07:43 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ترازو

قیمت اتاق هتل ۳ستاره ایرانی اندازه همبرگر اروپایی!؟
پایگاه خبری راد: «قیمت کرایه یک شب اتاق در هتل‌های ۳ستاره ایران اندازه پول یک همبرگر در قاره اروپا است.» هتلداران معتقدند اقامت در ایران برای خارجی‌ها «مفت» شده، از طرفی با اعمال قوانین سختگیرانه، به خارجی‌ها برای خوابیدن در هتل‌های ایران یارانه داده می‌شود.
توزیع گوشت با کارت ملی!
پایگاه خبری راد: نایب رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان با اشاره به توزیع گوشت وارداتی در فروشگاه‌های بزرگ برای فروش، اظهار کرد: توزیع گوشت با کارت ملی کاری نمایشی و بازارگرمی است.
 انتظار نداشته باشیم با تصویب CFT همه مسائل کشور حل شود
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصویب CFT در مجلس موجب ریزش قیمت ارز خواهد شد در عین حال گفت که این یک اثر روانی در بازار ارز است و نباید انتظار داشت با تصویب این لایحه همه مسائل کشور حل شود.
تجهیزات فرودگاهی بومی‌سازی‌ می‌شوند
پایگاه خبری راد: بر اساس قرارداد همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، تجهیزات فرودگاهی با کمک توانمندی‌های داخلی بومی‌سازی می‌شود.
بررسی وضعیت تولید بنزین معمولی و سوپر در ایران
پایگاه خبری راد: تولید بنزین در ایران روی مدار ثبات در حرکت است و بررسی جدیدترین اخبار نشان می‌دهد به زودی شاهد افزایش تولید بنزین خواهیم بود. با این حال همچنان بوی کمبود بنزین سوپر در برخی جایگاه‌های سوخت به مشام می‌رسد که گفته شده این مشکل نیز به‌زودی برطرف خواهد شد.
برنامه‌های اجراشده برای مدیریت آب اشتباه است
پایگاه خبری راد: پروفسور کردوانی با اشاره به اینکه سه تکنولوژی ساخت سد، حفر چاه و لوله‌کشی، آب‌های زیرزمینی را نابود کرده است، گفت: برنامه‌های اجراشده برای مدیریت آب اشتباه است و باید فکری اساسی کرد.
مصرف بنزین در تیرماه به مرز سه میلیارد لیتر رسید
پایگاه خبری راد: پالایشگاه ستاره خلیج که تا کنون دو فاز آن به مدار آمده است، بارقه‌های امید را برای خودکفایی بنزین در کشور روشن کرد؛ به طوریکه نه تنها پرونده واردات بنزین به کشور بسته شد، بلکه پرونده صادرات بنزین به کشورهای دیگر گشوده شد و آمارها از تولید بیش از ۹۵ میلیون لیتر بنزین در روز خبر می‌دهند.
کفه ترازو مصرف برق سنگین شد
پایگاه خبری راد: پیک مصرف برق کشور روز گذشته در مدار بالای ۵۵ هزار مگاوات قرار گرفت که در مقایسه با روز دوشنبه حدود ۹۰۰ مگاوات افزایش داشته است.
کشاورزی سنتی دستش به خون تنوع زیستی آغشته است
پایگاه خبری راد: تراریخته بودن یک گیاه نمی تواند دلیل بر آسیب رساندن آن به محیط زیست باشد، هیچ محصولی به صورت تراریخته در ایران تولید و روانه بازار نمی‌شود و کشاورزی سنتی دستش به خون تنوع زیستی آغشته است است از جمله مباحث مطرح شده در کارگاه یک روزه ایمنی محصولات تراریخته بود.
مرغ گران نیست، گران تمام می‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی اعلام کرد که به دلیل افزایش قیمت خوراک مرغ، قیمت تمام شده گوشت مرغ بالا رفته و شاهد افزایش قیمت این محصول در بازار هستیم اما این به دلیل گرانی قیمت گوشت مرغ نیست بلکه هزینه تولید افزایش یافته که باید مشکل آن بررسی و حل شود.
عقربه‌هایی که واقعیت را نشان نمی‌دهند!
پایگاه خبری راد: مدیرکل استاندارد استان تهران از بازرسی و استانداردسازی وسایل توزین و اندازه‌گیری واحدهای صنفی خبر داد و اعلام کرد که در سال گذشته ۵۰۰ ترازوی غیراستاندار واحدهای صنفی جمع‌آوری شده است.
قابلیت‌های منحصر به فرد یک ترازوی هوشمند برای تناسب اندام
پایگاه خبری راد: شیائومی عرضه ترازوی دیجیتال و هوشمندی را در هند آغاز کرده است که گفته می‌شود قابلیت های منحصر به فرد و جذابی را برای کاربرانش به ارمغان می‌آورد.
سلام به امپراطور کره ای ایران
پایگاه خبری راد: ابتدا تصمیم داشتیم که رکستون جی4 را با سورنتو، ایکس تریل، سانتافه و یا کولئوس که تقریبا در یک رنج قیمت هستند مقایسه کنیم اما کلاس این خودروها با هم در یک کفه ترازو قرار نگرفت.
حضور پرقدرت و جهانی قطعه سازان داخلی ۵سال زمان می طلبد
پایگاه خبری راد: پیش بینی می کنیم برای 5 تا 8 سال آینده قطعه سازان ایرانی بتوانند درصد مناسب و خوبی از صادرات را در دست داشته باشند و شاهد حضور پرقدرت تر و جهانی آن باشیم.
ساختار بورس کالا معیوب است
پایگاه خبری راد: درپی برگزاری نشست شرکت‌های فولادساز، تشکل‌های صنایع پایین دستی فولاد و متصدیان دولتی در جلسه تنظیم بازار فولاد، به گفته دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل یکی از اصلی‌ترین دلایل مشکلات موجود در موضوع عدم توازن در عرضه، تقاضا و قیمت‌گذاری ساختار معیوب بورس کالا است.