابل
پایگاه خبری راد: نماینده مردم بابل در مجلس گفت: شهر بابل نوروز کم آبی را تجربه کرد. بخش وسیعی از مردم شهر با قطع آب شرب مواجه شدند. از همه دستگاه‌ها می‌خواهم که وعده تصفیه خانه آب شرب بابل را اجرایی کنند.
۲۵ واحد نیروگاه سیکل ترکیبی جدید وارد مدار می‌شود
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت: براساس تدابیر در نظر گرفته شده تا قبل از تابستان سال ۹۸ باید ۲۵ واحد نیروگاه سیکل ترکیبی جدید وارد مدار شود که این مسئله می‌تواند در حل خاموشی‌ها بسیار مؤثر باشد.
 پساب تصفیه‌خانه‌ها در جهت بهبود وضعیت کشاورزی اداره شوند
پایگاه خبری راد: ماینده مردم ملارد و شهریار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پساب تصفیه خانه‌ها در حال هدر رفتن گفت: باید از این آب در جهت بهبود وضعیت کشاورزی استفاده کنیم.
انتقاد از توسعه صنایع آب بَر در محدوده‌های خشک کشور
پایگاه خبری راد: پدر علم کویرشناسی و جغرافیای ایران، سه راهکار اساسی برای مشکل کم آبی کشور ارائه و خاطرنشان کرد: ایجاد صنایع در کنار منابع آبی به ویژه دریای جنوب، کشاندن جمعیت به سمت منابع آبی نه انتقال آب به داخل کشور و نیز استفاده و مصرف مناسب، اصولی و صحیح آب سه راهکاری است که نتیجه بخش خواهد بود.
تعرفه‌های جدید مشترکان پرمصرف در مراحل نهایی تصویب است
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو با تاکید بر این‌که تعرفه‌های جدید مشترکان پرمصرف در مراحل نهایی تصویب قرار دارد، گفت: پیش از اعمال این تعرفه‌ها، آگاهی لازم با صدور قبض‌های مجازی به مشترکان پرمصرف داده خواهد شد که در جریان تعرفه‌های جدید در صورت ادامه مصرف دوره‌های پیشین خود قرار بگیرند.
فاز دوم مطالعات متروی پردیس آغاز شد
پایگاه خبری راد: امروز دو تفاهمنامه بزرگ همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و دو پیمانکار برای توسعه زیر ساخت‌ها، آماده سازی، قطار برقی و راه‌سازی به امضا رسید.
افزایش۳۰ سانتیمتری تراز دریاچه ارومیه
پایگاه خبری راد: مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به این که حجم آب دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته ۶۰۰ میلیون متر مکعب بیشتر شده است، از افزایش ۳۰ سانتیمتری تراز این دریاچه خبر داد.
احتمال بازگشایی آب سد زاینده‌رود در 15 آذر ماه
پایگاه خبری راد: در سفر به اصفهان مقرر شد رهاسازی آب از سد زاینده‌رود ۱۵ آذر ماه با حضور نماینده صنف کشاورزان بررسی و نسبت به وضعیت مخزن سد تصمیم‌گیری شود.
توجه ویژه دولت به حل معضل کم آبی در سیستان و بلوچستان
پایگاه خبری راد: وزارت نیرو چند طرح آبرسانی را برای حل برخی از معضلات کم آبی در سیستان و بلوچستان در نظر دارد.