20:51 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تشخیص بیماری

با آلزایمری‌ها چگونه رفتار کنیم؟
پایگاه خبری راد: بیماری آلزایمر به مراقبت ۳۶ ساعته در روز نیاز دارد؛ در عین حال مراقبین این بیماران نقش بسیار ویژه‌ای در روند کاهشی این بیماری دارند و باید بدانند که چگونه با این بیماران رفتار کنند.
کاهش سن سکته‌های قلبی به زیر 40 سال
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: میزان بیماری های قلبی عروقی با بالا رفتن سن افزایش می یابد و بیشترین شیوع آن پس از سن 60 سالگی است اما متاسفانه امروزه سن بروز آن کاهش یافته و شاهد موارد زیاد سکته‌های قلبی در سنین زیر 40 سال هستیم.
عوارض جبران ناپذیر بی‌خوابی بر عملکرد مغز
پایگاه خبری راد: دبیر علمی پنجمین همایش بین‌المللی نقشه‌برداری مغز ایران گفت: بیشتری بیماری‌های اختلالات خواب در سن ۳۰ تا ۵۰ سالگی بروز می‌کند و بی‌خوابی منجر به از بین رفتن سلول‌های مغز خواهد شد.
700هزار سالمند ایرانی "دمانس" دارند
پایگاه خبری راد: پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰، درصد سالمندان ایران به بیش از ۳۰ درصد برسد؛ بر این اساس درصد جمعیت سالمند در ایران از میانگین جهان و آسیا بیشتر و از هر سه نفر، یک نفر سالمند خواهد بود. از طرفی هم طبق پژوهش‌های انجام شده، آلزایمر هفت تا ۹ درصد سالمندان در سنین مختلف را درگیر می‌کند و به طور تخمینی، ۷۰۰هزار سالمند در ایران مبتلا به دمانس هستند.
تخریب مهندسی شده جامعه پزشکی/احتکار دارو، نابخشوده‌ترین جرم
پایگاه خبری راد: وزیر بهداشت ضمن تشریح دستاوردهای پزشکی کشور همزمان با روز پزشک، در عین حال گفت: متاسفانه جامعه پزشکی به عنوان سرمایه‌ای اجتماعی به صورت هدفمند و مهندسی شده مورد تخریب قرار گرفته است.
یافته امیدبخش درباره "دیابت نوع ۲"
پایگاه خبری راد: نتایج یک مطالعه بالینی نشان می‌دهد که حدود نیمی از بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ پس از کاهش وزن علائم بهبودی را تجربه می‌کنند.
رصد آنفلوانزا در استان‌های پر ریسک و تالاب‌ها
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان دامپزشکی از رصد و پایش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در ۱۲ استان پر ریسک و ۶۲۰ تالاب کشور تا شعاع ۵۰ کیلومتری برای آمادگی و مقابله با این بیماری خبر داد.
روشی برای پیشگیری از "دیابت نوع یک" از دوران نوزادی
پایگاه خبری راد: کارشناسان معتقدند به روشی دست پیدا کرده‌اند که می‌تواند از خطر ابتلا به دیابت نوع یک در نوزادان پرخطر جلوگیری کند.
ارسال سنسور به داخل بدن راهکار جدید تشخیص بیماری
پایگاه خبری راد: دانشمندان علوم کامپیوتر و علوم پزشکی به کمک هم حسگرهایی را ایجاد می‌کنند که می‌توانند مشکلات بدن انسان را به راحتی از طریق وارد شدن به روده بیمار اندازه‌گیری و نتایج را برای تشخیص بیماری در خود ثبت کنند.
خدمات هوش مصنوعی به ضرر انسان نخواهد بود
پایگاه خبری راد: به گفته یکی از مدیران ارشد شرکت‌های فعال در زمینه هوش مصنوعی، این فناوری خدمات زیادی به بشریت کرده و هیچ تهدیدی هم برای آینده جهان به شمار نخواهد رفت.
 تاثیر کم کاری تیروئید بر ریزش مو
پایگاه خبری راد: ترس و نگرانی از ابتلا به ریزش مو در تمام افراد وجود دارد. به گونه ای که حتی افرادی که به اختلال پوست و مو نیز مبتلا نیستند با دیدن یک دسته مو در شانه خود، سریعا به دنبال درمان های خودسرانه بوده و یا به پزشک مراجعه می کنند.
اولویت‌های زیست‌فناوری در کشاورزی تعیین شد
پایگاه خبری راد: اولویت‌های زیست‌فناوری در کشاورزی به همت ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری تعیین شد.
میکروسکوپ چاپ سه‌بعدی برای گوشی‌های هوشمند
پایگاه خبری راد: محققان استرالیایی یک میکروسکوپ چاپ سه‌بعدی طراحی کردند که به قسمت دوربین گوشی‌های هوشمند متصل می‌شود و ابزاری کاربردی حتی برای دانشمندان خواهد بود.
کار در آزمایشگاه‌های دامپزشکی سخت و زیان‌آور است
پایگاه خبری راد: مسئول آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان یزد با اشاره به سخت و زیان‌آور بودن کار در آزمایشگاه دامپزشکی اعلام کرد : از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 11 هزار و 281 مورد آزمایش در زمینه‌های مختلف تشخیصی توسط کارشناسان آزمایشگاه دامپزشکی استان انجام شده است .
صفحه قبل | صفحه بعد