15:04 | يكشنبه 17 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تسلط

بازار ارز، سکه و خودرو از ارکان سرمایه‌ای اقتصاد نیست / باید نقدینگی به سمت بازار سرمایه هدایت شود
نماد برتر- کاهش جذابیت بازارهای موازی، رفع خلاء های قانونی، حمایت از بنگاه‌های اقتصادی پذیرفته شده در بورس از جمله اقدامات موردنیاز برای رونق، توسعه بازار سرمایه و جلب اعتماد سرمایه‌گذاران به این بازار است.
بومی‌سازی چراغ‌های ضدانفجار و صنعتی
نماد برتر- یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان، علاوه بر دستیابی به فناوری تولید انواع چراغ‌های روشنایی، موفق به طراحی و ساخت انواع قطعات اپتیکی مانند لنز و رفلکتور با استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی شده است.
ارتباط فاسد وزیر پیشنهادی با دو شرکت بورسی/دو تابعیتی و تحصیلات و تجربه اندک
نماد برتر- جلسه رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی وزارت صنعت با موافقت ها و مخالفت های حاشیه دار و اتهام فسادهایی درباره دو شرکت بورسی ملی مس و هپکو همراه است.
۵ مجازات ورود سفارش‌های یک و ۱۰ سهمی : تعلیق یکساله مجوز‌ کارگزاران و...
نماد برتر- مدیر اعضا شرکت بورس با اشاره به ورود سفارش‌های با حجم نامتعارف و بسیار کوچک یک و ۱۰ سهمی در روز‌های گذشته از تعیین ۵ مجازات برای کارگزاران متخلف خبر داد.
کتاب «شاگرد بازار: نکاتی برای سرمایه‌گذاری بهتر در بازارسرمایه» به کتابخانه سازمان بورس رفت
نماد برتر- کتاب «شاگرد بازار: نکاتی برای سرمایه‌گذاری بهتر در بازار سرمایه» تالیف فرشته رسولیان در ۱۰۰ صفحه توسط انتشارات آراد کتاب منتشر شده و اخیراً به مجموعه کتاب‌های کتابخانه سازمان بورس و اوراق بهادار افزوده شده است.
راهکار مقابله با تورم چیست؟
نماد برتر- یک استاد دانشگاه گفت: در زمینه مدیریت اقتصاد کشور، هرگاه دولت‌ها از آموزه‌های علم اقتصاد فاصله بگیرند، ناگزیر به سمت اتخاذ اقدامات تعزیراتی و نفی اصالت علم اقتصاد در مدیریت اقتصاد کشور به‌ویژه در شرایط تحریمی و بحرانی حرکت خواهند کرد که نتیجه آن در بلندمدت چیزی جز اتلاف منابع، افزایش رانت‌جویی و فساد اقتصادی، توقف رشد و توسعه اقتصادی کشور و کاهش رفاه مردم نخواهد بود.
صدور کارت بازرگانی دوباره آزاد شد
نماد برتر- حدود دو ماه پس از اجرایی شدن سیاست جدید دولت در یکپارچه سازی صدور کارت‌های بازرگانی، سرپرست وزارت صمت اعلام کرده که اجرای کامل این طرح به مدت دو ماه به تعویق خواهد افتاد.
خرید نقدی دولت از شرکت‌های فعال در تولید محصولات مقابله با کرونا
نماد برتر- مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلامت با اشاره به تلاش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در روزهای شیوع کرونا درباره حمایت‌های دولت و چالش‌های این شرکت‌ها توضیحاتی ارائه داد.
نیروی هوایی آمریکا بر حفظ "برتری" برای درگیری‌های آتی تاکید کرد
نماد برتر- فرمانده نیروی هوایی آمریکا عنوان کرد، این نیرو باید از "پنجره فرصت فعلی" به جهت تسریع روند تغییر برای در کنترل گرفتن حوزه هوایی و بهره‌گیری از آن در سطح استاندارد مورد انتظار کشورش استفاده کند و در غیر این صورت با ریسک از دست دادن امنیت آینده کشورش روبرو شود.
 وزیر صنعت هر چه سریعتر به مجلس معرفی شود
نماد برتر- نماینده مردم ملایر در مجلس خواستار معرفی هر چه سریعتر وزیر پیشنهادی صنایع به مجلس شد.
پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند در هند
پایگاه خبری راد: کارشناسان و تحلیلگران به تازگی فهرستی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند را در هند منتشر کرده‌اند که نشان‌دهنده تسلط شرکت‌های چینی بر این بازار است.
کاهش تعداد شعب بانکها کار ساده‌ای نیست
پایگاه خبری راد: وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این‌که موانع و مشکلاتی در جریان کاهش شعب بانکی وجود دارد، گفت که این کار به سادگی قابل انجام نیست.
آخرین وضعیت حفاری چاه نفت و گاز در کشور
پایگاه خبری راد: ایران یکی از باسابقه‌ترین کشورهای استخراج‌کننده نفت و گاز است که عملیات اکتشاف نفت و گاز در سال ۱۲۸۰ شمسی در نواحی غرب آغاز شد و در نواحی جنوبی کشور ادامه یافت؛ به دنبال چند سال تلاش مستمر در سال ۱۲۸۷ هجری شمسی اولین چاه اکتشافی و قابل بهره‌برداری در منطقه مسجدسلیمان حفاری و به نفت رسید.
در بازار فروش خودروی چین چه گذشت؟
پایگاه خبری راد: آمارها حاکیست که روند کاهشی فروش خودرو در بازار چین در سه ماهه دوم سال جاری میلادی همچنان ادامه داشته که در ماه مه ۲۰۱۹ به کمترین میزان خود رسیده است.
اکوادور با هواوی به شبکه ۵G رسید
پایگاه خبری راد: اکوادور نیز به لطف شرکت چینی هواوی موفق شد به توسعه و برقراری شبکه اینترنت ۵G در این کشور اقدام کند.